تعداد بازدید: ۲۲۰۲
کد خبر: ۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ - 2017 09 February
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استفاده‌ از سیستم ارجاع در طرح پزشک خانواده تا اجرای کامل در همه کشور اختیاری شد.
محمدهادی ایمانیه در جمع اصحاب رسانه فارس، افزود: نظرات مردمی متفاوتی نسبت به اجرای برنامه وجود داشت که با جمع بندی این موارد، در ستاد راهبردی استان فارس مصوب شد که تا اجرایی شدن این برنامه در کشور، اجرای آن در استان فارس هم به صورت اختیاری باشد.

وی گفت: بر اساس این مصوبه ارجاع برای افرادی که مایل به ادامه عضویت در برنامه هستند، با هزینه های کنونی و برای دیگر افراد، با هزینه‌های مانند دیگر استان ها انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ستاد کشوری پزشک خانواده، از ابتدای برنامه مقرر کرده بود که ۸۰درصد پرداخت ها به پزشکان خانواده، به صورت ماهانه و منظم و ۲۰درصد هم پس از پایش، پرداخت شود که هم اکنون پرداخت ها با تاخیر انجام می شود.

ایمانیه افزود: پیش از اجرای برنامه پزشک خانواده در استان، ۵۵۰ پزشک عمومی با بیمه ها قرارداد داشتند که تعرفه ها با لحاظ این موضوع محاسبه می شد و هم اکنون نیز در دیگر استان ها، پزشکان عمومی محدودی، طرف قرارداد بیمه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این تصمیم جدید ستاد راهبردی پزشک خانواده در استان را منوط به شرایط اعلام کرد و گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، در برنامه ششم توسعه، با تاکید بیشتری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به برنامه پزشک خانواده و ثمره مفید آن ایمان دارد افزود: معتقدم این برنامه راه نجات مردم است، اما به مانند هر برنامه و طرح بزرگ دیگری، ایرادهایی دارد که در استان فارس، تمام تلاش خود را برای رفع آن ها به کار بستیم و امید است با همفکری، بتوانیم راهکارهای مناسبی در این زمینه بیندیشیم.

منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها