تعداد بازدید: ۲۰۷۰
کد خبر: ۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ - 2017 04 February
وی ایران را به دخالت در مسائل داخلی کشورهای همسایه متهم کرد و گفت: ایران باید به درون مرزهای خود برگردد و به دخالت در عراق، سوریه و یمن پایان دهد.
مشاور وزیر دفاع عربستان گفت که تهران باید دخالت در مسائل داخلی کشورهای همسایه خود را متوقف کند. وی در این راستا از جامعه بین‌الملل خواست که در تعامل با ایران "استراتژی جدیدی" را اتخاذ کند.

 "أحمد عسیری" مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف نظامی عربی در جنگ با یمن در گفتگو با شبکه "بی. بی. سی" از جامعه بین‌الملل خواست که برای تعامل با ایران استراتژی جدیدی را در پیش بگیرد.

وی ایران را به دخالت در مسائل داخلی کشورهای همسایه متهم کرد و گفت: ایران باید به مرزهای خود عقب‌نشینی کند و به دخالت در کشورهایی مثل عراق، سوریه و یمن پایان دهد.اگر آمریکا تصمیم بگیرد این موضع را در برابر تهران اتخاذ کند این اقدام بسیار بزرگی خواهد بود.

  مشاور وزیر دفاع سعودی: ایران به مرزهای خود برگردد / جامعه بین‌الملل استراتژی جدیدی برای تعامل با ایران در پیش گیرد

عسیری در پاسخ به سؤالی درباره اقداماتی که باید در برابر ایران انجام شود تصریح کرد: همه گزینه‌ها روی میز بررسی درباره ایران قرار دارند.

وی همچنین درباره اینکه هرگونه تنش با ایران ممکن است درگیری‌ها در منطقه را افزایش دهد گفت: این تنش ها در هر حال وجود دارد . تهدید ایران برای منطقه خطرناک است.

پیش از این، "مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی کابینه دونالد ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران گفته بود که کشورش دیگر "فتنه انگیزی‌های" ایران را تحمل نخواهد کرد.

آمریکا در واکنش به آزمایش یک موشک بالستیک ایران اقدام به افزودن نام 13 فرد و 12 نهاد به لیست تحریم‌ها کرد.

 ایران معتقد است که آزمایش موشکی مسئله غیر قابل مذاکره است و نقض توافق هسته‌ای با آمریکا و 5 کشور اروپایی نیست. آمریکا نیز می‌گوید این امر نقض برجام نیست اما آن را برای ثبات و امنیت منطقه تهدید می‌داند.

عربستان سعودی از مدت‌ها پیش وارد چالش با ایران شده است. دولت ترامپ و کشورهای غربی نیز با عربستان هم‌صدا شده و به عربستان سعودی نزدیک‌تر هستند.

دولت ترامپ علیه برنامه موشکی ایران موضع سختی گرفته است. درباره ادعای دخالت در کشورهای همسایه که عربستان علیه ایران کرده است، آمریکا احتمالا با عربستان موضع مشترک خواهد داشت.

ایران دخالت در کشورهای دیگر را رد کرده است.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها