تعداد بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ - 2022 04 June
خطیب جمعه نی‌ریز سالروز رحلت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و او را عدالتخواه و حامی محرومان توصیف کرد.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 13 خرداد گفت: «ایشان به معنی واقعی کلمه پیشرو بود. همچنین پیشوایی ایشان از خصوصیات خدادادگی وی بود که در سایه تقوا و خوشیتن‌داری حاصل شده بود.
روح‌ا... شجاع بود‌ و شجاعت او ناشی از ایمان بود. امام در طول دوران حیاتش از کسی نترسید. یکی ‌از مصادیق شجاعت حضرت امام‌، ایستادگی در مقابل رژیم طاغوت بود. او در روزگاری پرچم مبارزه علیه رژیم سفاک پهلوی را بلند کرد که هر کس نام آن را می‌شنید، لرزه بر تنش می‌افتاد.


با این وجود، امام در سخنرانی‌هایش فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این نشانه ایمان امام(ره) به خدا بود. همچنین ایستادگی در برابر صدام که به ظاهر دشمن رو‌بروی ما بود، اما در باطن بیش از ۳۰ کشور او را پشتیبانی می‌کردند. زمانی که رژیم بعث قسمتی‌از سرزمینهای ما را اِشغال کرد، خبر به گوش امام رسید و ایشان فرمود جوانان با غیرت اهوازی جلوی حرکت آنان را خواهند گرفت.»

امام خمینی عدالتخواه و حامی محرومان بود 


وی افزود: «امام در برابر فتنه‌های داخلی که اوایل انقلاب در کشور رخ داد، ایستادگی و حکیمانه آن را مدیریت کرد. ظلم‌ستیزی یکی از ویژگی‌های بارز آن فرزانه بود؛ به گونه‌ای که برایش فرقی نمی‌کرد ظالم و مظلوم چه کسی است.


امام قامت افراشته‌ای در مقابله با ظالمان و حمایت از مظلومان داشت. او عدالتخواه و حامی محرومان بود، کوخ‌نشینی را بر کاخ‌نشینی ارجحیت بخشید و با مردم صادق بود. امام انسانی تحول‌گرا و تحول‌خواه بود که برای ملت ایران سرافرازی به ارمغان آورد.»


خطیب جمعه نی‌ریز اظهار داشت: «مردم در زمان طاغوت دچار واپسگرایی بودند و کاری به جریانات روز کشور نداشتند. مردم آن عصر احساس حقارت و ناتوانی می‌کردند و وقتی امام آمد، احساس حقارت تبدیل به احساس عزت شد.


یکی دیگر از تحولاتی که امام به وجود آورد، نگاه به دین بود. مردم دین را یک دین فردی می‌دیدند و قرآن فقط در قبرستان‌ها خوانده می‌شد. تحول دیگر ایشان، اعتماد به نسل جوان بود. یکی‌از مصادیق آن ملکوتی نسبت به جوانگرایی، سپردن ۸ سال دفاع مقدس به جوانان بود.»


رحمانی‌زاده با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ خورشیدی گفت: «این قیام نقطه عطفی در تاریخ کشور ما است. ۳ عنصر اصلی این قیام مردمی بودن، اسلامی بودن و رهبری داهیانه امام خمینی است که به عنوان یک مسیر در ایجاد نهضت‌های دیگر اسلامی که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد عنوان کرد.»


حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده با اشاره به فیلم توهین‌آمیز عنکبوت مقدس گفت: «در تاریخ انسانهای ملعونی پیدا می‌شوند که به جایگاه مقدس معصومین(ع) اهانت می‌کنند. حکم خداوند بر این است که نور اهل‌بیت تا ساحل قیامت باقی می‌ماند. این نفرین‌شدگان به ساحت علی ابن موسی الرضا(ع) اهانت کردند و ما شیعیان این فیلم هتاکانه و ضدفرهنگی را محکوم می‌کنیم.»

*****

رئیس دانشگاه آزاد نی‌‌ریز در بین دو نماز به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی کرد و از نیاز واحد نی‌‌ریز به رشته علوم پزشکی سخن گفت.


دکتر حمید آروین با بیان این که ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی ۲۵ درصد افزایش داشته، یکی از شرایط جذب بیشتر دانشجو را وجود زیرساختهای لازم عنوان کرد.


وی گفت: «با توجه به این که وزارت بهداشت امکان تأمین این زیرساختها را ندارد، دانشگاه آزاد نی‌ریز این آمادگی را دارد که امکانات خود همچون فضای آموزشی، پژوهشی و اداری را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. چنان چه نماینده‌ مجلس و فرماندار شهرستان پیگیری کنند، تعداد زیادی از دانشجویان رشته علوم پزشکی جذب می‌شوند تا در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در نی‌ریز باشیم.»


آروین ادامه داد: «دانشگاه آزاد نی‌ریز در عین حال که بزرگترین دانشگاه حضوری و مرکز آموزش عالی در شرق استان فارس شناخته می‌شود، با ۳۵ نفر عضو هیئت علمی، ۵۳ کارمند با ۱۳۰۰ دانشجو فعالیت می‌کند.‌»
وی خاطر‌نشان ساخت: «دانشگاه واحد نی‌ریز یکی‌از برندهای رشته مکانیک در استان به شمار می‌رود و با رشته‌های حقوق، آموزش ابتدایی، مدیریت، شیمی، حسابداری، مخابرات، برق، تربیت‌بدنی، زبان انگلیسی و کامپیوتر، با هیئت علمی توانمند مشغول به فعالیت است.»


دکتر آروین افزود: «مدرسه سماء زیر مجموعه ما است که از لحاظ فضای محیطی و آموزشی بزرگترین مدرسه غیرانتفاعی استان شمرده می‌شود و تلاشمان بر این است آن را جزو مدارس برتر استان تلقی کنیم تا والدین محترم بدون دغدغه فرزندشان را برای تحصیل به این مدرسه بفرستند.»


این مقام مسئول با اشاره به سیاست دانشگاه مبنی بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان، آمادگی خود را نسبت به در اختیار نهادن کارگاه مکانیک و آزمایشگاه آب و خاک به ۵ جوان متخصص جهت اشتغالزایی عنوان کرد.


نوشتنی است در حاشیه این مراسم، میزخدمت پاسخگویی به شهروندان در خصوص هدفمندی یارانه‌های نقدی، با همکاری فرمانداری و اداره تعاون برپا شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها