تعداد بازدید: ۶۵۷
کد خبر: ۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ - 2021 27 November
اعلام نرخ سرویس مدارس در نی‌ریز
با مصوبه شورای شهر از این پس مسیرهای داخل شهر نی‌ریز به صورت کورسی محاسبه خواهد شد.

همچنین نرخ سرویس مدارس هم اعلام شد که به صورت ماهانه به شرح زیر می‌باشد:

- روا و پیکان: 104 هزار تومان
- پراید و تیبا: 108 هزار تومان
- پژو و سمند: 113 هزار تومان
- ون و مینی‌بوس : 87 هزار تومان

حاجی‌محمدی معاون خدمات شهری شهرداری نی‌ریز در ارتباط با کورسی شدن تاکسی‌های درون شهری گفت: از ابتدای مهرماه نحوه اخذ بهای جابه‌جایی مسافر به صورت کورسی بوده و طول مسیر هر کورس 1500 متر می‌باشد، رانندگان تاکسی مجاز به اخذ بهای ورودی مسافر که همان کورس اول است مبلغ 2 هزار تومان و کورسهای بعدی به ازای هر کورس 500 تومان به مبلغ فوق اضافه می‌گردد.

به عنوان مثال خیابان طالقانی از ایستگاه ابتدای این خیابان تا روبروی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا کوچه منتهی به استادیوم شهدا، کورس اول بوده و رانندگان تاکسی مجاز به دریافت 2 هزار تومان می‌باشند و در ادامه وارد کورس دوم شده و تا ابتدای پارک آزادی ادامه دارد. 

بنابراین راننده تاکسی مجاز به اخذ بهای 2500 تومان بابت خدمات کورس اول و دوم از مسافرین است.

از ابتدای پارک آزادی تا زندان و همچنین از طرف دیگر تا انتهای مسکن مهر نیز کورس سوم حساب می‌شود که به همان میزان مسافری که از ابتدای کورس اول تا انتهای کورس سوم خدمات گرفته، باید کلاً مبلغ 3 هزار تومان پرداخت کند.

از ایستگاه خیابان قدس روبروی بهداری قدیم تا روبروی اداره تأمین اجتماعی کورس اول محاسبه شده است.

 در ادامه بولوار شهید زردشت به سمت میدان گاز و در نهایت بولوار پاسداران، روبروی خیابان فرزانگان نیز کورس دوم محسوب می‌شود و راننده تاکسی در صورت استفاده مسافران از کورس‌های یکم و دوم، مجاز به اخذ 2500 تومان از آنها هستند.

 ادامه مسیر به سمت فاز 2 نیز کورس سوم یا آخرین کورس محسوب شده و راننده تاکسی در صورت استفاده مسافران از کورسهای یکم، دوم و سوم، مجاز به اخذ 3 هزار تومان از مسافران گرامی می‌باشد.

مسیر خیابان امام خمینی نیز از ابتدای این خیابان تا ابتدای بولوار موسی کلانتری کورس اول محاسبه شده و راننده تاکسی مجاز به دریافت 2 هزار تومان از مسافر است.

 مسیر تا انتهای بولوار موسی کلانتری نیز کورس دوم محسوب و مبلغ 500 تومان به مبلغ قبل اضافه می‌شود.

وی همچنین در مورد کورس خیابان ولی‌عصر گفت: ‌از ابتدای این کورس یعنی میدان 15 خرداد تا پارک معلم کورس نخست، تا ابتدای کشتارگاه کورس 2 و تا دارالرحمه و بعد از آن کورس سوم محاسبه می‌شود.

حاج‌محمدی همچنین تأکید کرد در شرایط کرونایی تاکسی‌ها مجاز به سوار کردن یک نفر در جلو و دو نفر در عقب هستند.

او گفت: در کورس بندی جدید در هیچ جای شهر بیشتر از 4 کورس نداریم و شهروندان می‌توانند متخلفان را به شماره 137 معرفی نمایند.

به نظر می‌رسد با توجه به کورسی شدن مسیرها در نی‌ریز و خبرهایی مبنی بر اینکه رانندگان تاکسی به دلیل عدم پول خرد غالباً بیشتر از نرخ مصوب دریافت می‌کنند شاید بهتر باشد دو اقدام شهرداری نی‌ریز در راستای مکانیزه‌تر شدن تاکسی‌ها انجام شود: 

یکی مجهز کردن تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان و دوم نصب پارکومتر بر روی تاکسی‌ها؛

حاج‌محمدی در مورد پیشنهاد دوم گفت: می‌شود با نصب تابلوهایی مخصوص در مسیر کورس‌ها را مشخص نمود که البته تا این روز اقدامی نشده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها