تعداد بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ - 2022 04 June

رئیس پلیس آگاهی استان، برای پیشگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی، به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ کاووس حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: جهت معامله املاک، تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل، از تنظیم قرارداد و پرداخت وجه خودداری کرده و حتی الامکان از پذیرفتن چک افراد ناشناس خودداری کنید. در صورت معامله با چک، سعی کنید قبلاً از بانک اصالت چک و موجودی استعلام شود و از انجام معامله در قبال اخذ چکهای مدت‌دار بپرهیزید .

رئیس پلیس آگاهی افزود : صرفاً به واسطه درج آگهی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی در جراید، اقدام به واریز وجه، دادن چک یا انعقاد قرارداد نکنید و قبل از انعقاد هر گونه قرارداد با شرکتها، از قانونی بودن شرکت و فعالیتهای آن مطمئن شوید.همچنین تنها به وجود آرم نامه‌ها اطمینان نکنید؛ زیرا ممکن است توسط افراد شیاد سر برگ ادارات به سرقت رفته یا جعل شده باشد .

این مقام انتظامی گفت : کلاهبردار می‌تواند با ظاهر آراسته، شیک، حراف، ولخرج یا خوش‌برخورد، اقدام به تطمیع کند. لذا قبل از خرید ملک، حتماً مشخصات را با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده و از اصالت اوراق و اسناد مطمئن شوید. هنگام تنظیم قولنامه یا مبایعه‌نامه، باید یک نسخه در بنگاه به عنوان سابقه وجود داشته باشد .

سرهنگ حبیبی بیان داشت: فراموش نشود، معاملاتی که سود خارج از حد معمول عاید شما می‌کند، نمونه بارز کلاهبرداری است.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند میهن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
0
با سلام
جهت اطلاع خدمتتان عرض میکنم که مدتی است بنگاه ها و مشاورین املاک استان شمال الخصوص در منطقه چمستان که حدودا طبق آمار 720 مشاوراملاک هستند اقدام به اخاذی از خریداران ویلا در این منطقه میکنند به این صورت که بعد از پایان معامله بین خریدار و فروشنده و انجام مراحل قانونی ثبت و اسناد و تسویه با دهیاری ها و پرداخت درصد مشاورین املاک با خریدار تماس گرفته و مبلغ بین 50 تا 150 میلیون تومان تحت عنوان ورودی به روستا دریافت میکنند و تهدید میکنند در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد آزار و اذیت و سرقت اموال قرار خواهید گرفت این مبلغ باید به یکی از اهالی روستا که هیچگونه سمت دولتی هم ندارد و روستا هم شهرکی هم نیست پرداخت گردد . بعد از اعتراض هم اذعان میکنند که این مسئله مدت دو سال است که عرف شده است .سوال من : اولا این پول حرام است از نظر شرعی دوما : اخاذی جرم است و دیگر اینکه اگر قرار است پولی جهت عمران و آبادی یک روستا پرداخت شود مگر نباید دهیاران این پول را قانونا دریافت کنند ؟ چرا مشاورین املاک چمستان این مبلغ را به زور و تهدید دریافت میکنند آیا شهرداری و اداره مالیات هیچگونه نظارتی بر این مشاورین املاک ندارد؟ اگر شما با خریداران چند ماه گذشتته املاک این منطقه تماس بگیرید متوجه می شوید که این اخاذی به نام شهرداری حقیقت دارد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها