تعداد بازدید: ۵۸۷
کد خبر: ۱۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ - 2022 18 May
120 اثر در قالب داستان، نقاشی و شعر به دبیرخانه ارسال شد که 6 اثر برتر انتخاب شدند.
خبرنگار: مهدی منفرد

آئین اختتامیه جشنواره «قطرویه جان زمین» با حضور مسئولان شهرستان و مدیرکل روابط عمومی محیط‌زیست استان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی‌ریز برگزار شد.  میزبان این مراسم آموزش و پرورش نی‌ریز بود.

مدیر آموزش و پرورش هدف از این جشنواره را معرفی پارک ملی قطرویه و گونه‌های مختلف زیست‌محیطی و در خطر انقراض به‌ نسل جوان خواند.

رضا جمالی همچنین گفت: ما قصد داریم در آینده این جشنواره را در سطحی وسیع‌تر و در منطقه حفاظت شده بهرام‌گور اجرا کنیم و امروز به همراه شرکت‌کنندگان جشنواره از پارک ملی قطرویه دیدن خواهیم کرد.

در ادامه از دانش‌آموزان هنرمند شهرستانهای شیراز، نی‌ریز، یزد، مروست و خاتم که در قالب شعر، نقاشی و کتابهای الکترونیکی آثارشان به دبیرخانه جشنواره ارائه ارسال شد رونمایی و آثار برتر انتخاب شد.
صفورا کاظمی دبیر جشنواره گفت: در ماه‌های آخر سال 1400 به پیشنهاد انجمن ادبی چکاوک پیشنهاد برگزاری جشنواره «قطرویه جان زمین» به اداره کل آموزش و پرورش فارس ارائه شد که با استقبال و همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز روبرو شد و حدود 120 اثر در قالب داستان، نقاشی و شعر به دبیرخانه ارسال شد که 6 اثر برتر انتخاب شدند.
در ادامه فرماندار نی‌ریز با اشاره به موضوع جشنواره از مدیر اموزش و پرورش خواست چنین جشنواره‌هایی را در قطرویه برگزار کند.
مختار یوسفی افزود: باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم همانطور که اکثر انديشمندان گفته‌اند جنگ آینده، جنگ آب است.
در پایان مراسم ضمن رونمایی از آثار ارائه شده به نمایشگاه از نفرات برتر تقدیر شد.

آثار برتر:

عرفان منفرد از نی‌ریز رتبه اول، سپهر مهدوی و شادی کاظمی رتبه دوم و سوم در مقطع متوسطه و در پایه ابتدایی النا مریخ رتبه اول، نیایش محمدی دوم و آرمین بلادی‌نژاد رتبه سوم را به دست آوردند. به غیر از منفرد مابقی ساکن شیراز بودند.

همچنین تعدادی نیز شایسته تقدیر شدند.

در این مراسم از کتاب زندگینامه شهید سید رسول حسینی به نام «لحظه گرگ و میش» نوشته نویسنده نوجوان غزل سفلاییان از شهرستان مروست رونمایی شد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
0
سلام برای چندین و چندمین بار خواهشمندیم موضوع ارتقا دهستان ریزاب به بخش از توابع شهرستان نی ریز را از دکتر طهماسبی و فرماندار سوال فرمایید. این دهستان هم اکنون جمعیت بیشتری از ۲۱ بخش استان فارس دارد و تقاضای مردم ارتقا به بخش است لطفاً دهستان ریزاب را جستجو فرمایید و فهرست ۲۱ بخش کوچکتر از دهستان ریزاب ببینید
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها