تعداد بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 2022 29 January
اولین جشنواره‌ ملی شعر فاطمی با نام «در سایه‌سار طوبی» به همت دادگستری شهرستان نی‌ریز برگزار شد.
فاطمه زردشتی نی‌ریزی، نی‌ریزان فارس:
در این جشنواره که پنج‌شنبه 30 دی‌ماه اختتامیه آن با اجرای مجری مطرح کشوری صابر خراسانی و همراهی مدیرکل دادگستری فارس، فرهاد طهماسبی نماینده مجلس و سایر مقامات استانی و شهرستان برگزار شد، 14 شاعر از نی‌ریز و دیگر نقاط کشور به شعرخوانی در رثای حضرت‌فاطمه(س)  پرداختند. 

غضنفرنژاد رئیس دادگستری نی‌ریز در این ارتباط گفت:  210  اثر از 20  استان به جشنواره ارسال شد که داوران ۸  قطعه را انتخاب کردند. 

وی ادامه داد: برخی می‌پرسند چرا مجموعه قضایی وارد چنین مقوله‌ای شده که در پاسخ به این عزیزان باید بگویم خیلی از آسیب‌هایی که ما با آن مواجهیم، دستگاه‌های دیگر با آن مواجه نیستند و اینجاست که دستگاه قضایی باید وارد مقوله هدایت‌گری شود که لازمه آن، ایجاد بستری مناسب برای افراد جامعه است و از مهمترین آنها، مقوله فرهنگ می باشد.

ما با این کار سعی کردیم یک هویت جدید در کنار سایر هویتهای مثبت جامعه برای مردم نی‌ریز ایجاد کنیم و ضمن ایجاد زمینه‌های لازم جهت پذیرش آگاهی‌ها و آموزه‌های مثبت برای افراد جامعه که از مهمترین عوامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرم است، عملاً برچسب‌ها و لیبل‌های منفی را که خود مانع رشد افراد است کمرنگ کنیم. تمام این اقدامات تأثیر بسیار مثبتی در راستای رشد و اعتلای جامعه دارد.

در ادامه حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه زنان هستند و بر  نیمی دیگر مؤثر هستند گفت: در دادگستری برخلاف اینکه همه فکر می‌کنند تنها به جرم و جنایت رسیدگی می‌شود، به امور دیگری نظیر امور فرهنگی نیز پرداخته می‌شود و یکی از اهداف ما پیشگیری است.

وی گفت: بهترین ثمره‌ای که می‌توان از این همایش‌ها گرفت این است که دعاوی خانوادگی در شهرها کم شود. چون یکی از معضلات ما زیاد بودن دعاوی خانوادگی است و قضات ما واقعاً از این موضوع کلافه‌اند.

حجت‌الاسلام سید مهدی فال‌اسیری، احد ده‌بزرگی، آرزو حقیقی، طاهره نیکو، هادی فردوسی، ایوب پرندآور، اعظم زارع، مجتبی خرسندی، مجتبی صادقی، سیدرادمهر موسوی و محمد قائدی از افراد شعرخوان در این جلسه بودند.

این نشست که با استقبال گسترده‌ مردم همراه بود با همکاری ادارات دولتی شهرستان، اداره کل حوزه هنری فارس، شهرداری نی ریز، بسیج هنرمندان فارس، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، انجمن‌های ادبی، و... برگزار شد.

در پایان به افراد برگزیده جوایزی اهداء شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها