تعداد بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 23 April
احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها برای امسال:

سال گذشته نسبت به سال 1399، آتش‌سوزی‌ها افزایش داشته است و با توجه به خشکسالی‌های امسالِ مراتع و جنگل‌ها باید مراقب بود. 8 آتش‌سوزی در سال گذشته و نابودی 168 هکتار قابل جبران نیست!
جلسه کمیته بحران با بررسی جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها ۲۹ فروردین در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه معاون فرمانداری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ آتش‌سوزی‌ها روندی افزایشی داشته است گفت: سال گذشته ۸ مورد آتش‌سوزی رخ داده که اکثراً در بخش مرکزی، از حاجی‌آباد تا هرگان، بوده است.

متأسفانه ۱۶۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی در آتش سوخت که 2 مورد آن بسیار وسیع بود اما با اقدام سریع و به موقع مردم و مسئولان جلوی یک بحران گرفته شد.

میرزایی با بیان اینکه برخی از کشاورزان اقدام به آتش‌‌زدن علف‌های هرز باغات خود می‌کنند گفت: این کار ممنوع است و باید جهاد کشاورزی نسبت به این مسئله کلاس‌های آموزشی با باغداران و انجیرکاران برگزار نماید.

رئیس منابع طبیعی با بیان اینکه از دهه ۷۰ تا به امروز روند آتش‌سوزی‌ها کاهشی بوده گفت: این نشان دهنده فرهنگ بالای مردم است.

جمالی در ادامه مهمترین عامل آتش‌سوزی را خشکسالی‌ها عنوان کرد و گفت: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در مناطقی رخ می‌دهد که دام‌ها امکان دسترسی به آن مکانها برای چرا ندارند.

جمالی کمبود امکانات، تجهیزات و اعتبارات را مهم‌ترین چالش پیش روی خود عنوان کرد اما وعده داد امسال قرق‌بانان وگشت زنی‌ها را افزایش دهد.

در ادامه این جلسه موارد زیر مورد تأکید قرار گرفت:

- منابع طبیعی بیمه افرادی را که اقدام به خاموشی آتش می‌کنند، در برنامه قرار دهد.

- در پاسگاه‌های محیط‌زیست حداقل امکانات اولیه وجود دارد و می‌توان در هنگام آتش‌سوزی از آنها بهره گرفت.

- سوزاندن زباله در سایت‌های زباله ممنوع است و باید جلوی این کار گرفته شود.

- شماره ۱۵۰۴ منابع طبیعی اطلاع‌رسانی شود تا مردم با مشاهده آتش، خبر دهند.(تماس با این شماره نیازی به هیچ کد و پیش شماره‌ای حتی با موبایل ندارد.)

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها