تعداد بازدید: ۱۵۱۶
کد خبر: ۱۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 2021 13 November
نیم نگاه
نزدیک به 4 سال است که جلسه شورای ورزش در نی‌ریز تشکیل نشده و یا می‌توان گفت که ورزش اصلاً شورایی ندارد.
محمد صادق رجبی/ دبیر سرویس ورزشی

این نقیصه در حالی است که به دلیل کرونا شرایط خاصی بر ورزش حاکم است و نیاز به تصمیم‌گیری‌های جدی وجود دارد تا به سلامت مردم کمترین آسیب برسد.

آخرین آمار از مرگ و میر نی‌ریز که در شماره 344 هفته‌نامه نی‌ریزان فارس در 10 اَمرداد  1400 منتشر شد نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی و عروقی  بیشترین دلیل مرگ و میر در شهرستان را به خود اختصاص داده است. 

دخانیات، کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب و مصرف الکل، چهار عامل عمده شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی است که با کاهش آنها  می‌توانیم به میزان قابل توجهی آمار مرگ و میر در این زمینه را کم کنیم.

مشخص است که به دلیل کرونا جامعه کم‌تحرک‌ شده. حتی در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش برای جلوگیری از کم‌تحرکی دانش‌آموزان، طرح کوچ را اجرا کرد. ورزش و فعالیت‌های مستمر بدنی می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند تا راحت‌تر در برابر کرونا تاب بیاورد.

اکنون در کشور لیگ تندرستی با هدف کاهش کم‌تحرکی مردم طراحی شده تا مردم در دوران کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد ورزش را در محیط کار و خانه انجام دهند و از این راه به سلامت خود کمک کنند.

در شرایط حال حاضر، یکی از ضرورت‌های تشکیل شورای ورزش همگانی به ریاست فرماندار و دبیری رئیس ورزش و جوانان این است که با برنامه‌ریزی  و تشویق مردم به شرکت در این لیگ گامی مؤثر در راستای ورزش همگانی بردارند. چه فرصتی بهتر از این که همه مردم می‌توانند بدون تجمع،  در خانه ورزش کنند.

یکی از اهداف «شورای ورزش همگانی»،  همگانی کردن ورزش و پیشگیری از  بسیاری آسیب‌های اجتماعی است و به همین دلیل دیگر اعضای آن رئیس شبکه بهداشت و درمان، مدیر آموزش و پرورش، رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندهی انتظامی، رسانه‌ها، فرمانده سپاه، رئیس هیئت جانبازان و معلولان،  دو نفر از رؤسای هیئت‌های ورزشی، دو نفر از صاحب‌نظران با تجربه ورزشی (یک نفر از بانوان) می‌باشند. 

شورای ورزش (طبق اساسنامه خود) باید حداقل هر ٢ ماه یک بار جلسه تشکیل دهد و برنامه‌ای مدون برای ورزش جامعه داشته باشد تا آسیبی به سلامت جسم و جان مردم وارد نیاید.

نگارنده آنچه به یاد دارد، آخرین جلسه شورای ورزش شهرستان در آذرماه سال ١٣٩٦ برگزار شده است. اگر هم بعد از آن جلسه‌ای بوده خبری از آن منتشر نشده است که امیدواریم فرمانداری و اداره ورزش و جوانان در این باره اطلاع رسانی و اقدام کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها