تعداد بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۱۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳ - 2022 28 May
خبر خوب
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز از بهره‌برداری از دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان شهدای سلامت تا چند روز آینده و همچنین ادامه روند خرید دستگاه MRI خبر داد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

دکتر داور آل‌داود در گفتگو با نی‌ریزان فارس گفت: «همه وسایل دستگاه لاپاراسکوپی رسیده و پس از راه‌اندازی، متخصصان جراحی، زنان و کلیه و مجاری ادراری می‌توانند با آن کار کنند. 

این دستگاه برای عملهای جراحی شکم بدون نیاز به باز کردن کامل شکم است که تنها با ایجاد سه حفره کوچک، می‌توانند جراحی را انجام دهند. البته پزشکان باید دوره آن را دیده باشند که این کار در نی‌ریز توسط گروهی از پزشکان انجام خواهد شد.»

وی افزود: «در صدد این هستیم تا یک مورد عمل جراحی را در زمان بهربرداری هماهنگ کنیم تا در زمان حضور شرکت فروشنده این دستگاه، به بهره‌برداری برسد.»

آل‌داود گفت: «تجهیزات کامل لاپاراسکوپی به ویژه دو عدد لنز اصلی این دستگاه به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از دانشگاه گرفته شده و قیمت خود دستگاه هم بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است که جزو به‌روزترین دستگاه‌های لاپاراسکوپی کشور است و ان‌شاءا... تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»

رئیس شبکه بهداشت در مورد دستگاه MRI هم گفت: «هفته آینده قرار است مجتمع فولاد غدیر در مراسمی قسط اول دستگاه را به مبلغ پنج و نیم میلیارد تومان واریز کند تا از طریق هیئت امنای ارزی کشور وارد فاز خرید شویم. در ادامه روند خرید دستگاه، قسط دوم هم به مبلغ چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان از طرف فولاد واریز می‌شود.»

دکتر آل‌داود افزود: «ما در زمان ساخت بیمارستان شهدای سلامت پیش‌بینی مجوز دستگاه MRI را برای بیمارستان جدید کرده و اخذ نموده بودیم و بعد از پیگیری‌های نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر طهماسبی و با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز جناب آقای دکتر حسینی، قول خرید دستگاه ام‌آر‌آی در بیمارستان جدید گرفته شد و با کمک مدیریت فهیم فولاد غدیر نی‌ریز، این امر محقق گردید. از زمانی که پول واریز شود، طبق قرارداد پنج ماه فرصت است تا دستگاه خریداری و در بیمارستان به بهره‌برداری برسد.»

وی در مورد خیرینی که پیش از این تمایل داشتند در این بخش همکاری کنند، گفت: «ضمن تشکر از نیت خیر این عزیزان، آنها هم اکنون می‌توانند در بخش‌های دیگر بیمارستان همکاری نمایند؛ از جمله خرید آمبولانس جهت اعزام بیماران و مشکلات ساخت پانسیون برای پزشکان مقیم در بیمارستان جدید. چرا که فاصله خوابگاه پزشکان تا بیمارستان جدید زیاد است و باید جهت خدمات رسانی بهتر و سریعتر مردم، اقدامات بیشتری انجام داد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها