تعداد بازدید: ۲۳۰۸
کد خبر: ۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲ - 2017 26 January
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: با مجموع اقدامات صورت گرفته و طرح های در دست اجرا این پیش بینی وجود دارد که تا 2 سال آنده هیچ روستایی در کشور بی بهره از آب آشامیدنی مطلوب باقی نخواهد ماند.
حمید چیت چیان روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از مجتمع آبرسانی کهمان در جمع خبرنگاران افزود: همزمان و همراه با مجتمع آبرسانی کهمان تعداد 13 مجتمع دیگر به بهره برداری رسید که در مجموع 47 روستای لرستان از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

وی با اظهار امیدواری از تداوم فعالیت های آبرسانی روستایی با سرعت و پشتیبانی دولت و مجلس گفت: در آستانه دهه فجر سه طرح در لرستان بهره برداری و عملیات احداث یک طرح عظیم صنعتی و نیروگاه آغاز می شود.

 بسیار وسیعی فعالیت آب و برق در جریان است بطوریکه در این استان چندین سد از جمله سد مروک، سد ایوشان و سد حوزیان در دولت جدید به بهره بردای رسیده و سد رودبار نیز آبگیری شده است.

وی افزود: روند کارها و اقدامات انجام شده در حوزه آب و خاک در لرستان نسبت به گذشته چندین برابر شده است که این امر بیش از از هر چیزی نشان دهنده توجه دولت یازدهم به استان لرستان در حوزه آب و اهمیت این موضوع در این استان است.

چیت چیان یادآور شد: سدهای دیگری نیز در لرستان در دست احداث است به این صورت که سد کمندان با پیشرفت فیزیکی 77 درصد تا سال آینده به بهره بردای می رسد.
وی افزود: سد شهید بروجردی 9 درصد، سد آبسرده حدود 28 درصد و سد بختیاری با سرمایه گذاری عظیم افزون بر 65 هزار میلیارد ریال با حدود 19 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث می باشند.

وزیر نیرو گفت: سد معشوره یکی دیگر از سدهای مهم لرستان به عنوان یکی از خواسته های مهم مردم لرستان مورد توجه دولت قرار گرفته است و مراحل انجام آن به سرعت ادامه دارد.
وی یادآور شد : علاوه بر این تعداد 11 طرح آبیاری و زهکشی در لرستان در جریان است و همچنین آبرسانی شهری، کانال های مهندسی و در مجموع تعداد 38 طرح زود بازده در دست انجام است و تعداد 15 طرح کوچک دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

چیت چیان گفت: همچنین در 9 شهر استان لرستان همزمان ایجاد تاسیسات فاضلاب اجرا و نیروگاهی با ظرفیت هزار مگاوات نیز به زودی شروع می شود.
وزیر نیرو روز چهارشنبه به منظور بهره برداری از طرح آبرسانی 47 روستای استان لرستان و ایستگاه برق فشار قوی پلدختر به این استان سفر کرده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها