تعداد بازدید: ۲۶۲۲
کد خبر: ۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ - 2017 31 January
سیمرغ بر فراز سینمای دفاع مقدس

سال گذشته و در جشنواره سی و چهارم فجر «ایستاده در غبار» توانست در رقابت با فیلم‌های قَدَری مثل بادیگارد، رسوایی ٢، ابد و یک روز، لانتوری، خشم و هیاهو، زاپاس و نفس، سیمرغ بلورین را از آن خود کند.


این فیلم بسیار جذاب از حوزه دفاع مقدس به کارگردانی محمدحسین مهدویان و با بازی هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی اخیراً به شبکه نمایش خانگی آمده است.


ایستاده در غبار محصول سال ۱۳۹۴ است و به خاطر خلاقیت‌های کم‌نظیر فیلم سازانش، مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفته است.


خلاصه داستان
احمد که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرزهای ایران رقم می‌خورد. این فیلم درباره زندگی احمد متوسلیان است.


نظرها درباره فیلم
مجید مجیدی: ساخت این فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای که همه لحظاتش به زیبایی بازسازی شده است، جسارت بزرگی را طلب می‌کند. این فیلم نگاه متعهدانه‌ای نسبت به نسلی داشته که کارگردان به آن متعلق نبوده و ادای دین بسیار بزرگی محسوب می‌شود؛ آن هم در شرایطی که بیشتر به دنبال سیاه نمایی هستند.


کمال تبریزی: این اثر به واقعیت‌ها نزدیک بود و شما هنگام تماشای آن احساس می‌کردید که به گذشته پرتاب شده‌ای، گذشته‌ای به همین شکل بوده است و همه این تصاویر را هم به شکل مستند نشان داده و این کار در ژانر خود کاری بسیار ارزشمند است و کاملاً موفق عمل کرده است.


حبیب رضایی: حیرت به تمام معنا! ایستاده در غبار شد جادوی سال سینمای ایران؛ تجربه‌ای که حتی تصورش هم نمی‌شد در ذهن مرور کرد.


ابراهیم حاتمی‌کیا: من به فیلمسازی که حرف خودش را بزند و دغدغه فردیت خودش را داشته باشد احترام می‌گذارم. از این زاویه می‌گویم تلاش پسرم آقای مهدویان را دوست دارم.


پیمان معادی: کیف کردم از دیدنش و بی‌صبرانه منتظر دیدن فیلم بعدی این فیلمساز هستم.


نیکی کریمی: چقدر خوب است که آدم درباره فیلمی چیزی نداند و به یکباره با یک شاهکار روبه رو شود؛ و چقدر لذت بخش است دیدن این فیلم با این دید و این زیباشناسی…


گفتنی است این فیلم تأثیرگذار بر روی پرده سینما به فروش ١,٦٨٦.٤٢٠.٢٨٠ تومان دست یافت.

برچسب ها: ایستاده در غبار
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها