تعداد بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 2021 20 November
/ بیماران فقیر درد کمتری را نسبت به بیماران ثروتمند حس می‌کنند!

در مجموع ۱۰ آزمایش که روی ۱۵۸۴ نفر انجام شده، مشخص شده افرادی با مشاغل کم درآمد نسبت به افرادی که مشاغل پردرآمد دارند، کمتر به درد حساس هستند.  

به نظر می‌رسد که سختی‌ها، افرادی را که از نظر وضعیت اجتماعی- اقتصادی پایین هستند، «سخت‌تر» می‌کند.

البته اینجا یک سؤال و مشکل بزرگ وجود دارد که این تفاوت احساس درد، ممکن است پزشکان را به خطا بیندازد و نتوانند درست بیماران را درمان کنند.

حالا به پزشکها پیشنهاد شده تا هنگام ویزیت، شرایط شغلی و اقتصادی بیمار را در کنار درد کشیدن بیمار بررسی کنند تا به نتیجه دقیق‌تری برسند.

/ افزایش دو برابری اختلالات غذایی از زمان شیوع کرونا
همه‌گیری کرونا باعث ایجاد اختلال غذایی در افراد شده است. جنیفر وایلدز، استادیار روانپزشکی دانشگاه پزشکی شیکاگو در این باره گفت: ما شاهد افزایش چشمگیر این اختلال هستیم. برخی از بیماران 4 تا 5 ماه در انتظار درمان و گاهی دارو هستند.
بی‌اشتهایی، یکی از شایع‌ترین اختلالات غذایی است که معمولاً منجر به عادات محدود غذایی و لاغری شدید می‌شود. این می‌تواند باعث کاهش فشار خون غیر طبیعی و آسیب به اعضای بدن شود.
تجزیه و تحلیل داده‌های سوابق پزشکی الکترونیکی از حدود ۸۰ بیمارستان آمریکا نشان داد که از ۳۰ مارس، این اختلال در مقایسه با داده‌های دو سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ جامعه و به ویژه نوجوانان را با چالش‌های روانی بسیار مهمی روبرو کرده است.

/ کشیدن سیگار چه تأثیراتی بر زنان باردار و جنین دارد؟
بیشترین تأثیر سوءمصرف سیگار بر روی جنین، در سه ماهه دوم و سوم بارداری است؛ زیرا در این زمان اندامهای جنین به تدریج تشکیل می‌شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندامها مختل و جنین با عقب‌ماندگی مواجه می‌شود. استعمال سیگار حتی پیش از بارداری هم مضر است و بر تخمکهای زن تأثیر منفی دارد و قدرت باروری آنها را کاهش می‌دهد.

/ تفاوت کرونا و آنفلوانزا در چیست؟
مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: آنفلوانزا با تب ناگهانی آغاز می‌شود؛ به این شکل که بیمار تا دقایقی قبل حال مساعد داشته و یکباره دچار تب و بدحالی می‌شود؛ در حالی که علائم کرونا به تدریج بروز می‌کند و بیمار ضعف بیشتری را تجربه خواهد کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها