تعداد بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ - 2022 27 April
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

جهاد کشاورزی
با وجودی که ما در روستای سنگ سه‌پاره (سنگبر1) همه پروانه چرا داریم، ‌هر از گاهی بحث واگذاری مراتع برای انجیرکاری مطرح می‌شود. اگر قرار است واگذاری انجام شود، ما از همه مستحق‌تریم.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، بر اساس بررسیهای به عمل آمده از نظر امکان‌سنجی و دارا بودن تمامی شرایط جهت توسعه کشت در اراضی شیب‌دار طی سنوات گذشته، فقط سه نقطه در بخش پشتکوه توسط کمیته بررسی‌کننده جهت واگذاری مناسب و حائز شرایط شناخته شده که آن هم به دلایلی هنوز در هیچ جای استان فارس واگذاری اراضی محقق نگردیده است.

راه و شهرسازی
عده‌ای از روی آگاهی و عده‌ای از‌ روی نادانی زمینهای کوه‌های کنار تلمبه آقای هوشمند به طرف پلنگان و حتی اول‌ جاده ‌پلنگان روبروی اولین آلاچیقهای جنب ‌باشگاه ورزشی کارگران، زمینهای روبروی پارک موتوری ‌شهرداری را که باشگاه ورزشی است (شرق این باشگاه) راتصرف کرده و درخت انجیر کاشته‌اند. یک تانکر آب هم در دید عموم است. 
آیا این زمین را قانونی تصرف کرده‌اند یا خلاف قانون؟
اگر قانونی تصرف کرده‌اند، چرا به مزایده گذاشته نشده؟ اگر خلاف تصرف کرده‌اند، ‌چرا جلو آنها گرفته نمی‌شود که شخص تصرف کننده بعد از چندین‌سال زحمت و هزینه کردن، آن را از دست بدهد؟ چنانچه خلاف قانون‌ تصرف شده وجلو آنها گرفته نمی‌شود، من هم از هفته آینده یکی دو‌ هکتار تصرف می‌کنم.

پاسخ راه و شهرسازی:
با سلام و عرض ادب، اراضی مورد بحث جزو اراضی ملی است که سال ۷۵ از طریق قرارداد اجاره سه ساله به برخی اشخاص با کاربری زراعت و باغداری واگذار گردیده است. لذا از آن جهت که هیچ کدام از اشخاص یاد شده (مستأجرین) نتوانسته‌اند به مفاد قرارداد عمل کنند، دولت به ناچار اقدام به اعلام فسخ قرارداد و تخلیه ید مستأجرین از طریق مراجع قضایی نموده است. توضیحاً این که برای نمونه می‌توان اراضی در تصرف این اشخاص را مثال زد که در حال حاضر در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شهرستان نی‌ریز در حال رسیدگی می‌باشد.
ضمناً با متصرفین غیر قانونی اراضی ملی تحت هر شرایط از طریق واحد حقوقی و گشت اراضی اداره راه و شهرسازی شهرستان برخورد خواهد شد.

امور آبفا
چرا در قبضهای آب که روی گوشیها پیامک می‌شود، مقدار آب مصرفی و تعرفه آب ذکر نمی‌شود؟ لطفاً به مسئول مربوطه تذکر دهید.

پاسخ امور آبفا:
ضمن عرض سلام خدمت انتقاد کننده محترم، باید اعلام گردد که قبوض آب بها با اطلاعات اولیه خدمت مشترکین محترم پیامک می‌شود و در انتهای پیام، آدرس لینک قبوض آب نیز ارسال می‌گردد. مشترکان محترم می‌توانند با وارد شدن به لینک ارسالی، قبض آب خود را با جزئیات کامل مشاهده و پرداخت نمایند.
نکته قابل ذکر این است که گوشیهای قدیمی ضمن این که احتمالاً پیامک را کامل دریافت نمی‌کنند، قابلیت باز کردن لینک ارسالی و ورود به اینترنت را ندارند و به همین علت امکان مشاهده جزئیات قبوض آب وجود ندارد.

صمت
چرا حالا که بیش از 2 سال از مدت قانونی 4 ساله اتحادیه املاک می‌گذرد، هیچ انتخابات جدیدی برگزار نمی‌شود تا مشاوران املاک رئیس و اعضای جدید را بشناسند؟ الان 6 سال دارد می‌گذرد. اگر دلیلی دارد بگویید. 

پاسخ صمت:
با سلام، به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری انتخابات، دوره مسئولیت هیئت مدیره تا پایان شهریور سال جاری تمدید شده و از آخر مرداد ماه که مجدد سامانه انتخابات باز شده، عملیات آماده‌سازی سامانه انجام گردیده و ان‌شاءا... نیمه دوم شهریور ماه فراخوان انتخابات انتشار خواهد یافت.

نماینده مجلس
1- چرا شهرستان نی‌ریز یک دفتر نماینده دارد، اما استهبان 3 تا؟
2- اگر بخواهیم نماینده پیگیر کار معلمان قرآنی طرح امین شود، چه کار باید انجام دهیم؟ معلمان قرآنی که به دلیل کوتاهی مسئولان از آزمون جا مانده‌اند.
3- لطفاً به جاده لای‌رز توجه ویژه کنید.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه وفضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی 
1- برنامه دکتر طهماسبی در هر سه شهرستان حوزه انتخابیه به گونه‌ای است که در هر دفتر مستقر در شهرستان، سه نفر پاسخگوی مردم هستند. لذا تفاوتی بین دفتر شهرستان نی‌ریز‌، استهبان و بختگان وجود ندارد و در شهرستان نی‌ریز هم که مورد نظر شهروند گرامی بوده، هم اکنون سه نفر مستقر و پاسخگوی عزیزان ساکن در شهرستان هستند. قطعاً فعالیت نماینده محترم برای مردم هر سه شهرستان حوزه انتخابیه عادلانه و بر اساس تکلیف است.
2- به نظر می‌رسد معلمان قرآنی عزیز اگر به صورت جمعی و کشوری از مجلس و کمیسیون آموزش مطالبه داشته باشند و سپس هر شهرستان از طریق نماینده خودشان پیگیری نمایند، زودتر نتیجه می‌گیرند‌.
3- یکی از مهمترین پروژه‌های نماینده محترم، اتمام جاده گردنه لای‌رز است و به صورت هفتگی پیگیر روند پیشرفت این پروژه می‌باشند‌.

شبکه بهداشت  و درمان
1- چرا گروه سنی جدید را برای واکسیناسیون کرونا اعلام نمی‌کنید؟
2- کسی که الآن نوبتش است و برای واکسن حاضر نمی‌شود، شاید بیمار باشد و پزشک به او اجازه واکسن زدن نمی‌دهد. چرا می‌گویید حتماً به منزله عدم تمایل است و باید نوبتش را از دست بدهد؟ 
3- چرا نی‌ریز متخصص جراحی مغز و اعصاب ندارد و همه بیماران اعزام می‌شوند؟
4- چرا برای گرفتن نیروی نگهبان بیمارستان جدید، برای عده‌ای از ثبت‌نام‌کنندگان کارت ورود به‌ جلسه صادر نشد؟ با وجودی که آنها همه مراحل ثبت‌نام به درستی انجام داده و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کرده بودند.‌ هیچ مشکلی در ثبت‌نام  نبود و وقتی به مسئول مربوطه در بیمارستان مراجعه کردیم و‌ علت را جویا شدیم، دلیل قانع‌کننده‌ای برای صادر نکردن کارت ورود به جلسه آزمون ارائه نشد.  
با توجه به این که این قصور و‌ کوتاهی از طرف شبکه بوده، باید هزینه‌ای را که بابت ثبت‌نام دریافت شده به افراد برگردانده شود.
5- چرا شهرستان نی‌ریز چشم‌پزشک ندارد؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- گروه سنی توسط وزارتخانه اعلام می‌گردد.
2- در صورتی که به علت کرونا واکسن به تأخیر بیفتد، شامل افراد می‌گردد؛ به شرطی که تست داده باشند و پزشکشان تأیید نماید. علت اصرار  بر واکسینه کردن تمامی مردم است‌. این که واکسن باشد و افراد مورد نظر نیایند، ظلم به کسانی است که هنوز نوبت‌ آنها نشده است.
3- متأسفانه دکتر رضایی متخصص جراحی مغز و اعصاب به علت دو مشکل جدی پزشکی نتوانستند از نیمه مرداد ماه در بیمارستان حضور پیدا کنند. ان‌شاءا... از مهر ماه نیروی جدید به شهرستان ما اضافه خواهد شد.
4- در صورت داشتن مشکل، به واحد شکایات بیمارستان مراجعه فرمایید.
5- پاسخ شما در مصاحبه با رئیس شبکه بهداشت و درمان، در صفحه 4 همین شماره داده شده است.

شهرداری نی‌ریز
1- چرا چنار‌های کاشته شده در دو طرف  بولوار  منتهی به آپارتمانهای فرهنگیان و مسکن مهر از بی‌آبی در حال خشک شدن هستند؟ درختان سبز ریه شهر و شهروندان هستند. فضای سبز شهر را دریابید و نگذارید خشک شود.
2- لطفاً راهی از میدان شهید رجایی، از جلو مسجد حمزه سیدالشهدا به طرف خیابان جانبازان باز کنید تا ترافیک خیابان شعله برطرف شود.
3- لطفاً جدول آب خیابان گلشن را که پر از لجن و بیماری شده بشویید. چرا بلوک جدول آخر این خیابان را نصب نکردید؟
4- چرا ادامه بولوار امام علی را آسفالت نمی‌کنید؟
5- بوی بد و تعفن کانال آب واقع در کوچه مسجد نو (کوچه روبروی مسجد جامع کبیر) همه منطقه را در بر گرفته و زندگی را برای اهالی این کوچه سخت کرده است. در کنار سنگفرش جلوی مسجد جامع کبیر، فکری هم به حال این مشکل بزرگ مردم کوچه روبروی آن کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.
در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.
این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.
در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.
در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

مسئول محترم واحد فضای سبز، آقای ساوه‌ای
1- شهروند گرامی! درختان چنار بولوار نامبرده به صورت پیشرفته هر هفته دو مرتبه آبیاری می‌شوند و این زردی برگهای درختان چنار از بی‌آبی نیست؛ بلکه ناشی از تنش گرمایی شدید تابستان امسال و همچنین آفت  می‌باشد که این موضوع نیز با مشاوره کارشناسان مربوطه سم پاشی و آفت‌زدایی شده است.

شهردار محترم شهر نی‌ریز، جناب مهندس فرغت
2- ضمن تشکر از پیشنهاد شما شهروند گرامی، به آگاهی می‌رساند مطابق طرح تفصیلی مصوب شهر نی‌ریز، در نقطه مورد اشاره شما صرفاً یک کوچه ی ۱۰ متری پیش‌بینی شده است.
4- انتهای بولوار امام علی(ع) خارج از محدوده طرح تفصیلی قرار دارد و شهرداری نی‌ریز در سال ۱۳۹۸ تا آن بخش از طول بولوار را که تأسیسات زیرزمینی آن اجرا شده است، آسفالت نموده و آسفالت ما بقی طول بولوار تا قبل از شکل‌گیری اراضی مجاور و اجرای تأسیسات زیر‌زمینی لازم به دلیل آن که باعث تخریب بخش زیادی از آسفالت سواره‌روی بولوار خواهد شد، امکان ‌پذیر نیست.

معاونت محترم خدمات شهری شهرداری آقای حاجی محمدی
3- عرض سلام و احترام خدمت شهروند محترم، از محل مورد نظر بازدید شد. دلیل مشکل پیش آمده، رهاسازی پساب‌های خانگی برخی از اهالی در جداول است که به صورت دوره‌ای توسط پیمانکار مربوطه شستشو می‌شود. لازم به ذکر است پیرامون مسائل رهاسازی پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی، به صورت مفصل در همین نشریه به آن پرداخته شده است. با این‌حال اخطارهای لازم به متخلفین داده شد و در صورت عدم تمکین آنها، شهرداری رأساً با هماهنگی ادارات مرتبط نسبت به اعمال قانون به نحو مقتضی اقدام و رفع اشکال می‌گردد.
5- اخطارهای لازم به پیمانکار مربوطه داده شد و در اسرع وقت موضوع بررسی و در صورت نیاز رفع اشکال می‌گردد.

نماینده بنیاد برکت
وام بنیاد برکت به چه اقشاری تعلق می‌گیرد و چه شرایطی دارد؟ مردم باید به کجا مراجعه کنند؟

توزیع برق
الآن مدت 4 ماه است که لامپهای کوچه شماره 8 بولوار آزادی قطع و این کوچه تاریک است. مردم شبها به زحمت از این کوچه عبور می‌کنند. خواهشمندیم اقدامات لازم را به عمل آورید.

بانک ملت
در این وضعیت کرونا ازدحام در بانک ملت خیلی زیاد است. مراجعه‌کنندگان زیاد معطل می‌شوند. صدور یک کارت ساده حداقل سه ساعت طول می‌کشد و باید به 6 باجه مختلف سر زد و در هر باجه مجدد توی نوبت بود؛ در صورتی که در بانکهای دیگر فقط یک باجه این کار را انجام می‌دهد. برخورد کارکنان بانک ملت با مردم مناسب نیست. رئیس بانک هم در مقابل اعتراض مردم بی‌توجه است. .

نی‌ریزان فارس
کاش تیتر روزنامه‌ها در مورد مستأجران بود و صاحبخانه‌ها در این اوضاع کرونا نمی‌گفتند تخلیه کنید؛ چون دیگر خانه پیدا نمی‌کنیم. الان 4 ماه است که شوهرم بیکار است. خانه ما قبلاً 50 میلیون تومان رهن کامل بوده؛ الان می‌گوید 50 میلیون تومان با ماهی 700 هزار تومان؛ از کجا بیاوریم؟
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. قبلاً گزارشهایی در این زمینه چاپ شده؛ به زودی نیز گزارشی در مورد اجاره‌بها منتشر خواهیم کرد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- نماینده بنیاد برکت
- توزیع برق
- بانک ملت

پربازدیدها