تعداد بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 23 April
به دستور استانداری فارس، شهرداری‌ها موظف به حذف زوائد دیداری از چهره شهر نی‌ریز شدند.

شهردار نی‌ریز در گفتگو با نی‌ریزان فارس در این رابطه گفت: رفع سد معبر و حذف اغتشاشات دیداری برابر ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از وظایف ما است و بنابر تأکید مؤکد مقامات مسئول استانی، حذف تابلوهای غیرمجاز در دستور کار تمام شهرداری‌های فارس و از جمله نی‌ریز قرار دارد.

زوائد دیداری اعم از تابلوها و پایه‌های بلااستفاده یا غیرمجاز علاوه بر نقض حقوق شهروندی، باعث اختلال در سلامت روان و زیبایی شهری شده است و این زوائد عموماً حتی در حکم سد معبر بوده و عبور عابران پیاده یا سواره را به خطر می‌اندازد.

حامد فرغت افزود: موارد نه به صورت سلیقه‌ای که به مرور زمان و به فراخور حجم اقلام موجود در حال حذف و رفع است و تقاضا داریم شهروندان عزیز نی‌ریزی به ویژه صاحبان مشاغل مختلف در حذف این زوائد دیداری با شهرداری همکاری کنند.

تابلوهای غیرمجاز، پایه‌های روشنایی غیرمجاز یا قدیمی، بنرها و پلاکاردهای غیرمجاز و نصب شده در خارج از بیلبوردهای رسمی، تابلوهای LED و انواع میزکارهای غیرمجاز که عموماً در پیاده‌روها و خارج از مغازه‌ها نصب شده‌اند مشمول این طرح هستند.

حذف زوائد دیداری در تمام طول سال توسط واحدهای مختلف شهرداری اعم از واحد زیباسازی، گشت اجرائیات و‌ واحد سد معبر انجام می‌شود و در ایام پایانی سال برای استقبال از نوروز شدت می‌گیرد.

وی در پایان افزود:‌ امکان دارد تابلویی در حکم سد معبر نباشد اما در دسته زوائد دیداری قرار بگیرد که در راستای زشتی‌زدایی از معابر قطع یا حذف خواهند شد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
0
سایت در صفحه اصلی برای گوشی های موبایل اشکال دارد.
نمی توان اخبار را انتخاب کرد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها