تعداد بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 2022 05 February
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
فرمانداری - جهاد کشاورزی (شورای کشاورزی) - بانک کشاورزی
چرا باید برای کسی که نیاز به وام دارد اینقدر سختگیری‌های بی‌جهت شود و این که بانکهای محترم در قبال وامی که پرداخت می‌کنند، ضامن یا چک معتبر یا نهایتاً سفته دریافت می‌کنند. حداقل به قشر ضعیف جامعه و کشاورزانی که دچار خسارت شده‌اند نگاه ویژه‌ای کنند و وامی را که برای نیاز‌های اولیه مردم است، پرداخت کنند .

الان بانک کشاورزی تشکیل پرونده وام را بسته است. آن هم سه ماه قبل از عید. این در حالی است که وزیر اقتصاد گفته بود: برای پرداخت نکردن وام به متقاضیان در ماه‌های پایانی سال هیچ دستور‌العملی صادر نشده است. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ مشترک فرمانداری و جهاد کشاورزی:
مدیریت جهاد کشاورزی در خصوص تسهیلات تکلیفی سال جاری، تقریباً به ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل ‌کرده ‌است و تمامی روال درخواست وام و معرفی به بانک، از طریق سامانه سیتا و هماهنگ با سراسر کشور بوده و تا آنجا که امکان داشته با رایزنی، مشکلات را مرتفع نموده‌است که نمونه بارز آن، وام دامدارکارت است که با شرایط و ضمانت حداقلی در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

در خصوص روال قانونی و اداری بانکها نیز این مدیریت تعامل خوبی با شعب شهرستانی دارد؛ ولی پرواضح است که شعب شهرستانی تابع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های کشوری و بانک مرکزی هستند که در حیطه کاری جهادکشاورزی نیست و این مدیریت به تبع آن نیز نمی‌تواند دخل و تصرفی در روند بانکی تسهیلات داشته باشد.

جهاد کشاورزی
1- می‌خواستم ببینم آیا نظارتی روی نانوایی‌ها هست؟

الان ساعت ۱۲ ظهر است و هر جا رفتیم، می‌گویند نان نیست. ۸ شب نان‌تمام شده، ۱۲ ظهر تمام شده؛ این چه برنامه‌ای است؟

ساعت ۵ عصر هم که نانوایی‌ها پخت نمی‌کنند.

2- لطفاً پخت نان محلی را در مرکز شهر راه‌اندازی کنید. چون نانهای لواش خمیر است و برشته نیست و به اجبار می‌خریم. کاش مثل شهرهای فسا و شیراز کیفیت نان را بالا ببرید. اینجا مردم پول می‌دهند و خمیر می‌خورند و بعد دچار معده درد می‌شوند. نان باید خمیر مایه داشته باشد و یک ساعت قبل خمیر آماده شده باشد؛ نه این که فوری خمیر کنند و بپزند. نظارت داشته باشید؛ هر چند نانوایی‌ها با اداره زندان و بیمارستان قرارداد دارند و ضرر نمی‌کنند.

پاسخ جهاد کشاورزی:
1- پایش نانوایی‌های شهرستان نی‌ریز با جدیت ادامه دارد و متخلفان پس از شناسایی، برای تشکیل پرونده به بازرسی اتاق اصناف معرفی می‌شوند.

در این بازدید‌ها، مواردی چون، تعطیلی خارج ‌از برنامه، قیمت و وزن چانه نان، نصب تابلوی ساعت کار و اعلام روزهای تعطیل نانوایی‌ها بررسی می‌شود.

 نانوایی‌هایی که تعطیلی خارج از برنامه دارند، به‌شدت با آنان برخورد خواهدشد؛ همچنان که در نظارت‌های میدانی تا کنون برخی از آنان شناسایی، به مراجع ذیصلاح معرفی و از سهمیه آرد آنان نیز کسر شده است.

2- مورد اول، اعم از صنعتی و سنتی در حیطه اختیارات اداره صمت و اتاق اصناف است.
مورد دوم، ادارات مذکور بر اساس قانون و وفق مقررات، سهمیه اختصاصی دارند.

نماینده مجلس
آن موقع که نیکزاد نایب رئیس مجلس انقلابی قرار شد 11 میلیارد تومان تا پایان سال 99 برای روگذر بدهد و هفته‌نامه شما هم تیتر کرده بود، بهتر است نماینده وعده دو سال پیش را عملی کند و به مدیر راه حواله ندهد. تازه از ۱۵ درصد حقوق معدنها هم می‌شود هفته‌ای یک رو‌گذر برای نی‌ریز ساخت.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه شهروند محترم در سؤال اول، به استحضار می‌رساند از مبلغ مصوب سفر دکتر نیکزاد و پس از سفر ایشان،  حدود ۵ میلیارد به صورت اسناد به پیمانکار پرداخت گردید.

فرمانداری - بهزیستی -شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز

در مورد خبر تعطیل کردن مراکز جمع‌آوری ضایعات، لطفاً عمق مسئله را بنگرید. آیا به دادستان هم گفته‌اید که گود زباله شهر را اجاره داده‌اید و از همین ضایعات پول در می‌آورید و معلوم نیست خرج کجا می‌شود؟ آیا اگر پاکبانان این ضایعات را جمع کردند، پول آن را به این کودکان کار می‌دهند؟ با یک حساب سرانگشتی، می‌بینم که حدود ۱۵۰ میلیون تومان ضایعات هر ماه در شهر تولید می‌شود و این پولی است که به بچه‌های کار می‌رسد. این بچه‌ها از ۱۰۰ نفر هم بیشترند؛ از دختر گرفته تا بچه زیر ۵ سال‌. ان‌شاءا... که خدا اصلش را درست کند و خودمان را فریب ندهیم و جلو نان در آوردن مردم را نگیریم.

به جای این که یک كار درستی برای کودکان کار در نظر بگیرند، همین را هم كه دارند، می‌خواهند از آنها بگیرند.

پاسخ فرمانداری:
پاسخ مربوط به شهرداری است.

پاسخ بهزیستی:
با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند که بهزیستی، با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی، از خانواده‌های نیازمند و کودکان حمایت می‌کند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
پاسخ به این سؤال متعاقباً در شماره آینده درج می‌گردد.

توزیع برق
خیابانهای اطراف مسکن مهر به روشنایی احتیاج دارد. لطفاً اقدام کنید.

پاسخ توزیع برق:
با سلام، طی بازدید میدانی مورخ 10/۱۱/1400 از مسکنهای مهر، عمده مشکلات روشنایی مربوط به داخل محوطه بلوکها است که در حوزه عملیاتی این مدیریت نمی‌باشد. ضمناً روشنایی معابر خیابانهای مجموعه مسکن مهر سرویس و تعمیر شده است.

همچنین همشهریان عزیز می‌توانند تمامی درخواستهای خود را به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن برق من و سامانه خدمات الکترونیک شرکت توزیع برق فارس به نشانی farsedc.ir   ارسال و پیگیری نمایند.

شبکه بهداشت و درمان
1- چرا دندان‌پزشک در برنامه پزشکان کلینیک تخصصی دیده نمی‌شود؟!

2- چرا نوبت‌دهی متخصص گوش، حلق و بینی این گونه است؟ باید یک هفته قبل نوبت بگیریم؛ آن هم دو روز، در حالی که روزی ۵ نفر را می‌بیند؛ آن هم فقط بیماران خودش را که عمل کرده. مسئولان شهر چرا رسیدگی نمی‌کنند؟ فسا و استهبان پر از متخصص است؛ چرا اینجا چنین است؟

3- ای کاش چشم‌پزشک مطب داشت تا نخواهیم یک هفته منتظر بمانیم. اگر یک نفر بخواهد کور شود، تکلیفش چیست؟ واقعاً برای یک شهرستان‌ زیبنده نیست که چشم‌پزشک مطب نداشته باشد؛ مسئولان کمی فکر کنید.

4- از یک طرف می‌گویند اُمیکرون زیاد شده و از مردم می‌خواهند پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند. از طرف دیگر خودشان مدارس و دانشگاه‌ها را باز کرده‌اند. بخصوص مدارس ابتدایی که واکسن هم نزده‌اند. این چند ماه که آنلاین بود، مشکلش چه بود؟ علاج واقعه را قبل از فاجعه کنید.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
1- با سلام و خدا قوت، دندانپزشکی برنامه جدا از سیستم درمانگاه دارد و همه روزه صبح‌ها در طبقه دوم همین مرکز حضور دارند. 

2- در مورد متخصص گوش، حلق و بینی، متأسفانه به مشکلاتی برخوردیم که در حال پیگیری و رفع مشکل هستیم. 

3- حضور متخصص در سطح شهر مربوط به نظام پزشکی است و ما تنها می‌توانیم در مورد حضور پزشک در کلینیک  و مجوز‌های آن دخالت کنیم.

4- بازگشایی مدارس دستور کشوری است و شبکه بهداشت دخالتی در آن ندارد. ما نیز مخالف باز شدن مدارس با توجه به شرایط پیش رو هستیم. در حال حاضر قرار بر تشکیل جلسه ستاد کرونا شد تا در مورد این موضوع به صورت شهرستانی تصمیم‌گیری شود.

شورای ترافیک
چند ماه قبل نزدیک مسکن مهر و روبروی نانوایی سنگک تازه تأسیس شده، چند تصادف شد و بعد از مدتی بریدگی بالای بولوار را بستند. الان تقریباً ۹۰درصد ماشینها و موتورها از بریدگی پایین‌تر، یعنی به صورت خلاف حرکت می‌کنند تا سمت مسکنهای مهر بروند. این واقعاً بد است. ماشین از آن طرف با سرعت می‌آید و بعد از این طرف بریدگی، چند ماشین پشت هم خلاف می‌روند. خواهش می‌کنم این موضوع را پیگیری کنید.

پاسخ شورای ترافیک:
موضوع بررسی و در جلسه آتی شورای ترافیک پیگیری خواهد شد. 

مخابرات
چرا در قسمت آقای ...، عبارت از ارائه خدمات بدون‌ ماسک به مشتریان معذوریم، وجود ندارد و خود ایشان و ارباب رجوعشان بدون ‌ماسک هستند؟ چرا در این شرایط حساس اُمیکرون رعایت نمی‌کنید؟

فرماندهی انتظامی
چرا رسیدگی به جریمه‌های کرونایی کسانی که برگ تردد داشته‌اند، ماه‌ها طول می‌کشد و راهنمایی و رانندگی پاسخ درستی نمی‌دهد؟ما برای تعویض پلاک خودرومان به مشکل خورده‌ایم و هر روز هم که پیگیری می‌کنیم، وعده امروز و فردا می‌دهند. در صورتی که در شهرهای دیگر یک هفته‌ای مشکل حل می‌شود.

مسئولان مربوط
(در مورد خبر برگزاری روز زن در نی‌ریز) می‌خواهم بگویم وقتی زنان از برخی حقوق اصلی اجتماعی محرومند، بزرگداشت روز زن چه فایده‌ای دارد؟

مردم
کاش مردمی که این روزها به جنگل و بخصوص پلنگان می‌روند، درختان سبز را آتش نمی‌زدند. متأسفانه برخی افراد برای درست کردن کباب و چای، درختان سبز را می‌شکنند و آتش درست می‌کنند.

نی‌ریزان فارس
1-   با سلام، لطفاً در مورد نوشتن کلمه نیریز یا نی‌ریز در هفته‌نامه بنویسید. این که بعد از سالها هنوز واژه واحدی برای نی‌ریز انتخاب نشده، کوتاهی از کیست؟! و چرا؟

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. هر دو واژه مدافعانی دارد. یکی از استدلالهای واژه «نیریز» سر هم نوشتن در اسناد گذشته و تاریخی است. البته این استدلال به تنهایی کافی نیست؛ چون در اسناد تاریخی، تهران را با حرف «ط» (طهران) نوشته‌اند. اما مشکل پایه‌ای نیریز، اشتباهات بسیاری است که به خاطر شباهت با شهر «تبریز» رخ می‌داد. تا حدود سال1367 که در مکاتبات اداری و پاکتهای چاپ شده ادارات، نی‌ریز سر هم نوشته می‌شد، نامه‌های زیادی از نی‌ریز به تبریز و از تبریز به نی‌ریز می‌آمد و موجب سردرگمی مردم و ادارات و به تعویق افتادن امور جاری اداری می‌شد. لذا تصمیم قطعی این شد که از واژه «نی‌ریز» استفاده شود.

به نظر می‌رسد استفاده از این واژه قابل دفاع‌تر است و موجب مشکل برای مردم نمی‌شود.

2- ‌خدایی از شما بعید است که چنین اخباری (خبر اشتغال) را منتشر کنید. سایت شما پر بیننده‌ترین است؛ لطفاً با چنین اخباری جایگاهتان را تنزل ندهید. اگر چنین اتفاقی افتاده، چرا این همه جوان بیکار داریم؟ البته ناگفته نماند؛ شغلهای معدنی در شهرستان برای خواص ایجاد شده. ببینید از گردنه لای‌رز تا انتهای جعفرآباد چند تا معدن و توسط چه افرادی زده شده؟ چرا به افراد بومی واگذار نشده؟

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. وظیفه حرفه‌ای رسانه، انعکاس مسائلی است که در جامعه می‌گذرد. وقتی که مسئولان مربوط به حوزه اشتغال در جلسه رسمی آمار عملکردشان را می‌دهند، حق مردم است که از گزارش مسئولان اطلاع یابند. به نظر شما سکوت رسانه‌ای در برابر چنین خبرهایی چه اثری می‌تواند بر اشتغال داشته باشد؟ مطلع شدن مردم موجب نقد و بررسی می‌گردد. شما هم به عنوان یک شهروند حق دارید به مسئولان مربوط که این گزارش را ارائه کرده‌اند، به طور حضوری مراجعه کنید و اسناد و دلایل آنها را بشنوید و ببینید. به لحاظ قانون هم هیچ ایرادی ندارد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- بانک کشاورزی
- شورای شهر نی‌ریز
- مخابرات
- فرماندهی انتظامی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها