تعداد بازدید: ۲۶۰۸
کد خبر: ۱۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 2022 21 May
با حضور ۸۸ اسب از ۱۴ شهر
جشنواره بزرگ سوارکاری با حضور اسب سوارانی از ۱۴ شهر و در میان استقبال گرم مردم نی ریز، پنجشنبه 29 اردیبهشت در کنار قلعه تاریخی SPR برگزار شد.
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

در این جشنواره که  زیرنظر هیئت سوارکاری نی ریز و به ریاست کاظم لاری برپا شد، نماینده مردم در مجلس، شهردار، معاون عمرانی فرمانداری، و رؤسای شورای شهر و ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

در این همایش که با استقبال پرشور مردم و علاقمندان به ورزش سوارکاری در کنار قلعه تاریخی SPR برگزار شد، تعداد 88 رأس اسب و شرکت کننده از شهرهای رفسنجان، کرمان، سیرجان، یزد، شیراز، کوار، سروستان، استهبان، داراب، فیروزآباد، جهرم، زرین دشت، مرودشت و نی ریز میزبان حضور داشتند که در بین شرکت کنندگان سوارکاران بانو نیز هنر سوارکاری خود را به نمایش گذاشتند.

از نکات حاشیه ای جشنواره بروز حادثه برای دو سوارکار بود که در یکی از این حوادث، برخورد اسب با تماشاگر نوجوان باعث آسیب دیدگی از ناحیه سر برای او شد که البته این حادثه مشکل جدی در پی نداشت.

این برای دومین بار است که در 3 سال اخیر جشنواره سوارکاری در نی ریز برگزار می شود و در دوره قبل باشگاه سوارکاری بختگان میزبان چنین همایشی بود.

کاظم لاری رئیس هیئت سوارکاری نی‌ریز هدف از برگزاری این همایش را نمایش دادن اسب‌های به اصطلاح پرورش دهندگان اسب، «مادیون و نریون» و تولیدات آنها عنوان کرد و گفت: از لحاظ ورزشی نیز هدف ما این بود تا افرادی که آشنایی زیادی با نحوه اسب‌سواری و نوع پوشش سوارکاری ندارند با این موضوع آشنا شوند.

این برای دومین بار است که در 3 سال اخیر جشنواره سوارکاری در نی‌ریز برگزار می‌شود و در دوره قبل باشگاه سوارکاری «بختگان» میزبان همایش بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها