تعداد بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۱۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ - 2022 01 April
گفتگو با بیگی کاپیتان تیم ایران
در حالی که کادر فنی و سرمربی تیم ملی رأی به حذف نیما بیگی در اردوی تیم ملی دادند، در نهایت او با قرار گرفتن روی سکو، جواب بی‌اعتمادی آنها را داد.

در مسابقات بوکس آسیایی که سال گذشته برگزار شد، نمایندگان ایران به مصاف حریفان رفتند که در بین اعضای تیم ملی نام نیما بیگی بوکسور جوان نی‌ریزی نیز دیده می شد.

بیگی که نماینده وزن 54 کیلو ایران در این مسابقات بود، در اردوی آخر تیم ملی با بی مهری سرمربی و اعضای کادر فنی روبرو شد و تصمیم به حذف او در دقایق پایانی اعزام گرفتند.

نیما بیگی که در مسابقات انتخابی بوکس لرستان درخشش خیره کننده‌ای داشت و توانسته بود ورزشکاران 8 استان دیگر را با اقتدار شکست دهد، در اقدامی عجیب از سوی سرمربی تیم ملی در آستانه کنار گذاشتن قرار گرفت که این اقدام او واکنش مهدی ذوالقدر رئیس هیئت بوکس نی‌ریز را به همراه داشت و طی رایزنی‌ها و پیگیری‌های فراوان با مسئولان بوکس در هیئت استان و فدراسیون بوکس ایران، در نهایت به جمع ملی‌پوشان بازگشت.

نیما که بوکس خود را از سال 95 در نی‌ریز آغاز کرده در مورد رقابت‌‌های آسیایی گفت: در اولین مبارزه، در راند اول، حریف فلسطینی خود را ناک اوت کردم و بازی دومم را هم مقابل مشت زن کویتی با اختلاف امتیاز پیروز شدم و به نیمه نهایی راه یافتم.

در دیدار نیمه نهایی در برابر بوکسور فیلیپینی بازی را واگذار کردم و سوم شدم.

رئیس هیئت بوکس نیز در این باره گفت: انتخاب نشدن و حذف نیما بیگی در ابتدا به این دلیل بود که سرمربی تیم ملی به بوکسورهای باسابقه‌تر اعتماد بیشتری داشت و به سبب تجربه آنها در مسابقات قبل این ریسک را پذیرا نبود تا از نیما بیگی تازه وارد در تیم ملی استفاده کند.

مهدی ذوالقدر افزود: سهمیه ایران در مسابقات آسیایی 6 نماینده است و به دلیل کم بودن سهمیه، این انتظار از سوی سرمربی تیم ملی می‌رفت تا در مسابقات آسیایی از ورزشکاران باتجربه‌تر استفاده کند.

او گفت: بیگی توانست با درخشش در این مسابقات که تجربه اول او محسوب می‌شد جزو مدال‌آوران ایران در این مسابقات باشد تا در اردوهای آینده تیم ملی راه برای انتخاب و حضور وی در دیگر مسابقات هموار شود.

نوشتنی است در این دوره از رقابتهای آسیایی تیم ملی ایران در رده جوانان فقط توانست دو مدال برنز کسب کند که یکی ا ز آنها به بیگی رسید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها