تعداد بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹ - 2022 01 April
مراسم وداع با پیکر مطهر آیت‌ا... سیدمحمد فقیه امام جمعه شهرستان نی‌ریز، با حضور پرشور و گسترده مردم شهرستان برگزار شد.

این مراسم، ساعت ۱۸ چهارشنبه سوم فروردین از ورودی شهر (بلوار مدرس) به شکل خودرویی به سمت خیابان امام حسین و مصلای بزرگ نماز جمعه انجام شد.

مردم قدرشناس شهرستان نی‌ریز پیکر مطهر پدر معنوی شهرشان را ضمن انتقال به مسجد جامع امام خمینی، حوزه علمیه امام صادق و مصلای بزرگ نماز جمعه مشایعت کردند.

مراسم وداع با پیکر مطهر عضو مجلس خبرگان رهبری، با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج کاظم محمدی مداح اهل بیت در مصلای بزرگ نماز جمعه برگزار شد.

***

در روز تشییع یعنی پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه مردم عزادار نی‌ریز با پیر و مراد خود خداحافظی کردند.

پیکر آیت‌ا... سید محمد فقیه  با حضور جمع زیادی از مردم  نی‌ریز، آیت‌ا... دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و روحانیون از مسجد جامع کبیر تا مصلای نماز جمعه جایی که وی خود بانی ساخت آن بود، با عزاداری تشییع شد و سپس در صحن گلزار شهدا و با اقامه نماز توسط آیت‌ا... دژکام در طبقه زیرین امامزادگان در کنار جدش به خاک سپرده شد.

حضور هزاران مشتاق این عالم ربانی غیرقابل پیش‌بینی بود.

***

همچنین مراسم بزرگداشت آیت ا... فقیه، عصر پنجشنبه 4 فروردین، با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلای نمازجمعه برگزار شد.
در این مراسم که از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد، پیام محمدجواد علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قرائت شد.

سپس حجت‌الاسلام سید مهدی فال اسیری از همه کسانی که در مراسم تشییع پیکر پاک امام جمعه شهرستان نی‌ریز شرکت کردند تشکر کرد و گفت که باید قدر نعمتهایمان به خصوص علمای بزرگ را تا زمانی که هستند بدانیم.

پس از نوحه سرایی آقای معانی، آیت ا… احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری از استان فارس، به نیابت از هیئت رئیسه مجلس خبرگان سخنرانی کرد و گفت: من همیشه شیفته اخلاق آیت ا.‌‌.. فقیه بودم. ایشان دارای اخلاق حسنه و پسندیده اسلامی بود و به اصطلاح خودمانی بود و علم بسیار والایی داشت. با وجودی که دو دوره در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت، اما در انتخابات اهل این که هزینه زیادی انجام دهد نبود. من از روش اخلاقی و سیاسی و آخوندی ایشان لذت می بردم.

این مؤلف شهیر که تاکنون 90 کتاب  در زمینه مسائل تربیتی و فلسفه نگاشته است، افزود: امام(ره) می‌فرمود که عالم باید سعی کند رفتار طلبگی خود را حفظ کند که آیت ا... فقیه این گونه بود. او مردمی بود و مردم را برای خود نگه داشت.

در پایان مراسم، حجت الاسلام سیدجواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز و فرزند آیت ا... فقیه، از حضور همه مردم و دکتر  احمد بهشتی تشکر کرد و گفت: ما باید از مظلومیت شما مردم هم بگوییم که حق شما مردم خوب و قدر شناس این نیست‌‌. جایگاه ما مردم این نیست. ما نی‌ریزی‌ها برای کل کشور افتخار هستیم. با وجودی که آیت ا... فقیه ظاهراً در بین ما نیست، اما دغدغه‌ها و نصایح ایشان را همه به یاد داریم.

نوشتنی است آیت ا... سید محمد فقیه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان نی‌ریز که به علت بیماری دو هفته در بیمارستان بستری بود عصر روز دوم فروردین‌ماه در سن 79 سالگی دارفانی را وداع گفت.

 
 
 
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها