تعداد بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ - 2022 28 May
پویش غربالگری فشار خون در نی‌ریز، همگام با سراسر استان فارس از چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در نی‌ریز آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت با بیان این که بیماری پرفشاری خون، اولین عامل خطر مرگ و ایجاد ناتوانی در جهان و ایران است، گفت: فشارخون بالا به عنوان بیماری خاموش و عامل اصلی برای بسیاری از بیماریهای خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم است که پیامد‌های این بیماری مثل حملات قلبی، سکته‌های مغزی، مرگ و میر و معلولیتهای مختلف، هزینه‌های سنگینی را بر دوش بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت به جای می‌گذارد.

دکتر داور آل‌داود افزود: شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این بیماری، روند پیشرفت آن را آهسته و علاوه بر نجات زندگی هزاران نفر و خانواده‌ها، در هزینه‌های مربوط به سلامت صرفه‌جویی می‌کند.

او در راستای اجرای طرح غربالگری استانی فشارخون گفت: به منظور شناسایی و مراقبت از مبتلایان پر فشاری خون، این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد در سراسر استان فارس اجرا می‌شود و در شهرستان نی‌ریز هم شهروندان می‌توانند با مراجعه به همه مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت، از نظر پرفشاری خون ارزیابی شده و مشاوره‌‌های لازم در این زمینه را به طور رایگان دریافت کنند.

این متخصص قلب و عروق افزایش استرس، کم‌تحرکی، چاقی و استفاده از دخانیات را عامل بروز پرفشاری خون دانست و با تأکید بر اهمیت اصلاح سبک زندگی در محیط خانواده، افزود: کاهش مصرف نمک، نیم ساعت پیاده‌روی روزانه، مصرف میوه و سبزیجات و دوری از تنش و استرس، کم هزینه‌ترین راه هایی است که سلامت را در برابر این بیماری تضمین می‌کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها