تعداد بازدید: ۲۱۲۱
کد خبر: ۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ - 2017 07 February
امکانات و تجهیزات باید تا حدی تامین و در اختیار آتش نشانی ها قرار داده شود که آن ها بتوانند حوادث و سوانح را در بحث ایمنی مدیریت کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، با اشاره به شناسایی امکانات و تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی های سراسر استان گفت: بحث تامین و تقویت این تجهیزات توسط سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های وزارت کشور، استانداری فارس و شهرداری ها با جدیت دنبال می شود.

حسن فیاض پور، در گفت و گو با ایرنا افزود: این امکانات و تجهیزات باید تا حدی تامین و در اختیار آتش نشانی ها قرار داده شود که آن ها بتوانند حوادث و سوانح را در بحث ایمنی مدیریت کنند.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مانند مجموعه‌هایی از جمله سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر، راهداری و اورژانس دستگاه های اصلی و امدادی ما چه در حوادث طبیعی و چه سوانح و حوادث انسانی محسوب می شوند. وی ادامه داد: آن بخش که در حیطه مسئولیت و ماموریت سازمان و تشکیلات مدیریت بحران کشور است بیشتر مسایل و حوادث طبیعی و آن بخش که به آتش نشانی ها باز می‌گردد نیز سوانح انسان ساخت مانند آتش سوزی های مهیب، انفجار خطوط لوله و مخازن نفت را شامل می‌شود. فیاض پور افزود: کوشش ما همواره این بوده که هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات و امکانات در کنار آن ها باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به نقشی که شهرداری ها در تامین، تجهیز و تقویت این تشکیلات دارند تلاش شده که با کمک هم بتوانیم هم نیازمندی ها را شناسایی و هم در جهت رفع آن اقدام کنیم. فیاض پور ادامه داد: در مراکز شهرستان های استان وضعیت شهرداری ها و امکانات و تجهیزات آتش نشانی آن ها تا حدودی رضایت بخش است اما در استان فارس که دارای 102 شهر است، شهرهایی نیز داریم که تازه تبدیل به شهر شده‌اند و در این زمینه کمبودهای بسیاری دارند.

وی اضافه کرد: حتی در روستاها و دهیاری‌ها هم این کمبودها وجود دارد که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود تا در زمان بروز مشکل بتوان به موقع و موثر اقدام کرد.
برچسب ها: آتشنشانی ، فارس ، تجهیزات
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها