تعداد بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹ - 2022 26 June

/ کیوی، ضد یبوست
با خوردن ۷۶ گرم کیوی، ۲.۳ گرم فیبر دریافت خواهید کرد و ۹ درصد از نیاز روزانه بدنتان به این ماده‌ مغذی برطرف خواهد شد. در یک مطالعه بر روی افراد بالای ۶۰ سال، نشان داده شد که خوردن روزانه‌ کیوی، منجر به افزایش تعداد دفعات دفع مدفوع و راحتی خروج آن شد. 

/ خوردن این غذاها بعد از ساعت ۸ شب ممنوع !
️نوشابه و قهوه، ️برگر و دیگر گوشت‌های قرمز، ️غذاهای قندی، ️غذاهای سرخ کرده، ️غذاهای تند
زیرا باعث نفخ، سوزش سر دل و سوء‌هاضمه و افزایش کلسترول می‌شوند.

/ راه‌های مراقبت از لب‌ها
️لب‌ها لایه محافظتی ندارند، بنابراین هر بار که آن‌ها را دستکاری می‌کنید یا زبان می‌زنید، به‌طور مستقیم در معرض آسیب قرار می‌گیرند. از انجام کارهایی که خشکی لب‌هایتان را تشدید می‌کند، پرهیز کنید.

️خیس کردن لب‌ها به وسیله زبان، ممکن است برای چند لحظه آنها را مرطوب کند؛ اما وقتی بزاق دهان تبخیر شود، لب‌ها خشک‌تر می‌شوند. آنزیم‌های بزاق برای بافت لطیف لب بسیار خشن است.

️با دهان باز نفس نکشید. با عبور هوای خشک از روی لب‌هایتان، آن‌ها رطوبت زیادی از دست می‌دهند.

️شب‌ها پیش از رفتن به رختخواب، یک کرم مرطوب کننده با کیفیت روی لبهایتان بزنید.

️شکر، روغن بادام و عسل را مخلوط کنید. شکر به خوبی لب‌های شما را لایه‌برداری می‌کند و روغن بادام و عسل با خاصیت مرطوب‌کنندگی، طراوت و رطوبت آنها را حفظ می‌کند.
️از رایج‌ترین دلایل خشکی لب‌ها نخوردن آب کافی است. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز، نقش مؤثری در برجسته‌ به نظر رسیدن لب‌ها دارد.

/ چرا باید سیگار را ترک کنیم؟
️فواید ترک سیگار تقریباً فوراً ظاهر می­‌شود. پس از تنها ۲۰ دقیقه از ترک سیگار، ضربان قلب شما کاهش می­‌یابد. در عرض ۱۲ ساعت، سطح مونو اکسید کربن در خون شما به حالت طبیعی کاهش پیدا می‌کند. 

️در عرض ۲ تا ۱۲ هفته، گردش خون شما بهبود یافته و عملکرد ریه افزایش می­‌یابد. 

در عرض یک تا ۹ ماه، سرفه و تنگی نفس کاهش می­‌یابد. در عرض ۵ تا ۱۵ سال، خطر سکته مغزی به اندازه افراد غیرسیگاری کاهش می­‌یابد. 

️طی ۱۰ سال، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه شما تقریباً نصف یک فرد سیگاری است. در عرض ۱۵ سال، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به اندازه افراد غیرسیگاری است.

/ رفع ترک شکم با روغن زیتون
یکی از پر طرفدارترین روغنها در دوران بارداری برای جلوگیری و رفع ترکهای پوستی، روغن زیتون است. مقداری روغن زیتون کف دستان خود بریزید و ناحیه شکم،  دور ناف و پهلوهای خود را به طور منظم ماساژ دهید. بلافاصله پس از مالیدن روغن روی ترکهای پوستی، حمام کنید. 
ممکن است این کار یک فرآیند زمان‌بر باشد؛ اما ارزشش را دارد.

/ تأثیر مصرف آسپرین در سکته مغزی خفیف !
مصرف آسپرین پس از سکته مغزی خفیف مؤثر است؛ چون خطر ناتوانی مادام‌العمر یا مرگ، با مصرف فوری آسپرین بعد از بروز علائم هشدار ،۷۰ تا 80 درصد کاهش پیدا می‌کند.

/ درشت بودن چه میوه ها و سبزیجاتی خوب نیست؟
پیاز،  موز، هویج، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای
زیرا نیترات بیشتری دارند و یکی از عوارض نیترات، ایجاد اختلالات عصبی است.

/ فواید اعجاز انگیز عرق هل در صبح:
مقوی معده، رفع سردرد، رفع بی‌خوابی، مسکن دردهای عصبی صورت و کمر، رفع کم‌خوابی، معطر و خوشبو کننده

/  ویتامین B6 در زمان بارداری حالت تهوع را مهار می‌کند! ️به جای مصرف دارو برای رفع تهوع، خوراکیهای حاوی ویتامین B6 مانند: 
️غلات سبوس‌دار، ️کره بادام زمینی، ️موز، ️هویج و️ آووکادو بخورید!

/ پيشگيرى از پوکى استخوان 
شويد به پيشگيرى از پوکى استخوان کمک مى‌کند.
مصرف شويد باعث تنظيم سيکل قاعدگى مى‌شود و ايمنى بدن را بالا مى‌برد. همچنین به کاهش چربی خون هم کمک می‌کند.

/ صبح‌ زود بهترین زمان برای نوشیدن آبمیوه طبیعی است‌!
به‌خصوص اگر از آب سیب، گلابی و یا انگور استفاده کنید؛ چرا که باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی و شادابی می‌شود.

/ انجیر منبع خوبی از منیزیم است.
ملین و ضد یبوست است.
به بهبود سرفه و نفس کشیدن کمک می‌کند.

/ اگر نقرس یا دیابت دارید، سماق را فراموش نکنید !
سماق با کاهش اسید اوریک، نقرس را درمان و به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند نشانه‌های دیابت را ۸۱٪ کاهش دهد. دیابتی‌ها مصرف سماق را فراموش نکنند.

/ انگور قرمز همراه با دانه‌های درون آن، یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌های شناخته شده برای درمان التهاب‌های پوستی مثل اگزما، داءالصدف(یک بیماری پوستی که منجر به پوسته‌ریزی و تورم می‌گردد) و آکنه است.

/ گرم کردن پای پیچ خورده و آسیب دیده در روز اول اشتباه است! 
گرما باعث افزایش جریان خون و تورم خواهد شد؛ در روزهای اول آسیب دیدگی، از کمپرس سرد استفاده کنید و تا 48 ساعت به اندام آسیب‌دیده فشاری وارد نکنید.

/ خانمهای حامله از خوردن این غذاها پرهیز کنند تا فرزند زیباتری داشته باشند:
نوشابه، كنسرو‌ها، چای و قهوه، غذا‌های مانده، انواع سسها، ادویه‌های تند، سوسيس و كالباس.

/ ارتباط بیماری روانی با افزایش مرگهای قلبی!
طبق یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به بیماریهای روانی شدید از جمله اسکیزوفرنی، در مقایسه با جمعیت عمومی با سطح بالاتری از مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی - عروقی روبرو هستند.
تحقیقات قبلی میزان بروز و مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماریهای قلبی - عروقی را در افراد مبتلا به بیماریهای روانی شدید شناسایی کرده بود؛ اما مشخص نبود که آیا این ارتباط در طول زمان تغییر می‌کند یا خیر.
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به افراد مبتلا به اختلال دوقطبی در معرض خطر بیشتری قرار دارند؛ اما این تفاوت در همه انواع بیماری‌های روانی شدید و مرگ و میر عروق مغزی و قلبی وجود دارد.

/  بهترین خوردنیها برای مغز در تغذیه روزهای امتحان
خوراکی سالم در روز امتحان شامل تخم‌مرغ، آجیل، ماست و پنیر روستایی می‌شود. ترکیبات صبحانه خوب می‌تواند غلات سبوس‌دار با شیر کم‌چرب، تخم‌مرغ و نان با مربا، فرنی، بلغور جو و یا شیر عاری از شکر باشد. دیگر گزینه‌های رژیمی که در نظر گرفته می‌شوند، عبارتند از:
 ماهی، گردو، توت آبی (بلوبری)، دانه‌های آفتابگردان، تخم کتان، کنجد،  میوه‌های خشک، انجیر خشک، انجیر و آلو.
اگرچه اثبات نشده است، اما بسیاری میوه‌ها برای تأمین سوخت عالی مغز مفید هستند و می‌توانند به شما کمک کنند سریعتر فکر کنید و به راحتی بسیاری از چیزها را به یاد بیاورید. شما می‌توانید طالبی، پرتقال، توت‌فرنگی، توت آبی (بلوبری) یا موز هم بخورید که طعم فوق‌العاده‌ای دارند. از نظر سبزیجات، هویج خام، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکسل، اسفناج، کلم بروکلی و مارچوبه گزینه‌های خوبی هستند.

/   خواص باورنکردنی نخود سبز!
️سرشار از ویتامین k، رفع کم خونی و فقر آهن، ️مفید برای آنهایی که یبوست دارند، کمک به تولید انرژی در بدن، عملکرد سیستم عصبی و سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها.
️قند خون را به آرامی در خون به جریان در می‌آورد که باعث ثابت ماندن سطح انرژی در بدن می‌شود.
️کالری کم نخود سبز به کسانی که قصد کاهش وزن دارند کمک می‌کند. ️آهن و ویتامین C موجود در نخود‌فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای افراد مبتلا به نقرس و سنگهای کلیه اسید اوریکی مناسب نمی‌باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها