تعداد بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 2022 12 February
امام جمعه موقت نی‌ریز بر استفاده از نیروهای بومی شهرستان در فرایند استخدام جدید کارخانه فولاد تأکید کرد و گفت: «تلاش مدیرعامل فولاد بر این است که از جوانهای متخصص و متعهد نی‌ریز در فولاد استفاده کند.»
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 15 بهمن‌ماه به دیدار خود با مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: «مدیر فولاد غدیر تازه‌نفس، جوان، پرتوان، پرتلاش، مبتکر طرح‌ها و ایده‌های زیبا است. امیدواریم این گزارش عملکردها تداوم داشته باشد و با مردم بیشتر همراه شوند و دغدغه‌هایی را که مردم دارند، برطرف کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «هنگام معارفه دکتر مصطفی‌پور، ‌ گفتم خط قرمز ما استخدام نیروی بومی این شهرستان است. فرماندار، نماینده مجلس و آیت‌ا... فقیه هم اذعان بر این دارند که مردم بیکار باید زندگی کنند و کار داشته باشند. بیکاری یعنی طلاق، یعنی خودکشی، یعنی بدبختی و بی‌ بند و باری. حال ایشان این قول را داده که همه تلاشش را برای استفاده از جوانهای متخصص و متعهد این شهرستان انجام دهد. ما منتظریم که به وعده خود عمل کند.»

وی در جایی دیگر به موضوع افتتاح بیمارستان جدید در هفته جاری پرداخت و افزود: «ما یک سال افتتاح را عقب انداختیم و دوست داشتیم بیشتر از این عقب بیفتد تا تکمیل شود. دو سه روز قبل من رفتم و بیمارستان جدید را دیدم. آقای فرماندار! آقای نماینده! هنوز دیوارکشی پشت بیمارستان تمام نشده و حیوانات می‌توانند به راحتی وارد شوند. من به نماینده گفتم اگر ضمانت اجرایی وجود داشته باشد، ما موافقیم؛ اما اگر قرار باشد فقط بیایند یک روبان بچینند و فیلم و عکس بگیرند و بروند، آن هم برای مردمی که سالیان سال است از نبود یک بیمارستان مجهز درد کشیدند، من شرکت نمی‌کنم و اعتراض می‌کنم. افتتاح باید با شرایط باشد؛ نه بی شرایط، و مردم حق دارند بعد از سالیان سال یک بیمارستان مجهز با بهترین امکانات داشته باشند. خیرین و صنایع هم کمک دهند تا این بیمارستان مایه افتخار و به یادماندنی باشد. بیمارستان قدیم هم نباید از دست ما خارج شود.»

خطیب جمعه نی‌ریز به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «همیشه گفته‌ام نکند این شاه برود و شاهان زیادی برگردند. امام و مقام معظم رهبری می‌گویند نوکر مردمیم. مسئولان هم باید نوکر مردم باشند. منکر زحمات دولتهای گذشته نیستیم و بی‌انصافی است که زحماتشان را نادیده بگیریم؛ اما رهبری می‌گویند در زمینه عدالت خوب کار نکردیم. از جمله این که در شهر‌مان نی‌ریز توسعه متوازن رعایت نشده و برخی محله‌ها کم‌برخوردارترند.»

وی با بیان این که به گفته رهبر انقلاب هر گونه برنامه سازندگی باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد، عنوان داشت: «این در حالی است که ما هنوز وزیر محیط‌زیست نداریم. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: زندگی در سایه محیط‌زیست شیرین می‌شود؛ آب، خاک و هوای سالم.»

حجت‌الاسلام فقیه گفت: «مدتی پیش یک عکس مربوط به سال 1357 نی‌ریز را نشانم دادند و وقتی آن را با زمان حال مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که با جنگلها، مراتع و منابع طبیعی چه کرده‌اند.»

وی به استقرار دبیرخانه دائمی کمیته محلی تالاب بختگان در شهرستان دیگری جز نی‌ریز انتقاد کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.

ایشان گفت: «این گلایه را از نماینده مجلس و رئیس دفترشان کردم و گفتم که بختگان متعلق به شهرستان نی‌ریز است. رئیس سازمان محیط‌زیست آمدند؛ اما به نی‌ریز عنایت نکردند. تالاب بختگان جزو تالابهای مهم بین‌المللی است؛ باید بیایند و از نزدیک شوربختی بختگان ما را ببینند.»

خطیب جمعه نی‌ریز با ابراز تأسف شدید از شهادت سرهنگ دوم علی‌اکبر رنجبر، خواستار حمایت بیشتر از پلیس و حامیان امنیت جامعه شد.

در بین دو نماز، دکتر محسن مصطفی‌پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز سخنرانی کرد که شرح آن را در خبر جداگانه‌ای می‌خوانید.

همچنین در حاشیه مراسم نماز جمعه، مراسم میز خدمت مسئولان شهرستان برای پاسخگویی و ارتباط مستقیم با مردم برگزار شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها