تعداد بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳ - 2022 04 June
33 عملیات آتش‌نشانی در دو هفته

آتش زدن زباله‌های انباشته شده در بین بلوکهای مسکن مهر، می‌تواند سازه را خم کند و فاجعه‌ای را رقم بزند.

هر چند آتش‌نشانی نی‌ریز با حضور به موقع خود در بعد از ظهر روز یکشنبه یکم خرداد، آتش بین دو بلوک مسکن مهر را خاموش کرد، اما ادامه چنین حوادثی می‌تواند فاجعه‌ای را رقم بزند.

از قرار معلوم، بین برخی بلوکهای مسکن مهر، تبدیل به محل انباشت زباله شده و برخی افراد و همسایگان برای رهایی از بوی بد زباله‌ها، اقدام به آتش زدن آنها می‌کنند.

به گفته کارشناسان آتش‌نشانی، این کاراشتباه، خطر خم شدن سازه را در پی دارد.

کارکنان آتش‌نشانی نی‌ریز در دو هفته گذشته، 33 عملیات مختلف انجام دادند که 12 مورد آن، مهار مار بود.

در عملیات مهم دیگر، بامداد چهارشنبه 4 خرداد، یک واحد نجاری بعد از پمپ بنزین فرامرزیان دچار آتش‌سوزی شد و همه وسایل داخل آن از جمله مقدار زیادی چوب، الوار و نئوپان، ابزار خراطی، دریل دستی، اره عمود‌بر، اره بنزینی و میز کار در آتش سوخت. سقف چوبی این کارگاه نیز بر اثر آتش‌سوزی به طور کامل فروکش کرد. عملیات لکه‌گیری این مکان توسط آتش‌نشانان بیش از یک ساعت زمان برد. آنها با مصرف بیش از ۱۰ هزار لیتر آب، آتش را خاموش کردند؛ اما ساعت 13 همان روز، بر اثر توسوزی چوبها دوباره آتش شعله‌ور شد که با تماس دوباره با آتش‌نشانی، آنها در محل حاضر شدند و آتش را خاموش کردند.

ظهر چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت، زیرزمین هتل نیمه‌‌تمام واقع در پارک معلم دچار آتش‌سوزی شد. این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی یکی از کارگران که می‌خواست تکه کارتنی را برای روشنایی آتش بزند، رخ داد و در پی آن، اتصالات پی‌وی‌سی، سیم برق و چسب دچار سوختگی و خسارت شد.

عصر همان روز، یک واحد دامداری در روستای دولت‌آباد قبل از قلعه شور دچار آتش‌سوزی شد و مقداری علوفه و لوله‌های پلی‌اتیلن در آتش سوخت. این حادثه بر اثر سوزاندن مقداری ضایعات در کنار محل رخ داد و بخشی از سقف این واحد نیز آتش گرفت. آتش‌نشانان با مصرف دو هزار لیتر آب، آتش را خاموش کردند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها