تعداد بازدید: ۱۲۲۸
کد خبر: ۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳ - 2022 08 May


فیلم سینمای عنکبوت مثال واضحی از دل نمونه‌های متعدد آثار سینمای ایران است که مقهور ایده اولیه خودش شده و تصمیم گرفته با یک ایده اولیه ملتهب چند خطی یک فیلم سینمایی داستانی بسازد.


پیش ‌از این، مستند تکان‌ دهنده‌ای درباره این قاتل ساخته شده بود. مستندی که در آن مصاحبه‌هایی با خود قاتل و خانواده و اطرافیان او انجام شده است. این مستند می‌توانست نقطه‌گذاری صحیحی برای روایت داستان زندگی سعید حنایی انجام دهد اما فیلم تنها یک رونوشت از خلاصه آن شرح وقایع را در فیلم به تصویر می‌کشد و خبری از درام و سینما نیست. 


«عنکبوت» از جمله آثاری است که تماشای آن می‌تواند بر آگاهی جامعه نسبت به یکی از مسائل قدیمی این سرزمین بیفزاید، به‌شرط آن که پس از تماشای فیلم بلافاصله به سراغ تماشای مستند «و عنکبوت آمد» رفته و به تماشای آن بنشینید تا چهره اصلی قاتل زنجیره‌ای فیلم را در واقعیت ببینید. چهره‌ای که می‌توانست در سینما مخوف‌تر و ترسناک‌تر از آنچه که در «عنکبوت» به تصویر کشیده شده باشد.

عنکبوت فیلمی ایرانی به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در مورد قاتل سریالی ایرانی «سعید حنایی» است که ملقب به قاتل عنکبوتی بود.


عنکبوت در نخستین حضور جهانی‌اش از تاریخ ۱۶ تا ۲۵ مهر ۱۳۹۹ در جشنوارهٔ بوسان به نمایش درآمد.


داستان:
یک بنّای ساده به نام سعید با بازی متفاوت محسن تنابنده پس از اتفاقی ناگوار که برای همسرش رخ می‌دهد و زندگی خانوادگی‌شان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، تصمیمی غیرمنتظره برای انتقام گرفتن از اجتماع ناسالم پیرامونش می‌گیرد و...

محسن تنابنده
ساره بیات
شیرین یزدان‌بخش
ماهور الوند
مینا ساداتی
گلنوش قهرمانی

 

و عنکبوت آمد اما...

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها