تعداد بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ - 2021 20 November
اورژانس ١١٥ نی‌ریز عملیات مختلفی را در هفته گذشته انجام داد. به گزارش کچویی مدیر اورژانس ١١٥ نی‌ریز، مهمترین این حوادث به شرح زیر بوده است:
ساعت ۱۱:۲۰ سه‌شنبه 18 آبان، بر اثر تصادف دو موتورسیکلت در خیابان امام خمینی، یک مرد ۵۲ ساله از ناحیه سر آسیب دید و به بیمارستان شهدا منتقل شد.

ساعت 16:42 چهارشنبه 19 آبان، ‌بر اثر واژگونی خودرو پراید در روستای بنه‌کلاغی، دو نفر مصدوم شدند. یک پسر ۱۵ ساله از ناحیه پا و یک پسر ۱۶ ساله نیز از ناحیه گردن و کمر آسیب دید.

ساعت 20 همان روز، بر اثر برخورد یک موتورسیکلت با شغال در روستای تم‌شولی، راکب موتورسیکلت از ناحیه پا مصدوم شد.

ساعت 13 نیز دو موتور‌سیکلت بعد از روستای چاه‌سرخ سوم در جاده آباده تصادف کردند و سه نفر به شدت مصدوم شدند. برای این حادثه دو آمبولانس پایگاه‌های دهمورد و چاه‌مهکی اعزام گردید. یک مرد ۸۴ ساله با صدمات متعدد به بیمارستان شهدا اعزام شد. وی که دچار شکستگی پا شده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت. دو مصدوم دیگر که یک مرد ۶۸ ساله و یک خانم ۶۰ ساله بودند، از ناحیه سر آسیب دیدند. 

ساعت 10:37 همان روز، دو موتورسیکلت نزدیک مسجدالنبی با هم برخورد کردند که سرنشینان ۶۳ و ۲۳ ساله آن به ترتیب از ناحیه گردن و دست راست مصدوم شدند. 

ساعت 9:50 پنجشنبه 20 آبان، یک خانم ۷۰ ساله در منزل خود نزدیک حسینیه اکبرزاده، بر اثر سقوط در سطح همتراز دچار شکستگی استخوان ران شد. 

دو ساعت بعد، همین حادثه برای یک مرد 70 ساله دیگر در بولوار سرداران رخ داد.

ساعت 13:48 همان روز نزدیک آموزشگاه امید، یک پیرمرد 95 ساله در سطح همتراز سقوط کرد و از ناحیه ران پا و لگن دچار شکستگی شد.

در این رابطه کچویی گفت: «بحث مراقبت محیطی از سالمندان بسیار مهم است که متأسفانه به آن توجه لازم نمی‌شود. در منازل مسکونی با نصب دستگیره و نرده یا حذف پله‌ها، جاهای ناهموار، سرامیک لغزنده و ...، می‌توان محیط را برای سالمندان ایمن کرد.

باید مراقب بود که انداختن فرش سبک روی سطح لغزنده و راه رفتن روی سرامیکهای لغزنده با دمپایی پلاستیکی مناسب نیست.

سالمندان باید مراقبت دائمی داشته باشند و مشکلات چشم آنها به موقع برطرف و درمان شود تا کاهش دید آنها منجر به حادثه نشود. همچنین رسیدگی به روح و روان و تفریحات مناسب سن آنها باعث می‌شود که مشکلات روحی کمتری پیدا کنند. آنها نیاز به رسیدگی تخصصی دارند و بهترین مکان برایشان، خانه خودشان است.»

مدیر اورژانس 115 ادامه داد: «۳۰ دقیقه بامداد جمعه 21 آبان، دو خودرو روبروی بانک ملت شعبه سجادیه با هم تصادف کردند و 4 نفر مصدوم شدند. در این حادثه یک زن ۲۸ ساله از ناحیه گردن و زانوی چپ و یک مرد ۲۵ ساله از ناحیه سر آسیب دیدند. دو مرد ۳۳ و ۳۴ سال دیگر نیز صدماتشان جزئی بود.

ساعت 15:30، بر اثر تصادف موتورسیکلت و عابر پیاده در روستای  قلعه‌خواجه، دو نوجوان ۱۱ و ۱۲ ساله از ناحیه پا و قفسه سینه آسیب دیدند؛ اما موتور‌سوار ضارب متواری شد.

ساعت 19:12 جمعه نزدیک روستای حاجی‌آباد، یک خودرو واژگون شد و 3 نفر مصدوم شدند. یک خانم ۶۰ ساله از ناحیه کمر مصدوم شد و دو مرد ۲۵ و ۲۹ ساله نیز صدمات جزئی دیدند.

ساعت 16:50 بر اثر واژگونی یک خودرو در سه‌راه تم‌شولی، راننده ۳۰ ساله آن دچار ضربه مغزی و بیهوش شد. وی هم‌اکنون نیز در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شهدا با ضریب هوشی بسیار پایین بستری است.

ساعت 7:47 شنبه 22 آبان، بر اثر تصادف دو خودرو در خیابان منابع طبیعی، 2 نفر مصدوم شدند. یک مرد ۲۹ ساله از ناحیه گردن و زانو و یک مرد ۳۲ ساله نیز آسیب جزئی دید.

ساعت ۱۴، دو موتورسیکلت در منطقه باغ و قنات بیشته مشکان با هم تصادف کردند. در این حادثه دو موتور‌سوار ۲۶ و ۱۵ ساله به ترتیب از ناحیه لگن و استخوان ران چپ و زانوی راست آسیب دیدند.

ساعت 3:45 بامداد همان روز، دو خودرو در جاده سیرجان، سه‌راهی امامزاده محمد تصادف کردند. در این پیشامد، یک خانم ۳۵ ساله و پسر ۱۰ ساله دچار ضربه به سر شدند.

ساعت ۱۹ نیز یک پژو کنار باسکول قطرویه واژگون شد و سه سرنشین آن مصدوم شدند. دو مرد 45 و 41 ساله از ناحیه زانو و شانه و فک و شانه و یک دختر دو و نیم ساله نیز از ناحیه ران پای راست مصدوم شدند.

ساعت 8 یکشنبه 23 آبان، یک خانم ۳۵ ساله در یک اتفاق مشکوک از پنجره طبقه سوم منزل خود به پایین سقوط کرد و دچار شکستگی شدید از ناحیه لگن و مهره‌های کمر شد. پرونده این حادثه توسط نیروی انتظامی و مراجع قضایی در دست بررسی است.

ساعت ۱۰:۴۳ همان روز یک مرد ۳۵ ساله در حال گچ‌کاری در کوچه‌های اطراف مجتمع رهیاب، بر اثر سقوط از داربست در ارتفاع یک و نیم متری، از ناحیه گردن آسیب دید.

ساعت 9 دوشنبه 24 آبان در روستای تل‌مهتابی، یک موتورسیکلت واژگون شد و دو سرنشین ۲۳ و ۲۰ ساله آن از ناحیه زانوی راست و دستها مصدوم شدند.

ساعت 17:30 همان روز در روستای تنگ‌حنا دو خودرو باری ایسوزو و فوتون با هم برخورد کردند. بر اثر این حادثه، یک مرد ۴۷ ساله دچار صدمات متعدد شد و یک مرد ۳۵ ساله دیگر آسیب جزئی دید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها