تعداد بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 11 June
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

 

دادستانی نی‌ریز با رؤسای اداراتی که مصوبات جلسات شورای ترافیک را اجرا نمی‌کنند، برخورد می‌کند.

این موضوع، در جلسه شورای ترافیک  چهارشنبه 18 خرداد و در پی اجرا نشدن مصوبات قبلی شورای ترافیک توسط برخی ادارات و سازمانها مطرح شد.

ابوذر یزدان‌پناه نماینده دادستان و رابط پیشگیری از وقوع جرم که در جلسه حضور داشت، با بیان این که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به جلسات شورای ترافیک و بحث رفع نقاط حادثه‌خیز وارد شده، عنوان داشت: «همه ادارات و سازمانها موظفند مصوبات و وظایف خود را در این راستا انجام دهند. اگر پیگیری موضوع در حوزه شهرستان باشد، باید به سرعت بررسی و حل شود و اگر در سطح شهرستان قابل پیگیری نیست، باید بگویند تا مکاتبه شود. در جلسه آینده سازمانهایی که مصوبات سال 1400 مربوط به آنها اجرا نشده، باید علت ترک فعل را اعلام کنند. چرا که قرار است بدون اغماض برخورد شود؛ مگر دلایل محکمه‌پسندی داشته باشند.»

83 درصد کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی در دو ماهه اول امسال

در این جلسه، علیرضا میرزایی معاون فرماندار از مشخص شدن پیمانکار فاز بعدی اجرای طرح فاضلاب شهر نی‌ریز و اجرای قریب‌الوقوع عملیات حفاری در شهرک شهید رجایی و باهنر خبر داد.‌

قره‌چاهی رئیس امور آبفا هم گفت: «این پروژه با طول تقریبی ۳ کیلو‌متر در حدفاصل خیابان کارگر ۱ و ۲ بین ۱۶ متری اول و دوم، در کنار برخی انشعابات پراکنده در سطح شهر اجرا می‌شود. برای پروژه بزرگ فاضلاب شهر نی‌ریز،  نزدیک به ۶۰ درصد از اعتبارات بانک توسعه اسلامی استفاده شده و ۴۰ درصد باقی مانده قرار است توسط دولت جمهوری اسلامی انجام شود. ما توقع همکاری ادارات را برای جذب اعتبارات و پاسخ استعلامات داریم تا هر چه سریعتر انجام شود.»

رئیس راهور نی‌ریز در این رابطه اظهار داشت: «یک سری پلان کاری برای اجرای عملیات حفاری فاز دوم فاضلاب شهری به دستم رسیده و قرار شده تا همراه با نماینده آن شرکت در هفته آینده به مسیر‌هایی که قرار است حفاری شود سر بزنیم و طرح ترافیکی آن را پیاده کنیم.»

سرگرد برزگر در مورد اجرا نشدن برخی مصوبات شورای ترافیک گفت: «اگر کم‌کاری از سمت سازمانی باشد که وظیفه‌اش را به درستی انجام نداده، برای آن اداره درصد قصور  مشخص می‌کنیم تا پاسخگو باشد.»

وی گفت که پس از ایمن‌سازی و نصب سرعتکاه انتهای بولوار سرداران، میزان تصادف و واژگونی در این نقطه، نود درصد کاهش یافته است. 

معاون فرماندار در جایی دیگر عنوان داشت: «افزایش تصادفات درون شهری بیشتر مربوط به راکبان جوان موتورسیکلت است که توجه به سرعت مجاز ندارند و تخلف می‌کنند. پلیس راهور و نیروی انتظامی باید با این افراد و کسانی که گواهینامه ندارند، برخورد کند.»

میرزایی گفت: «محورهای مواصلاتی گردنه لای‌رز و نی‌ریز - بختگان بیشترین تصادفات را دارند که باید ایمن‌سازی شود. باند دوم گردنه لای‌رز آماده افتتاح است؛ اما نیاز به ایمن‌سازی دارد. یک تیم از استان آمده و بررسی کرده که امیدوارم بحث ایمنی آن حل شود و به بهره‌برداری برسد.

در محور نی‌ریز - بختگان هم تصادفات زیادی اتفاق می‌افتد. ما نباید همه چیز را منوط به اعتبارات کنیم. اگر جزو محورهای حادثه‌خیز است، اداره راهداری باید به استان اعلام کند تا تمهیداتی اندیشیده شود. درست است که مشکل اعتبارات و بودجه وجود دارد؛ ولی نباید آن را رها کنیم.»

وی به موارد حادثه‌خیز دیگری نیز  اشاره کرد: 

- مشکل دوربرگردان غیر هندسی شهرک سنگ

- موج برداشتن جاده قطرویه - نی‌ریز

- کیلومتر سه محور خیر از سمت حاجی‌آباد

- نداشتن روشنایی بولوار ولایت 

- نیاز به ایمن‌سازی سه‌راه خیابان طالقانی - بهداشت

  • نیاز به پارکینگ روبروی دبستان رمضان روستای غدیرگه
  • - افزایش عبور کامیونهای سنگین از روستای حیدرآباد و تقاطع حادثه‌خیز این روستا
  • نیاز به ایمن‌سازی دوربرگردان بیمارستان جدید
  • میرزایی گفت: «از ساعت ۱۱ شب به بعد، کامیونهای بسیار سنگین با اضافه تناژ که در محورهای مواصلاتی عبور می‌کنند، باعث آسیب به زیرساختها می‌شوند که باید با آنها برخورد شود.»

مجید مظفری جانشین پلیس راه نی‌ریز هم بیان داشت: «در مورد اضافه تناژ کامیونها باید از مبدأ اقدام شود و از معادن بخواهند که از تحویل بار اضافه به آنها خودداری کنند.»

وی افزود: «در مورد دوربرگردان شهرک سنگ، مکاتبات زیادی صورت گرفته و چراغ چشمک‌زن آن خاموش شده است. همچنین دوربرگردان حیدرآباد از سمت استهبان غیر ایمن است و بیشتر چراغهای چشمک‌زن مثل تقاطع علی‌آباد خاموش هستند. پیچ روستای علی آباد و حسین آباد ۲ یا ۳ سال است که دارد روی آن کار می‌شود و نزدیک به ۶۰ درصد کار شده و باید تمام شود.»

مظفری درباره گردنه لای‌رز هم گفت:‌ «با توجه به این که باند دوم گردنه لای‌رز رو به اتمام است، باید قبل از افتتاح ایمن‌سازی کامل صورت بگیرد؛ چرا که این مسیر کامیون‌رو است و تا رانندگان بخواهند با خطرات و شیب آن آشنا شوند، زمان می‌برد و بعید نیست حوادثی رخ دهد.»

در ادامه جلسه، امیر شاهسونی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به اقدامات انجام شده توسط این اداره پرداخت و گفت: «برخی پروژه‌ها با مکاتبه و نامه‌نگاری حل نمی‌شود و نیاز به اعتبار زیادی دارد.»

معاون فرماندار هم به او پاسخ داد: «شما دستگاه متولی هستید و موارد و نواقص مهم درباره این راه مواصلاتی کشور را باید به مدیر کل‌ اطلاع دهید و برای آن بودجه جذب کنید تا نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود. شما باید پاسخگو باشید؛ وگرنه سهم تقصیر در حوادث ترافیکی توسط دادستانی که در حال ورود به شورای ترافیک است، برایتان مشخص می‌شود.»

سپس قدم‌زن رئیس اداره صمت تنها مسیر مشخص شده برای تردد کامیونهای  حامل مواد معدنی را مسیر سیل‌بند عنوان کرد و افزود: «در مورد اضافه تناژ کامیونها مکاتباتی را با شرکتهای بزرگ و معادن انجام داده‌ایم که اگر کامیونی بدون برگه حمل مواد معدنی انجام دهد، مرتکب جرم شده است.»

ادامه طرح فاضلاب شهری به زودی اجرا می‌شود

مدیر آموزش و پرورش هم ضمن تشکر از شهرداری نی‌ریز برای رفع مشکل ترافیکی مدرسه کاردانش الزهرا، گفت: 
«خودروهایی که روبروی ورودی مدرسه شهید طاهری در خیابان طالقانی پارک می‌کنند، جایی برای پارک سرویسهای مدارس باقی نمی‌گذارند. همچنین به دلیل ایجاد ترافیک، موتورسیکلتها در پیاده‌رو تردد می‌کنند که هنگام خروج بچه‌ها از مدرسه، خطراتی برایشان دارد و باید با میله‌های فلزی جلوی این کار را گرفت.»

جمالی افزود: «ورودی مدرسه امام سجاد در خیابان صدوقی، روبروی خیابان است که به محض تعطیل شدن، دانش‌آموزان به سرعت وارد خیابان می‌شوند و خطراتی برایشان دارد و باید ایمن‌سازی شود.»

اهری مسئول جامعه ایمن و بیماریهای غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان، با بیان این که در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال قبل از آن در کل شهرستان 9.5 درصد کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی داشتیم، گفت: «در دو ماهه اول امسال نیز به نسبت سال گذشته، ۸۳ درصد کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی در شهرستان داشته‌ایم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها