تعداد بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۱۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 2022 01 February
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس :
کنفرانس بین‌المللی روز جهانی تالاب به میزبانی شهرستان بختگان
حمید ظهرابی با بیان اینکه وضعیت تالاب‌ها به‌رغم بارندگی، خوب نیست  وعده برگزاری کنفرانس بین‌المللی روز جهانی تالاب به میزبانی شهرستان بختگان داد و  عنوان کرد: در جریان آن قهرمانان تالاب‌ها انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و نماینده برنامه عمران ملل متحد(UNDP) و مهمانان داخلی و خارجی در شهرستان بختگان پنجشنبه ۱۴ بهمن برگزار می شود.

ظهرابی با بیان اینکه شعار امسال «تالاب ها را ارج نهیم و دوست بداریم» است، گفت: روز جهانی تالاب‌ها ۱۳ بهمن است که کنوانسیون رامسر تشکیل شد و قدیمی‌ترین معاهده بین‌المللی در زمینه حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات کشور ما این است که قدیمی‌ترین عضو کنوانسیون حفاظت از محیط زیست در شهر رامسر است افزود: در ایران بیش از ۸۰ درصد تالاب‌ها متأثر از تخریب‌هاست و استان فارس با وجود ۱۳ تالاب که در فهرست کشوری دارد از جمله استان‌های پیشرو در حفاظت از محیط زیست است.

به گفته وی  تالاب‌های طشک، بختگان، کمجان، ارژن و پریشان به عنوان تالاب‌های برتر در فهرست «رامسرسایت» شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: تالاب‌های فارس به دلیل تأثیر فعالیت‌ها و بهره‌برداری‌های سنگین کشاورزی در سال‌های اخیر و تداوم خشکسالی به شدت صدمه دیدند. به رغم بارندگی‌های اخیر و تشکیل روان‌آبها وضعیت این تالاب‌ها خوب نیست.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها