تعداد بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۱۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵ - 2022 21 May
رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری ازسرقت منزل، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: سارقان زمانی موفق به سرقت منزل می‌شوند که خالی از سکنه باشد. لذا حتی‌الامكان سعی کنید از خالی گذاشتن منزل به مدت طولانی خودداری کنید. 
وی افزود: اولین سدی که مقابل سارق برای ورود به ساختمان وجود دارد، درِ ورودی و درِ پارکینگ ساختمان است. لذا حتماً از قفلهای بدون شاسی استفاده کنید تا سارق نتواند با شکستن شیشه و یا از بالای در، توسط چوب دستی و یا میله شاسی قفل را بزند و در را باز کند.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: درهای ورودی منزل را به سیستمهای قابل اطمینان مجهز کنید و برای پنجره‌ها و نورگیرها، پاسیو و هرگونه راهی كه ممكن است افراد ناشناس بتوانند وارد منزل شوند، حفاظ‌های قابل اطمینان نصب کنید. 

سرهنگ حبیبی با تأکید بر این که استفاده از دوربین‌های پایش تصویری و تجهیزات هشدار دهنده و در‌های ضد سرقت می‌تواند در پیشگیری از سرقت مفید باشد، تصریح کرد: نصب حفاظ‌های نرده‌ای بر روی دیوارها و بالای در، عامل بازدارنده مهمی در سرقت منزل است. 

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا هنگام خروج از منزل، به اتومبیل‌های متوقف شده اطراف منزل و سرنشینان آنها توجه داشته باشند و در صورت مشکوک بودن، شماره خودرو را یادداشت و به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها