تعداد بازدید: ۴۴۹
کد خبر: ۱۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ - 2021 19 November
رویداد شتابی(استارتاپی) انار نی‌ریز با انتخاب ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.
روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی: مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: مراسم اختتامیه رویداد شتابی انار نی‌ریز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در محل دانشگاه علمی و کاربردی نی‌ریز برگزار شد و با انتخاب ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

علیرضا بصیری تصریح‌کرد: آماده‌سازی این رویداد چهار ماه زمان برد و با دعوت ازهمه‌ علاقه‌مندان، پژوهشگران، ایده‌پردازان و دانشجویان خلاق که دارای ایده در حوزه فرآوری انار بودند در نهایت 15 طرح ارائه شد که هشت طرح آن به مرحله پایانی راه یافت و از سوی داوران مورد بررسی قرار گرفت. 

او خاطرنشان‌کرد: این رویداد در 6 محور خواص دارویی پوست، دانه و هسته انار، مشاغل خانگی مرتبط با این محصول، فرآوری بومی محصولات نوآورانه انار، تغییر الگوی کشت و کنترل بیولوژیک آفات، بهره‌وری از ضایعات و شیوه‌های نوین بسته‌بندی و بازاریابی انار برگزار شد.

به‌گفته بصیری حامیان این رویداد شرکت توسعه باغداری بهرامان، شرکت تعاونی مزرعه سبز نی‌ریز(نارنی) و جهاد کشاورزی شهرستان بودند.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: استقرار در مرکز نوآوری نی‌ریز و مجتمع کار آفرینی و نوآوری واحد استانی فارس و حمایت از ایده تا تجاری سازی از مهمترین مزایای برگزیدگان این رویداد بود.

وی افزود: همزمان با این مراسم نیز نمایشگاهی از فرآورده‌های انار و محصولات جانبی آن در مرکز علمی کاربردی نی‌ریز برپا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز در پایان یادآورشد: این شهرستان با تولید سالانه 60 هزار تن انار، قطب تولید این محصول در استان فارس است و رقم رباب نی‌ریز شهرتی جهانی دارد و بیشترین میزان صادرات انار کشور را به خود اختصاص داده‌است.









نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها