تعداد بازدید: ۵۲۸
کد خبر: ۱۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ - 2022 27 February
با تلاش شبانه‌روزی​ مأموران پارک ملی قطرویه، 5 گروه بزرگ شکار و صید در دو ماه گذشته به دام افتادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، رئیس اداره پارک ملی قطرویه به تشریح عملکرد یگان حفاظت محیط زیست این پارک پرداخت و گفت: در پی گشت و کنترل دو روزه در تاریخ 2 و 3 دی‌ماه در منطقه حفاظت شده بهرام‌گور در حوزه باغ چوبی، دو گروه گشت‌زنی با بیتوته در منطقه، پس از شنیدن صدای شلیک چند تیر در ارتفاعات شیل‌آباد، به سرعت به محل شلیک رفتند و موفق به دستگیری فردی سابقه‌دار اهل و ساکن سیرجان در خودروی سواری پرایدش شدند.


رئیس پارک ملی قطرویه بیان داشت: به دنبال دستگیری این متخلف سابقه‌دار و بازداشت موقت نامبرده به مدت یک هفته، ضمن اخذ دستور از بازپرس پرونده و بررسی گوشی موبایل وی، تعدادی عکس شکار غیرمجاز مرغابی، سینه سیاه، کبک، تشی و گراز، کل و قوچ وحشی استخراج و مجدداً اعلام جرم علیه این شکارچی و 4 نفر از همدستانش تنظیم و تحویل مقامات قضایی نی‌ریز شد.


در تاریخ 10 دی ماه، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست قطرویه، از فرد متخلفی که با خودروی وانت پیکان‌ قصد شکار یک رأس جبیر را در حاشیه پارک ملی قطرویه داشت، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی یک لول مجاز به همراه سه عدد فشنگ کشف و ضبط کردند.


رئیس پارک ملی قطرویه با اشاره به آخرین پرونده بهمن‌ماه ابراز داشت: مأموران در پی گشت و کنترل در پارک ملی قطرویه، به ورود یک دستگاه وانت سایپا که با چراغ خاموش در دشت ریگ‌جمشید حرکت می‌کرد، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. علاوه بر دستگیری 4 متخلف اهل و ساکن شهرستانهای استهبان و نی‌ریز، در جریان بازرسی از خودرو، لاشه دو رأس قوچ وحشی، یک رأس میش وحشی، دو قبضه سلاح گلوله‌زنی خفیف و برنو مجاز، ۲۹ عدد فشنگ خفیف، ۲۴ عدد فشنگ برنو، سه عدد دوربین چشمی، دو عدد چاقوی آغشته به خون، یک عدد تبر، یک رشته قطار فشنگ، کوله‌پشتی و همچنین 5 عدد گوشی موبایل، کشف و ضبط شد.

تلاش یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه در دو ماه گذشته

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها