تعداد بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ - 2022 01 April

با هشیاری کارکنان و مدیر جایگاه پمپ بنزین دلخوش، آتش‌سوزی نفتکش 32 هزار لیتری بنزین به موقع کشف و مهار شد.

این حادثه، ساعت 12:24 یکشنبه 7 فروردین بر اثر آتش گرفتن چرخهای تریلر حامل بنزین رخ داد که کارکنان جایگاه عرضه سوخت، با مشاهده شعله‌های آتش در زیر نفتکش، به سرعت اقدامات لازم برای جلوگیری از سرایت آتش به تانکر بنزین را انجام دادند.

امیرزاده رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نی‌ریز گفت: «علت اصلی آتش گرفتن چرخهای تریلر، داغ شدن بیش از اندازه لنتهای آن بود. تانکرهای حامل بنزین از طرف سیرجان می‌آیند و در گردنه لای‌رز ترمز زیادی می‌گیرند و طبیعتاً لنتهایشان داغ می‌شود. اگر مشکل فنی در لنت و چرخ وجود داشته باشد، منجر به آتش‌سوزی می‌شود.»

امیرزاده افزود: «در این حادثه، ضمن بستن سریع رمپ ورود  و خروج خودروها از محوطه پمپ بنزین،  با  آتش‌نشانی تماس گرفته شد و کارکنان جایگاه نیز شعله‌ها را با کپسول پودری خاموش کردند. در ادامه، ️با حضور به موقع نیروهای ایمنی وآتش نشانی شهرداری نی‌ریز،  شعله‌های آتش به کلی  مهار و  عملیات خنک‌کاری و ایمن‌سازی چرخها و مخزن نفتکش   نیز به وسیله آب انجام شد.»

وی گفت: «با تلاش کارکنان زحمتکش جایگاه و نیروهای خدوم ایمنی و آتش‌نشانی، بدون وارد شدن هرگونه خسارت به نفتکش یا جایگاه‌، فرآورده در مخازن  تخلیه  و نفتکش  از جایگاه خارج  شد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها