تعداد بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ - 2022 04 June

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
1- درختان نارنج در بولوار سرداران خشک شده است. لطفاً درختان دیگری که با شرایط آب هوای نی‌ریز سازگاری داشته باشند، مانند چنار و... جایگزین کنید.

پاسخ 1:
شهروند گرامی! بعضی از درختان نارنج بولوار سرداران دچار عارضه زوال شده است. تلاش شهرداری در جهت احیاء درختان می‌باشد. در غیر این صورت، گونه گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی نی ریز غرس خواهد شد .
(خالقی، مسئول فضای سبز)
-//-
2- چرا تک‌لبه‌های بولوار شهید جمشید زردشت را کنده‌‌ و رها کرده‌اید؟ نصف خیابان را خاک و تک‌لبه گرفته است.

پاسخ 2:
با سلام خدمت شهروند محترم، تخریب تک‌لبه‌ها توسط لودر انجام و همزمان با کامیون بارگیری می‌گردد، و تخریب بتن‌های کف تک لبه ناگزیر با پیکور تخریب و دو روزی یکبار بارگیری می‌شود. ازاین که ما را در ساخت شهری زیبا یاری می‌دهید، متشکریم.
(پیوندی، مسئول واحد عمران)
-//-
3- بچه‌های مردم در خاموشی پارک آزادی روی میز پینگ‌پنگ تاریک به زور مشغول بازی هستند. در صورتی که زمین بسکتبال که در آن قفل و غیر قابل استفاده است، 4 نورافکن روشن دارد. خواهشمندم به گوش شهردار و مسئول فضای سبز شهرداری برسانید. 

پاسخ 3:
نقص موجود در روشنایی پارک آزادی توسط واحد فضای سبز به واحدهای تعمیراتی و تأسیساتی اعلام شده است. ان‌شاء‌ا... به زودی رفع نقص خواهد شد.
 (خالقی، مسئول فضای سبز)
-//-
4- وسایل بازی مثل تاب و سرسره پارک امام خمینی خراب شده و شبها هم روشنایی مناسبی ندارد. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ 4:
آماری از کلیه وسایل بازی غیر قابل استفاده و خراب موجود در پارکهای سطح شهر و از جمله پارک امام خمینی برداشته شده است. در سال جاری نسبت به تعمیر یا تعویض وسایل اقدام خواهد شد.
(خالقی، مسئول فضای سبز)
-----------//-----------

شهرداری نی ریز - شورای ترافیک
لطفاً از میدان جنگلبان حدفاصل حسینیه ثار‌ا... و اداره منابع طبیعی ابتدای بولوار شهید معصومی بازدید و محل دور زدن را با علامتهای راهنمایی و رانندگی مشخص کنید. ما هر چه تلاش کردیم، به نتیجه نرسیدیم که به چه شکل دور بزنیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
باسلام خدمت شما شهروند گرامی، ازمحل بازدید به عمل آمد و علائم راهنمایی، ان‌شاءا... در اولین فرصت نصب می‌گردد.
-----------//-----------

مسئولان مربوط
1- خواهشمندیم با توجه به تورم، گرانیها، وضعیت اقتصادی و معیشتی مستأجران، مهاجرپذیر بودن شهر و رشد جمعیت شهری به دلیل کارخانجات صنعتی و...، کمبود ساخت و ساز منازل و روند افسار گسیخته نرخ رهن و اجاره منازل مسکونی، تدبیری برای این مشکل بیاندیشید (نرخنامه و دستور‌العمل یا...) و جهت یکسان‌سازی نرخ رهن و اجاره‌ها اقدام کنید. واقعاً مستأجران توان پرداخت اجاره‌های نجومی را ندارند.
2- شما را به خدا بگویید مسئولان پیگیری کنند روی چه حساب و قانونی صاحبخانه‌ها هر سال اجاره‌بهایشان را دو سه برابر می‌کنند؟ چرا هیچ قانونی در کار نیست؟ این چه هرج و مرجی است؟ آیا این جز گران‌فروشی معنای دیگری دارد؟ مگر قرار نشد شهرستانها ۱۵ درصد بیشتر اضافه نکنند؟ یک روز زحمت بکشید بروید در بنگاه‌ها و ببینید چه خبر است؟ ببینید سرتان از این اجاره‌های سرسام‌آور سوت نمی‌کشد؟
-----------//-----------

آموزش و پرورش
لطفاً روی انتخاب طراح سؤالات ششمی‌ها دقت کنید. سؤالات ششمی‌ها برای درس ادبیات تخصصی بود و خارج از کتاب. به عنوان مثال، برای تشبیه در کتاب فقط طرف اول و طرف دوم را گفته و حرفی از مشبه و مشبه‌به و... نیاورده. چرا در آزمون این سؤال قید شده بود؟
ترکیب وصفی و اضافی در حد ترکیبهای ساده آورده شده و در کتاب استثناها گفته نشده.
چرا سؤالات آزمون باید طبق سلیقه طراح آزمون طرح شود؟.
طرح سؤال باید در چارچوب کتاب گفته شود، نه خارج از کتاب و این که آزمونهای کلاس ششم فقط برای سنجش اطلاعات دانش‌آموز است. پس قرار نیست سؤالات دارای نکته در آزمون پرسیده شود.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام و احترام، کتاب فارسی ششم دارای پیوستار طولی با کتب فارسی اول تا پنجم می‌باشد. دانش ادبی و نکات دستوری به طور غیر مستقیم و در بافت درس آموزش داده می‌شود و با ارائه مصداق(گاهاً بدون عنوان کردن نام آنها)، مفهوم مورد نظر تدریس می‌شود. 
مطالعه کتاب راهنمای معلم، نقشه و مسیر راه را برای آموزش با کیفیت و کامل مشخص می‌کند. 
ضمن این که سؤالات آزمون از ساده به مشکل طراحی می‌شود و طراح آزمون وظیفه دارد دانش‌آموزان را در سطوح مختلف ارزیابی کند. 
در هیچ جای کتاب، اسمی از «قافیه، ردیف، قالب شعر، ترکیب وصفی، ترکیب اضافی و...» آورده نشده، اما معلم موظف به تدریس آنها به فراخور ظرفیت و کشش ذهنی دانش‌آموز است. 
مطالبی که از نظر شما تخصصی هستند، مکرراً در جلسات و کارگاه‌های آموزشی، تأکید بر تدریسشان شده است. همچنین در مدرسه و در تلویزیونی که در ایام شیوع بیماری کرونا راه‌اندازی گردید، این مطالب توسط مدرسین و معلمین تدریس شده است.
با نگاهی به نمونه سؤالات نوبت دوم شهرستان نی‌ریز در سالهای گذشته هم متوجه خواهید شد که طراح سؤال، سلیقه‌ای عمل نکرده است.
-----------//-----------

اداره کتابخانه‌های عمومی
با توجه به کمرنگ شدن ویروس کرونا و این که علا‌قه‌مندان زیادی برای مطالعه روزنامه‌های استانی و کشوری به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند، تقاضا داریم مثل گذشته این روزنامه‌ها را برای کتابخانه‌ها تهیه کنید.

پاسخ اداره کتابخانه‌های عمومی:
با سلام، چشم. در حال بررسی است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز - مسئولان مربوط
فکری به حال اوقات فراغت ما جوانها کنید. فقط یک پارک داریم که این هم مرتب به ما گیر می‌دهند و می‌گویند اینجا نایستید. تفریح جوانها شده مواد مخدر صنعتی و سیگار و قلیان. حداقل سینما را راه‌اندازی کنید و یک پیست اسب‌دوانی و موتورسواری راه بیاندازید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
محل مورد سؤال این شهروند محترم مشخص نیست.
*****
پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
با سلام، در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان محترم که دو شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر جهت اطلاع شهروندان عزیز اعلام می‌گردد:
1- در خصوص رسیدگی به رها شدن آب فاضلاب منازل در کوچه‌ها به ویژه خیابان نواب صفوی، در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۰ جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار محترم، ریاست محترم آبفا و نماینده محترم شبکه بهداشت تشکیل و مصوب شد «گشت بهداشت آب» با دبیری شهرداری نی‌ریز تشکیل شود که این مهم دو هفته بعد از تاریخ فوق انجام شد. در ادامه به صورت مستمر از مناطق مختلف شهر بازدید به عمل آمد و ۲۲۵ مورد به صورت شفاهی و کتبی به متخلفان تذکر داده شد و ۲۵ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی و برایشان پرونده تشکیل شد. خوشبختانه بعد از گشتها، وضعیت جوی‌های آب خیابانها بهتر شده، ولی مطمئناً با همکاری و همدلی مردم عزیز، در آینده شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود.
2- در مورد پارک ماشینهای سنگین در سطح شهر، در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ این مورد پیش‌بینی شده و در تلاشیم در سال جاری با تجهیز پارکینگ شهرداری و همکاری پلیس محترم راهور، از تردد ماشینهای سنگین در معابر ممنوع جلوگیری کنیم. لازم به ذکر است در این مورد باید بخش خصوصی هم در ساخت پارکینگ اقدام کند تا مسئله تردد ماشینهای سنگین در سطح شهر به طور کلی حل شود.
3- آبنمای روبروی گلخانه فخاری، در بودجه ۱۴۰۱ اصلاح و زیبا‌سازی میدان ورودی خیابان نواب صفوی پیش بینی شده و در آینده‌ای نزدیک و پس از اتمام سنگ فرش پیاده رو اجرا خواهد شد.
4- در مورد برگزاری جلسات مختلف در محلات شهر، تاکنون میزبان حدود ۱۱ جلسه معتمدین محلات مختلف در شورای شهر بوده‌ایم و بودجه ۱۴۰۱ بر اساس اولویتها و خواسته‌های مردم و توزیع متوازن در سطح شهر انجام گرفته است. در حال حاضر در صورت نیاز، آمادگی میزبانی محلات مختلف را داریم و در صورت هماهنگی، حضور در محلات مختلف و همفکری و هم‌اندیشی با مردم محترم، باعث افتخار تمامی اعضای شورا می‌باشد.
-----------//-----------

فرمانداری - جهاد کشاورزی
روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت به هر کدام از کارکنان جهاد کشاورزی، مقدار زیادی روغن با قیمت قبل دادید. اول این که طبق گفته مسئولان، همه اجناس از جمله روغن باید با نرخ جدید توزیع می‌شد که متأسفانه با نرخ قبل و بین گروهی خاص توزیع شد. دوم این که اگر با نرخ قبل قرار بود توزیع شود، چرا شامل تمامی افراد جامعه نشده است؟ سوم این که آیا کسی این تخلفات را رسیدگی می‌کند؟
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
1- ساعت ۸ شب نانوایی فلکه گاز نان ندارد. این چه برنامه‌ای است که زودتر پخت کنند؟ چون هر کسی ساعت ۸ به بعد از سر کار برمی‌گردد.
2- چرا جدول‌کشی قنات اسلام‌آباد را که گفته بودید 500 میلیون تومان اعتبار برایش آمده، نیمه تمام گذاشتید؟ این کانال‌کشی حداقل 200 متر دیگر باید ادامه یابد. اما پیمانکار در محل حاضر نمی‌شود و پول نماینده‌اش را هم نداده تا بتواند کار را نهایی کند.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
لطفاً هر روز میزان آلودگی هوا را در اینستاگرام اعلام کنید تا آنهایی که مشکل قلبی یا تنفسی دارند، مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، به لینک آب و هوای نی‌ریز در سایت هورگان و https://www.accuweather.com/en/ir/neyriz مراجعه فرمایید.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
- جهاد کشاورزی
- شورای شهر نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها