تعداد بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ - 2022 11 June
خطیب جمعه نی‌ریز اهداف اقتصادی دولت در جهت مردمی‌سازی یارانه‌ها را در خطبه‌های نماز جمعه تشریح کرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 20 خرداد اظهار داشت: «کاری که دولت در حوزه اقتصادی شروع کرده، هدف مبارکی است و ما باید دولت را همراهی کنیم. یکی از کارها جهاد تبیین است و وظیفه نخبگان و قلم به دستان این است که روشنگری کنند.»


وی هدف دولت از این طرح را  کاهش فاصله طبقاتی، تقویت قدرت خرید دهکهای پایین جامعه و مبارزه با فساد قاچاق و رانت عنوان کرد و گفت: «طبق اعلام دولت، نیاز کشور به روغن خوراکی یک و نیم میلیون تن در سال است. اما در سال ۱۴۰۰ دو و نیم میلیون تن روغن وارد کشور شده که دولت اگر فروخته، به قیمت یارانه‌ای به مردم فروخته است. پس این مازاد قاچاق شده و به قیمت بیشتر به مرز‌ها رفته و با قیمت صدها برابر به نفع دلال قاچاق شده است. در اقلام دیگر هم به همین شکل است و مثل این است که کشورهای منطقه از یارانه کشور ما استفاده می‌کنند.»


خطیب جمعه نی‌ریز به هدف تقویت عدالت اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: «ما طاغوت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داریم. مفسد‌ترین طاغوت، طاغوت اقتصادی است؛ چرا که در انقلابها به پشتوانه طاغوت اقتصادی، دو طاغوت دیگر دوباره سر بر می‌آورند و زمینه آمدن آنها فراهم می‌شود. دولت در این راستا عدالت اقتصادی را می‌خواهد تقویت کند.»


رحمانی‌زاده به برخی اقدامات دشمن پرداخت و گفت: «دشمن با جنگ روانی به دنبال تخریب و منفی‌نمایی است تا باورها و اعتقادات مردم را ضعیف کند. از جمله با تعمیم و عمومیت دادن و همچنین با تقطیع و تحریف.


مردم یک جایی اعتراض دارند و تجمع می‌کنند و دشمن این را بزرگنمایی می‌کند؛ در جاهایی هم کار بزرگی را کوچک می‌کند. یکی دیگر از کارهای دشمن، تقطیع و تحریف کلام مسئولان است. آنها با این کار و همچنین با شایعه‌پراکنی، هدف خود را دنبال می‌کنند.»


خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر، سالروز میلاد امام رضا(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: «پیامبر (ص) در روایتی، درباره امام هشتم بیان می‌کند: او معبر امت است.


معبر به معنای تعبیر کننده و عبور دهنده است؛ در معنای اول، یعنی راه‌گشای معارف حقه الهی. چرا که دقیق‌ترین مباحث توحیدی در کلام او بیان شده و در معنای تعبیر‌کننده، یعنی عبور دادن از آن ظلمت و تاریکی و جهل که دستگاه مأمون به وجود آورده بود. در این مورد، کار او کم از کار سیدالشهدا نبود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها