تعداد بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ - 2022 25 June
خطیب جمعه نی‌ریز، عدالت و بندگی خدا را شاخصه‌های اصلی جامعه اسلامی عنوان کرد.

عدالت و عبادت، شاخصه جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 3 تیرماه، هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی را گرامی داشت و گفت: «شاخص جامعه اسلامی دو چیز است؛ یکی بندگی و نماز و دیگری عدالت.»

وی اهمیت مسئله امنیت در جامعه را یادآور شد و گفت: «اگر امنیت نباشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ مثل مسائلی که اخیراً در شهر اتفاق افتاده، به خصوص در ساعتهای خلوت روز.»

خطیب جمعه نی‌ریز شخصیت شهید بهشتی را منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: «خصلت بارز او اخلاص بود. اخلاص یک اکسیر است؛ مثل امام که کار خودش را برای خدا انجام داد. کاری که برای خدا انجام شود، ماندگار است. انضباط کاری، اعتقاد راسخ به کار سازمانی و تشکیلاتی، مظلومیت و کادرسازی نیز از خصوصیات آن شهید بود. ما کادرسازی و نیرو‌سازی نمی‌کنیم و بعضی جاها با کمبود نیروهای کارآمد مواجه‌ایم. برخی اوقات این مسئله به دلیل خودخواهی مسئولان است که قبول نمی‌کنیم افراد کارآمد را کنار خودمان قرار دهیم.»

وی افزود: «دستگاه قضا، دستگاه محترمی است که بنا دارد جهت دفاع از مظلوم عدالت را اجرا کند.»

ایشان در جایی دیگر با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: «امام جواد (ع) شهید راه عقلانیت و علم است. اصلی‌ترین شاخصه جریان باطل در طول تاریخ جهل و جهل‌پراکنی است و انبیاء و اوصیاء الهی، نقطه مقابل این جریان بودند. جریانهای زر و زور و تزویر در طول تاریخ سعی داشتند مردم را در جهل و بی‌خبری قرار دهند.»

نوشتنی است قبل از مراسم نماز جمعه، مراسم میز خدمت دادگستری نی‌ریز با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره زندان و مشاورین خانواده برگزار شد و آنها پاسخگوی سؤالات حقوقی مردم بودند.

 در بین دو نماز نیز از مسئولان ادارات و سازمانهایی که با قوه قضائیه همکاری داشتند، با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

عدالت و عبادت، شاخصه جامعه اسلامی است

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها