تعداد بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۱۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ - 2021 20 November
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

امور آبفا
بنده ساکن روستای نصیر‌آباد دوم (آبیاری) هستم.
ما مشکلات زیادی داریم؛ از جمله:
۱- آب اشامیدنی یکی از نیازهای اولیه این روستا است که متأسفانه لب‌شور است و باعث شده که اکثر اهالی دچار سنگ کلیه بشوند.

۲- همین آب لب‌شور هم که در هفته ۵ روز قطع است و اهالی برای حمام و شستشوی ظروف با مشکل مواجه هستند. این قطعی آب باعث شده اهالی دچار بیماری شوند و کیفیت بهداشت به شدت پایین بیاید. 

عاجزانه خواهشمندیم مشکل قطعی آب این منطقه راحل کنید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و احترام، پاسخ این سؤال در صفحه 3 همین شماره در خبری با عنوان «خریداری تجهیزات آبرسانی به مجموعه روستای نصیرآباد» چاپ شده است.

آموزش و پرورش
1- طرح سواد حرکتی فقط زحمت مادران را زیاد کرده، وگرنه بچه که در خانه هست؛ نه انگیزه‌ای دارد و نه دقیق می‌داند دارد چه می‌شود. چون مادر فقط در حد تکلیف می‌خواهد این را انجام دهد و مثل مدرسه نیست که با معلم و چند تا شاگرد حداقل نیم ساعت در حیاط ورزش کنند.

بچه‌ها با این کرونا فقط موش آزمایشگاهی شده‌اند که مسئولان می‌خواهند ببینند کی و کجا، چه چیزی جواب می‌دهد.

2- این روزها خبر اجباری شدن مدارس به گوش می‌رسد. آیا مدیران مدارس یا رئیس اداره یا وزیر آموزش و پرورش مسئولیت جان دانش‌آموزان یا خانواده ایشان را می‌پذیرند؟
چقدر مدارس و جامعه در مقابل این ویروس بی‌رحم ایمن است؟

پاسخ آموزش و پرورش:
1- پاسخ کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش نی‌ریز: با سلام و احترام، با توجه به بی تحرکی دانش‌آموزان و عدم دسترسی این عزیزان به فضای پویا و فعال، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به این موارد اهتمام ورزیده است تا طرح‌های علمی و کاربردی را با همکاری والدین محترم به اجرا درآورد. پروژه سواد حرکتی هم برای شرایط حضوری و همچنین شرایط غیرحضوری پیش‌بینی شده است. در ضمن همیشه والدین محترم یار و مددکار فعالیتهای آموزشی و پرورشی بوده‌اند. این طرح یک طرح وزارتی و علمی است که ان‌شاءا... با آموزش صحیح والدین توسط مدرسه به هدف اصلی که تحقق سلامتی دانش‌آموزان و جامعه است محقق گردد.
2- در این خصوص، مدیریت تابع تصمیم ستاد ملی و شهرستانی کرونا و دستورالعملهای وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش می‌باشد.

نماینده مجلس ومسئولان مربوط
سال 1395 قرار بود چند فروند بالگرد به شهرستانهای شرق استان بدهند. طبق معمول مسئولان نی‌ریز اهمیت ندادند و بالگرد را به جهرم دادند؛ با وجودی که نی‌ریز که شهر ترانزیتی و رابط چند استان است و حوادث زیادی در جاده‌های آن رخ می‌دهد. از طرفی هم آتش‌سوزی مراتع است که برخی اوقات نیاز به بالگرد دارد.
ازنماینده مجلس و بقیه مدیران شهرستان تقاضا داریم پیگیری کنند و حق مردم را بگیرند، یک بالگرد برای نی‌ریز بگیرند.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروند گرامی، مطلب شما جهت پیگیری، در برنامه نماینده محترم قرار گرفت.
*****
همچنین در پاسخ به سؤال هفته گذشته که در همین صفحه به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
تکمیل پروژه گردنه لای‌رز به صورت هفتگی مورد پیگیری نماینده محترم است و لذا جان مردم از هر موضوعی ارزشمندتر است .
این که تصور شود برای افتتاح این پروژه در دهه فجر، نهایی شدن پروژه عامدانه به تأخیر افتاده، بی انصافی است .
طبق آخرین پیگیریها، پیمانکار و اداره راه و شهرسازی قول داده‌اند تا اواخر آذر ماه پروژه افتتاح گردد.

توزیع برق
اینجا خیابان ابوذر، کوچه شهید طاهری (شماره ۷) است. الان ۲ ماه است که کوچه روشنایی ندارد و رسیدگی نمی‌کنند. یک تیر برق هم وسط کوچه است که تا به حال چندین بار باعث تصادف موتورسیکلتها با آن شده. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ توزیع برق:
سلام و درود بر شما، برای گزارش خاموشی‌ها تلفن 121 شبانه‌روز فعال بوده و به ترتیب به درخواستها رسیدگی می‌شود.

فرمانداری - تعاون، کار و رفاه اجتماعی
آیا به نظر شما در شهرستان نی‌ریز مشکلی به نام بیکاری وجود دارد؟ در حالی که واحدهای تولیدی و معادن و ... شدیداً با مشکل نیروی کار مواجه هستند و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، در سال آینده خیلی از این واحدها به علت نبودن نیروی کار تعطیل خواهند شد.

پاسخ مشترک فرمانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط شهروند محترم، به استحضار می‌رساند که واحدهای تولیدی و معادن که متقاضی نیروی کار هستند، شایسته است در این خصوص نسبت به ارائه درخواست کتبی به کاریابی اقدام کنند تا از متقاضیان کار ثبت‌نام شده در کاریابی، نیروی کار واجد شرایط معرفی شود.

فرمانداری
تشکر ویژه از خادم واقعی مردم، جناب آقای عنایت‌الهی مدیر دفتر فرماندار محترم شهرستان نی‌ریز.
بنده روز شنبه جهت اخذ برگ تردد به فرمانداری مراجعه کردم. برای اولین بار کارمندی را دیدم که قبل از شروع ساعت اداری در محل کار خود حاضر و با رویی خوش مشغول خدمتگزاری به مردم بود. ضمن سپاس از فرماندار محترم و مجموعه منظم فرمانداری، درخواست تشویق ایشان را داریم.

پاسخ فرمانداری:
با سپاس از جنابعالی، اقدام خواهدشد.

راه و شهرسازی
چرا نی‌ریز در طرح ملی مسکن نیست؟  مردم بی خانمان چه کنند؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و احترام، پاسخ سؤال شما توسط اداره راه و شهرسازی در هفته‌نامه شماره 358 صفحه یک و سه داده شده است.

شهرداری نی‌ریز
1- لطفاً فکری به حال ترافیک خیابان ولیعصر کنید. حداقل روی جوی آب را با آهن بگیرید که خیلی تفاوت دارد. با تشکر از شهردار محبوب.

2- در کنار سنگفرش خیابانها، فکری هم به حال خرابی خیابانها و کوچه‌هایی که پس از اجرای طرح فاضلاب ایجاد شده کنید؛ بخصوص کندرو بولوار میرزا کوچک خان. همچنین مشکلات خرابی پیاده‌روها و  ورودی شهر.

3- زباله‌های کوچه آموزشگاه رانندگی امید جمع نمی‌شود. در این کوچه بچه زیاد است و باعث بیماری می‌شود. لطفاً رسیدگی کنید.

جهاد کشاورزی
لطفاً فکری به حال مشکلات کشاورزان درباره فروش محصولات خود و دلال‌بازی به وجود آمده کنید. هر محصولی که زمان بهره‌برداری و فروشش می‌رسد، دلالان و سودجویان بازار را آشفته می‌کنند و با کمترین قیمت، محصول را از دست کشاورز بیرون می‌آورند و با بالاترین قیمت به مردم می‌فروشند.

انار، انجیر، به و میوهای دیگر، زمانی که کشاورز با هزار مشکل از کمبود آب گرفته تا گرانی کود و سم و دیگر مشکلات، به زمان فروش محصول رسید، بازار فروش کساد و ارزان می‌شود؛ کشاورز هم بدهکار و ورشکسته. نان اصلی و بدون دردسر هم به دلال و سرمایه‌دار می‌رسد.

مردم قدر شناس باشید
با سلام و عرض خداقوت به دست‌اندرکاران نی‌ریزان فارس، ما حدود یک سال است که دفتر تعویض پلاک در این شهرستان نداشتیم. اما هیچ کس اعتراضی نکرد و همه راه افتادیم شیراز با آن نوبتهای دردسرساز اینترنتی چند هفته‌ای و صف طولانی دفتر تعویض پلاک شیراز. اما الان که با زحمات زیادی این دفتر راه‌اندازی شده، بعضیها با انتقادات غیر منطقی می‌خواهند باعث تعطیلی مجدد آن شوند.

آیا لیاقت ما این است که دوباره آواره این شهر و آن شهر شویم؟ چرا نمی‌گذاریم این دفتر دائر بماند و مدام سنگ‌اندازی می‌کنیم؟

من اهل روستا هستم. حدود 4ماه قبل جهت تعویض پلاک به شیراز رفتم که پس از دو هفته با دادن 400 هزار تومان به یکی از دفترهای خدماتی، توانستم نوبت بگیرم و روز نوبتم هم از ساعت 9 صبح تا نزدیک ساعت 14معطل شدم.

هفته قبل پس از بازدید راهنمایی، به دفتر نی‌ریز رفتم و دیدم تفاوت از زمین تا آسمان است. آنهایی که آنجا بودند چقدر احترام گذاشتند و در مدت حدود 20 دقیقه کارم را راه انداختند؛ خواستم تنها تشکر کنم. خدا کند قدرشان را بدانیم و از آنها حمایت کنیم.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- شهرداری نی‌ریز
- جهاد کشاورزی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها