تعداد بازدید: ۴۱۷
کد خبر: ۱۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ - 2022 23 April
راز بقا یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی است که از نوروز سال ۱۴۰۱ پخش آن از شبکۀ نمایش خانگی فیلم نت آغاز شده‌است.

با توجه به اعلام سازندگان سریال کمدی  در ۱۶ قسمت ساخته شده است. تهیه کننده سریال راز بقا سید مصطفی احمدی، پیش از این در آثاری همچون سریال «هیولا» که از شبکه نمایش خانگی پخش شد و برنامه تلویزیونی «دورهمی» فصل چهارم و پنجم نیز به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته است.

«راز بقا» داستان مرد جوانی به نام رحیم (بهرام افشاری) را روایت می کند که سعی می کند زندگی خوبی داشته باشد تا این که با یک سازمان خلافکار مواجه می‌شود. او در هر قسمت تا دم مرگ می‌رود و بازمی گردد.

نقد و بررسی سریال
به سبب شرایط جامعه و ذائقه مخاطب ایرانی؛ آثار کمدی همواره مورد توجه بینندگان بوده و در جمع‌های خانوادگی حضور دارد؛ مخاطبی که تمایل دارد ساعتی را با لبخند بگذارند. همین امر باعث شده که فروش فیلم‌های سینمایی کمدی در یک دهه اخیر قابل توجه باشد اما یک درام اجتماعی ولو جذاب و پرمخاطب نتواند همانند یک کمدی گیشه پسند و حتی ضعیف فروش کند.

شوخی های خنده‌دار راز بقا
راز بقا از شوخی‌های جنسی تا حد امکان خودداری می‌کند و به جای این مسئله، بیشتر با دیالوگ‌هایش سعی در خنداندن مخاطب دارد. با این حال، تک موقعیت‌های طنزی نیز در سریال وجود دارد که می‌توان به تماشایشان دل بست. این سریال در هر صورت قادر است تا هر نوع مخاطبی را خندانده یا حداقل لبخندی بر لبش بنشاند و هر از چند گاهی به اصحاب سیاسی کشور از مجرای دیالوگ‌ها نیش و کنایه می‌زند.

نقش‌آفرینان
حسن معجونی
بهرام افشاری
نیما شعبان نژاد
سعید آقاخانی
جعفر دهقان
فریبا جدیکار

هدیه بازوند
سیروس میمنت
یدالله شادمانی
فرشید زارعی فرد
احسان روزبهانی
کاظم نوربخش

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها