تعداد بازدید: ۲۱۸۷
کد خبر: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ - 2017 30 January
در جلسه بررسی آب شرب فارس مطرح شد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: با استمرار وضعیت امسال در زمینه بارش ها، بی شک تابستان سختی پیش رو داریم.
خلیل رضائیان در جلسه بررسی وضعیت آب شرب استان فارس گفت: تلاش می کنیم با تامین اعتبارات لازم طرح های متنوع اضطراری از مدیریت منابع آب تا ایجاد منابع جدید تامین آب را اجرا کنیم و فشار زیادی به مردم استان وارد نشود.

وی از برنامه ریزی برای استفاده از منابع آب قابل شرب بخش های متعدد در شرایط اضطراری خبر داد و گفت: اولویت ما تامین آب شرب مردم است و انتظار می رود مردم هم با استفاده به اندازه آب متولیان بخش آب استان را یاری نمایند.

در این جلسه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی وضعیت آب استان قول مساعد دادند تا پیگیری و تمهیدات لازم جهت تامین اعتبارات مورد نیاز برای عبور از بحران آب و تامین آب شرب استان صورت گیرد و پیشنهاد برگزاری جلسه ای با رییس جمهور یا معاون وی جهت بررسی و مطرح کردن مشکلات آب استان عنوان شد تا در این جلسه، مسایل آب استان در بحث آب شرب مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز با اشاره به وضعیت منابع آب استان، ضمن ارایه گزارشی در خصوص بارندگیها به کاهش شدید بارش های سال آبی جاری اشاره کرد و خواستار حمایت بیش ازپیش  نمایندگان و مسئولین ازمتولیان آب استان برای  مدیریت بحران آب و تامین آب شرب مردم استان شد.

حمیدرضا دهقانی با اشاره به اینکه تغییرات بارندگی استان نسبت به میانگین مدت مشابه سال آبی گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته، گفت: تحقق بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت سالانه استان حدود ۱۶ درصد است و این امر حاکی از آن است که حجم مفید آب موجود در مخازن سدهای استان ۱۶۷ میلیون متر مکعب و تنها ۷ درصد کل حجم مخازن را شامل می شود.

وی با بیان اینکه درصد حجم کل آب موجود نسبت به حجم کل مخازن سدها۲۰ درصد است، اضافه کرد: ارایه تمهیداتی جهت مقابله با کمبود آب شرب در تابستان آتی ضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها