تعداد بازدید: ۱۹۷۲
کد خبر: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸ - 2017 11 February
استاندار فارس گفت: بحران آب در استان فارس در حالی وارد دهمین سال می شود که این معضل مشکلات اساسی را برای اقشار آسیب پذیر جامعه ایجاد کرده است.
سید محمد علی افشانی، استاندار فارس در دیدار با سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه نکته منفی در عملکرد کمیته امداد در استان فارس وجود ندارد و مسئولان در کنار مردم توانسته اند تا حدود زیادی مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: هر گاه هدف نهایی مسئولان نجات انسان ها بوده شاهد موفقیت در آن کار بوده ایم و نمونه آن را می توان در کمیته امداد مشاهده کرد.

استاندار فارس اشتغال را اصلی ترین نیاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دانست و اظهار کرد: زمانی که برای یک فرد کم برخوردار شغل ایجاد شود این فرد می تواند با کارکردن کسب درآمد کرده و از این طریق حرمت وی نیز حفظ می شود.

افشانی تاکید کرد: انسان ها زمانی که بتوانند درآمد داشته باشند به درجه انسانی خود بیشتر واقف بوده و این می تواند عامل رشد و ترقی آن ها شود.

استاندار فارس با تاکید بر این که اشتغال یکی از اصلی ترین نیازهای مددجویان کمیته امداد است گفت: زمانی که در ابتدای انقلاب نیروها در روستاها حاضر و اقدام به آبرسانی، تهیه مسکن و همچنین مدرسه برای نیازمندان کردند اگر برای اشتغال آن ها نیز چاره اندیشی می شد اکنون شاهد خالی شدن روستاها از سکنه نبودیم.

وی با بیان این که متاسفانه استان فارس در یک خشکسالی طولانی فرورفته است گفت: متاسفانه طی 10 سال اخیر استان فارس با خشکسالی مواجه بوده و اکنون متوسط میزان بارندگی در سال 95 تنها 66 میلی متر است.
افشانی بحران آب را یکی از معضلات شهروندان استان فارس دانست و گفت: متاسفانه بحران آب در استان فارس بسیار جدی است و همین موضوع مشکلاتی را برای عشایر و سایر اقشار کم درآمد ایجاد کرده است.

استاندار فارس با اشاره به حضور تعداد قابل توجه اتباع بیگانه در این استان تصریح کرد: حضور قابل توجه اتباع بیگانه سبب رقابتی شدن اشتغال در استان فارس شده و همین موضوع مشکلاتی را برای اقشار نیازمند ایجاد کرده است.

منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها