تعداد بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ - 2021 01 August
دومین جایزه اصغر فرهادی از فستیوال کن

اصغر فرهادی به واسطه اعتبارها و افتخارات متعددی که برای سینمای ایران رقم زده، مدتهاست نامش در کنار محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های تاریخ سرزمین‌‌امان قرار گرفته است. موفقیت‌های او در موقعیت‌های متفاوت، هیچگاه از یاد نخواهد رفت. او یک سرمایه با ارزش نه فقط برای سینمای ایران بلکه سینمای جهان است. همه منتقدان دنیا با فیلم‌ها، نگاه و لحن او آشنا هستند. «جدایی نادر از سیمین» برایشان از محبوب‌ترین فیلم‌هاست و «قهرمان» را بهترین فیلم بعد از «جدایی» دانسته ‌اند.

او حرف خود را بدون هیچ توضیح اضافه‌‌ای و کاملاً عمیق در فیلم‌هایش بیان می‌کند. شخصیت‌های جامعه را به گونه‌ای خلق می‌کند که گویی مخاطب غیر ایرانی هم با گوشت و پوست خود حقایق فیلم و غم و مشکلات شخصیت‌ها را لمس و با آنها همدردی می‌کند.

فرهادی یک فیلمساز بی‌ادعا است که تاکنون در فیلم‌ها و حتی مصاحبه‌‌هایش، نه ادعای روشنفکری کرده و نه نگاه متعصب و یکسویه به وقایع و اتفاقات دارد.


همان‌قدر که میان مردم محبوب است، به همان میزان هم دشمن پیدا کرده و موفقیت‌هایش عده‌ای از بدخواهان صنف خود را بر آشفته می‌کند!

فرهادی از جنس مردم است.  از جنس همان آدم‌های دغدغه‌مند و خانواده دوست که در فیلم‌هایش می‌بینیم. شخصیت‌هایی که هیچ وقت تسلیم نمی‌شوند. با همان لحن ساده و منحصر به فرد برای همه اقشار جامعه اعم از تحصیلکرده، روشنفکر و کارگر فیلم‌ می‌سازد و از شکاف‌های عمیق جامعه می‌گوید.

او چندی پیش یک لحظه تاریخی و سرنوشت دیگر را برای سینمای ایران در سطح جهان رقم زد. کارگردان برنده ۲ جایزه اسکار، برلین، گلدن‌گلوب و ده‌ها جایزه معتبر سینمایی دیگر، جایزه بزرگ کن را از هفتاد و چهارمین دوره این فستیوال دریافت کرد و بار دیگر یک موفقیت مهم و شادی دیگر را برای سینمای ایران و ایرانیان در عرصه بین‌الملل رقم زد.

در ستایش قهرمان

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها