تعداد بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱ - 2022 26 June

شفای بیماران با استفاده از خواص گیاهانی که طبیعت به انسان هدیه داده مورد چندان جدید و عجیبی نیست. در این میان، زردچوبه به عنوان پادشاه ادویه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد...
زردچوبه در طب سنتی چین و ایران برای درمان آرتروز سابقه‌ای طولانی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف عصاره آن می‌تواند به طور بالقوه درد ناشی از استئوآرتریت (آرتروز - بیماری مفصلی) را کاهش دهد و سبب شفای بیماران شود.

سیستم ایمنی
برخی از داروهای طبیعی گیاهی مانند زردچوبه می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، بزرگسالان و شفای بیماران کمک زیادی کنند. این مواد همچنین دارای خواص ضد میکروبی هستند که به مبارزه با عفونتهایی مانند سرماخوردگی یاری می‌رسانند. برای مثال، به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری، می‌توان زردچوبه را به طور منظم به خصوص در فصول ابتلا به آنفلوانزا به کودکان داد.

شیر زردچوبه
شیر زردچوبه یک نوشیدنی با رنگ زرد روشن است و به طور سنتی با گرم کردن شیر گاو یا یک شیر گیاهی همراه با زردچوبه و ادویه‌های دیگر مانند دارچین و زنجبیل تهیه می‌شود.
این نوشیدنی به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی و شفای بیماران دارد، مورد توجه قرار گرفته و اغلب به عنوان گزینه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماریهایی مانند سرماخوردگی استفاده می‌شود.

ضد سرطان و برای شفای بیماران
امروزه زردچوبه یکی از معروفترین و معتبرترین ادویه‌های ضد سرطانی محسوب می‌شود. علت آن نیز ماده‌ای تحت عنوان «کورکومین» است که آثار اثبات شده بر شفای بیماران دارد. زردچوبه از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و باعث نابودی آنها می‌شود. با مصرف این ادویه زرد، سیستم ایمنی بدن انسان در برابر تومور‌ها مقاوم خواهد شد. به ویژه ترکیب زردچوبه با فلفل، نقش مؤثر بیشتری دارد.

کاهش التهاب
اگر بخواهیم زردچوبه را با تنها یک خصوصیت شفابخش تعریف کنیم، قطعاً باید به کاربرد مهم آن در مبارزه با التهاب و به تبع مشکلات پوستی مانند آکنه اشاره کنیم. تأثیر منحصر به فرد زردچوبه در مبارزه با آکنه و آثار به جای مانده از آن، مدیون آنتی‌اکسیدان کورکومین است که بیشترین ترکیب مورد مطالعه در ساختار زردچوبه به شمار می‌رود.

آنتی اکسیدان
انجمن سرطان آمریکا برای همه افراد مبتلا به سرطان، یک رژیم غذایی متعادل را به منظور بهبود سلامت، تندرستی و کاهش مشکلات سلامتی و شفای بیماران پیشنهاد می‌دهد. در این میان، ترکیبی مانند زردچوبه نقش مهمی در شفای بیماران از مسیر افزایش ذخیره آنتی‌اکسیدانی در یک رژیم غذایی سالم بر عهده دارد.

فرمول سلامتی برای شفای بیماران
بر اساس مطالعه منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا، هویج نه تنها بخش مهمی از نیاز بدن به پتاسیم و ویتامین ث را فراهم می‌کند، بلکه از نظر پروویتامین آ نیز بسیار غنی است. از جمله روشهایی که می‌توان از آب هویج یک بمب سلامتی شفابخش ساخت، افزودن زردچوبه به آن خواهد بود.

تقویت مغز
کورکومین زردچوبه ممکن است سطوح فاکتور نورون‌زایی مشتق شده از مغز (ترکیبی که به مغز در ایجاد ارتباطات جدید کمک کرده و رشد سلولهای مغزی را تقویت می‌کند) را افزایش دهد.
از این رو به نظر می‌رسد که زردچوبه ترکیبی شاخص برای شفای بیماران آلزایمری (اثر تسکین‌دهندگی نسبی) و حتی افرادی که در ریسک ابتلا قرار دارند، باشد.

کاهش افسردگی
زردچوبه به ویژه ترکیب فعال موجود در آن به نام کورکومین ممکن است خلق و خو را بهبود بخشیده و علائم افسردگی را کاهش دهد. از آنجایی که کورکومین سطوح این ترکیب را تقویت می‌کند، شاید در شفای بیماران مبتلا به افسردگی نیز مفید باشد.

دوست قلب
کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند عملکرد دیواره رگهای خونی را که به نام عملکرد اندوتلیال شناخته می‌شود، بهبود ببخشد و اثر شفابخشی روی بیماران قلبی داشته باشد. 

اثربخش بر گوارش و شفای بیماران
پژوهشها نشان داده که زردچوبه ممکن است به کاهش علائم سوء‌هاضمه کمک کند. همچنین این ترکیب می‌تواند گوارش چربی را با افزایش تولید صفرا، تا 62 درصد بهبود ببخشد.

عفونت شش‌ها
یک سری از پژوهشها نقش کورکومین را در درگیری التهابی ریه بررسی کرده‌اند و نتایج این مطالعات نشان داده که ماده مورد نظر می‌تواند فاکتورهای التهابی را به دنبال عفونت ریه کاهش دهد. به علاوه مشخص شده که کورکومین دارای اثرات ضد ویروسی است.

جگر
مصرف مکملهای حاوی عصاره زردچوبه باعث کاهش سطح سرمی آنزیمهای کبدی در بیماران مبتلا به کبد (جگر) چرب غیر الکلی و شفابخشی آنها می‌‌شود. از این رو می‌‌توان زردچوبه را به عنوان یک مکمل درمانی- کمکی خوب با خواص کاهندگی چربی خون و آنتی‌اکسیدانی برای این بیماری در نظر گرفت.

دوست پوست
مطالعه‌ای در سال 2019 نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند به مبارزه با آثار بیماری پسوریازیس (صدفک) و درماتیت (التهاب پوستی) کمک کند.
علاوه بر این دیده شده که استفاده موضعی از کورکومین، رطوبت پوست را تأمین کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. از این رو می‌توان زردچوبه را یک ترکیب طبیعی برای بهبود بیماران گرفتار به بیماریهای پوستی دانست.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها