تعداد بازدید: ۴۴۰
کد خبر: ۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹ - 2022 03 April
خطیب جمعه نی‌ریز:
خطیب جمعه نی ریز گفت: تا نفس دارم از حق شما دفاع می‌کنم اگر هم نبودم، بی‌اعتنا نخواهم ماند.
author
خبرنگار: امید شهدان

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه های نماز جمعه ۱۲ فروردین گفت: «من به عنوان امام جمعه، تا نفس دارم باید از حق شما دفاع کنم و اگر هم نباشم، نمی‌توانم نسبت به مشکلات بی‌تفاوت بمانم.»

وی افزود: «تا زمانی که لباس روحانیت بر تن دارم، باید از حق شما و مسئولین دفاع کنم.
گوشت، پوست و خون بنده از وجوهات امام زمان است و ما روحانیون باید خدمتگزار شما مردم باشیم.»

حجت‌الاسلام فقیه عنوان داشت: «هر روحانی در هر کجای کشور اگر برای مردم کم بگذارد، خائن است. زمانی یک مسئول به من گفت چرا این قدر برای مشکلات واکنش نشان می‌دهید و ناراحت می‌شوید؟ گفتم شما فردای قیامت جواب خدا را بده؛ من سکوت می کنم.»

امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران و رأی مثبت صد درصدی مردم نی‌ریز در همه‌پرسی سال 1358 خورشیدی، خاطر نشان ساخت: «نی‌ریز ظاهراً تنها شهری است که مردم آن صد درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند و این افتخاری است که نصیب ما شده است.
نی‌ریز، همیشه شهرِ «ترین» ها است. مرحبا به شما مردم نی‌ریز که همیشه اهل بهترین‌ها هستید. به فرماندار محترم گفتم که نی‌ریز را مثل تهران ببینید‌. با این همه ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف دارد، بایستی بهترین شهر ایران شناخته شود.»

ایشان در ادامه با اشاره به شعار "تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین" و تأکید بر این که مدیران نی‌ریز تنها به عنوان یک شعار به آن نگاه نکنند، به روز طبیعت اشاره نمود و گفت: «کاش می‌شد اسم آن را تغییر داد. چون که روز بعید می دانم گرامیداشت طبیعت باشد!
زیرا بعد از 13 به در، طبیعتی باقی نخواهد ماند. بعضی‌ها هجوم می‌آورند و طبیعت را نابود می‌کنند که گاهی اوقات بد نیست بگوییم روز نابودی طبیعت!
چقدر زشت است برای یک کشور اسلامی که پیامبر آن می‌گوید النظافه من الایمان؛ ولی مردمانش طبیعت را پر از ‌زباله کنند.»
وی اضافه کرد:«من از فرماندار توقع دارم که یک نظم به تفرجگاه پلنگان دهد که در حال تبدیل شدن به شهرک است. باید همان حالت تفرجگاه بماند، زیستگاه مناسبی برای جانوران و ظرفیت مناسبی برای توریستها باشد تا
مردم و گردشگران از منظره زیبای آن استفاده کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر به روز ذخایر ژنتیکی و زیستی اشاره کرد و گفت: «استفاده خارجی‌ها در ایران از ذخایر و سرمایه های عظیم ملی ما بیشتر است.
صنعت فولاد داریم؛ چینی‌ها استفاده می‌کنند، سیمان راه می‌اندازیم؛ آنها منابع ما را استفاده می‌کنند و آلودگی‌اش را به ما می‌دهند.
بسیاری از موقعیت‌های استراتژیک خلیج‌فارس، دریاچه خزر و موقعیت جغرافیایی حساس باعث شده ایران قلب دنیا معرفی شود؛ اما متأسفانه قدر این پتانسیل‌ها دانسته نمی‌شود. امیدوارم مرکز ذخایر استراتژیک یک بانک اطلاعاتی دقیقی از منابع ملی و صنعت‌های ملی داشته باشد که آقایان نیایند بدون مجوز معدن بزنند و پوشش‌‌های گیاهی و گونه‌های منحصر به فردی را که در دنیا تنها نی‌ریز دارد، تخریب کنند.
الحمدا... رئیس دادگستری و دادستان محترم لطف کردند و حرکت جدیدی را آغا‌ز کردند. اما باید محکم و استوار جلوی غارتگران طبیعت را بگیرند.
اینها حق آلایندگی را باید بدهند. به فرماندار گوشزد کردم وظیفه معادن است که طبق قانون‌، کامیون‌هایشان حق آلایندگی را پرداخت کنند. 15 درصد سهمی که نی‌ریز از معادن دارد نباید به خزانه تهران برود و باید در همین جا خرج شود. مگر این معدن در تهران است که به آنجا منتقل می‌کنند؟!
این مردم جاده می‌خواهند، این مردم رفاه، درمانگاه، خانه بهداشت و ورزشگاه می‌خواهند.
این را هم رئیس‌جمهور و هم قانون مکلف کرده که هر کجا که معدن است، باید حقشان به خود مردم آنجا برگردد.»

وی در ادامه به روز سلامت اشاره کرد و گفت: «بدبختی کشور ما را اگر بخواهید ملاحظه کنید، ببینید مجلس شورای اسلامی چه اندازه بودجه برای سلامت مشخص کرده و برای جان مردم چقدر بودجه اختصاص داده؟

خطیب جمعه نی‌ریز آغاز ماه مبارک رمضان را گرامی‌ داشت و از اداره تبلیغات اسلامی خواست اوقات شرعی را به صورت دقیق به مساجد ارائه دهد تا زمان فرایض دینی درست اعلام شود.

حجت‌الاسلام فقیه بین دو نماز به بحران کمبود آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت:« این آب برای شستشوی ماشین و حیاط منازل و مساجد نیست. نباید کشاورزی به صورت غرقابی صورت بگیرد و چاه‌های عمیق و غیرمجاز حفر شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها