تعداد بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 23 April
قیمت‌ها دوباره در نوسان افتاده و بار دیگر ثبات خود را از دست داده‌اند.

سمیه نی‌ریزی، نی‌ریزان فارس:

به مناطق مختلف شهر نی‌ریز سری زدیم تا برخی از کالاها را مورد واکاوی قرار دهیم. چند نرخی آزاردهنده در میان میوه‌ها و برنج وجود داشت و از یک خیابان به خیابانی دیگر حکایتی متفاوت را روایت می‌کرد؛ همچنین در مقایسه با اسفند به جز چند قلم کالای خوراکی مابقی افزایش داشته‌اند که اقلام مورد بررسی شده را در جدول می‌بینید.

در این بررسی قند و برنج (ایرانی و خارجی) صدرنشین افزایش قیمت بودند.

میوه و تره‌بار
مغازه‌داران: میوه و تره‌بار در ایام عید افزایش قیمت داشته است به طوری که سبزی ‌خوردن در ایام تعطیلات نوروزی به 18 هزارتومان هم رسیده بود.

بنا به گفته فروشندگان میوه  و تره‌بار در این ایام  علاوه بر وارد نشدن سیب‌زمینی در ماه‌های آخر سال، نبودن ماشین  برای حمل و نقل سبب افزایش کرایه‌ها شده است و این خود دلیلی بر بالارفتن میوه و تره‌بار  بود. 

گوشت 
قصابان معتقدند: با توجه به اینکه در ماه‌های آخر سال گوسفندان از خوراک دام استفاده می‌کردند،  هزینه‌ها به شدت بالا رفت و قیمت گوشت روند صعودی داشت اما در ماه‌های اول سال شرایط مراتع برای خوراک دام‌ها بهتر است و دامدار گوسفند بیشتری به کشتارگاه تحویل می‌دهد، به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت گوشت قرمز ادامه‌دار باشد. 

تخم‌مرغ و کاهش قیمت
مغازه‌داران: تخم‌مرغ نیز روند کاهشی داشته و همیشه همین‌طور بوده است؛ هر چه هوا رو به گرمی رود قیمت‌ تخم‌مرغ کاهش می‌یابد. 

کالای اجباری
روغن هم به نظر می‌رسد بوی کمبود دهد چرا که مغازه‌داران از خرید آنها به همراه کالای اجباری مثل رب گوجه خبر می‌دهند.

در زیر جدول اقلام  بررسی شده را می‌بینید:

نوسان قیمت در خیابان‌های شهر

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها