تعداد بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 2022 16 April
روزنوشت
گردآورنده: احسان احسان‌اللهی

شما با رعایت 4 فاکتور زیر به راحتی می‌توانید یک زندگی پربار و سراسر رشد را تجربه کنید:

1 - کمتر حرف بزن:

به جای آنکه دائم در مورد دست آوردها صحبت کنی بگذار نتایج به جای تو صحبت کند.

در حقیقت آدم موفقی را پیدا می‌کنی که راجع به کارها، برنامه‌ها و نتایج کارهایش حرف بزند. لازم نیست همیشه به همه بگویی قرار است چه کار کنی یا چه برنامه‌هایی داری و باید آنها را چگونه انجام بدهی. در این صورت مردم بیشتر به شما توجه و اعتماد می‌کنند.

پس کمتر حرف بزن و بیشتر عمل کن و قاطعانه عمل کردن را بیاموز.

2- بیشتر گوش کن:

اگر هنر خوب گوش کردن را بلد نباشی نمی‌توانی یاد بگیری و وقتی یاد نگیری نمی‌توانی رشد کنی. بهتر و با دقت گوش بگیر. دانش‌آموز و دانشجوی همیشگی زندگی باش. مثل یک بچه کنجکاو باش و انبوه چیزهایی را فرا بگیر که دیگران اصلاً متوجه آنها نمی‌شوند. در زندگی از معلم‌های خوبت پند و از معلمهای بدت درس بگیر.

3 - کمتر  واکنش نشان بده:

سریع نتیجه‌گیری نکن و اجازه نده احساساتت تو را کنترل کند. باید به احساساتت و واکنشهایت به هر فرد و هر اتفاق قوی زندگی نظم بدهی و احساساتت را خوب شناسایی و کنترل و مدیریت و مهار کنی.

چه وقتهایی که همه چیز خوب است و خوب پیش می‌رود و چه وقتهایی که شرایط سخت می‌شود واکنشهای افراطی نشان ندهید.

4 - بیشتر مشاهده کن:

هرچه بیشتر از نزدیک مشاهده کنی بهتر درک خواهی کرد و هر چه بهتر و بیشتر درک کنی، پخته‌تر می‌شوی و در نتیجه تصمیمات شما بهتر خواهد شد.

به انسانهای موفقی که برای شما الگو شده‌اند، (بدون مقایسه کردن خودتان با آنها) بیشتر دقت کنید. چه مهارتهایی دارند؟ قوانین کاری آنها چیست؟ چطور رفتار می‌کنند؟

4 فاکتور  رشد برای همه

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها