تعداد بازدید: ۴۴۳
کد خبر: ۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ - 2021 07 November
جلسه شورای‌شهر این‌بار با اهالی محله شادخانه و خضر نبی‌ا... ۴ آبان در سالن شورای شهر برگزار شد.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس:
فضای سبز برای قلات
سید علاءالدین فقیه رئیس شورای اسلامی شهر نی‌ریز در ابتدا با عنوان پیشینه تاریخی محله شادخانه، ارادت مردم این منطقه به آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز در زمان انقلاب اسلامی را یادآور شد و از شهردار خواست تا بیوگرافی هر محله‌ای را بصورت تابلو برای شناسایی آن محله نصب کند.

او با اعلام این خبر که برنامه داریم اطراف کوه قلات را تبدیل به فضای‌سبز کنیم گفت: برای اجرای برخی پروژه‌ها مثل تملک نیازمند همکاری مردم هستیم.

زرقان 100-   نی‌ریز 50
رئیس سابق شورای شهر که به عنوان معتمد محله حضور یافته بود گفت: از اینکه مهندس فرغت به عنوان شهردار ابقاء شد صمیمانه از شورای ششم تشکر می‌کنم.

محمدرضا شاهمرادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان داشت: زرقان که شهرستانی نوپا است بودجه‌اش ۱۰۰ میلیارد تومان است، اما نی‌ریز با قدمت ۹۰ ساله شهرداری‌اش ۵۰ میلیارد تومان بودجه دارد! لذا برای درآمدزایی باید فکری اساسی شود.

منتخب سابق سه دوره شورای شهر نی‌ریز ادامه داد: برای پیشرفت شهرمان نباید منتظر اعتبارات استانی و دولتی باشیم و باید فرهنگ پرداخت عوارض، در بین مردم به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: برای بازگشایی بلوار آیت‌ا... فقیه به کمک اهالی نیاز است. همچنین از نماینده مجلس خواستاریم ادامه بلوار موسی‌ کلانتری تا پلیس‌راه را هرطور که شده پیگیری کند.

مهمترین نیازها
علی آدینه‌کار دیگر معتمد محله بیان داشت: بهسازی آرامستان ذی‌روح را در برنامه قرار دهید، خانه‌هایی که فاقد سکونت و فرسوده هستند تخریب و به آپارتمان تبدیل کنید. همچنین فاضلاب کوچه‌ها وضعیت مطلوبی ندارند!

آدینه‌کار لکه‌‌گیری کوچه‌ها، عبور خط تاکسی‌ در محله شادخانه و روشنایی میدان دانشجو را از خواسته‌های مردم این منطقه مطرح کرد.

شادخانه از بن‌بست خارج می شود
رحیم فنون که خود نیز در گذشته عضو و رئیس شورا بوده  به عنوان دیگر معتمد محله شادخانه گفت: ۲ سنگ قبر تاریخی کنار مسجدجامع امام خمینی قرار دارد که باید برای آن فکری شود!
فنون مدعی بود که با تکمیل بلوار امام علی، شادخانه از بن‌بست خارج می‌شود، تقاضا داشت این مهم به سرانجام برسد.

این معتمد، ضرورت پایگاه اورژانس ۱۱۵ کنار درمانگاه شفا برای آسودگی محله‌های شادخانه، کیان و سادات را مهم خواند و پیشنهاد داد بخشهایی از درمانگاه شفا که فاقد تجهیزات است سرمایه‌گذاری شود تا دستگاه‌هایی مثل سونوگرافی و... به اینجا بیاید.

ساماندهی فروشندگان ضایعات و پرنده فروشی‌ها، برطرف کردن مشکل گود صارمی، زیباسازی اطراف اجاق امام حسین، روشنایی پارک پشت مسجد جامع امام خمینی و روشنایی لامپهای تزئینی بلوارها از دیگر دغدغه‌های وی بود.

بزرگترین مشکل طرح تفضیلی
پریش عضو شورای شهر با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل محله شادخانه طرح تفضیلی است گفت: به عنوان مثال تکمیل ادامه بلوار امام علی در نقشه طرح تفضیلی هنوز قرار ندارد.
این کارشناس عمران تصریح کرد: اولویت ما مناطق کمتر توسعه یافته می‌باشد و قول می‌دهیم در مورد پایگاه اورژانس رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.

سید مجتبی افسر نائب رئیس شورا هم اعلام کرد که از هر سرمایه‌گذاری برای عمران شهرمان استقبال خواهیم نمود.

پارک شمس‌المعالی طرح بسیار فاخری است

در پایان، شهردار نی‌ریز گفت: پیشرفت و عمران شهر، مبتنی به طرح تفضیلی است. در برخی پروژه‌ها فقط شهرداری دست‌اندرکار ساخت ‌و ساز نیست، بلکه دستگاه‌های دیگر مثل آبفا، برق و... هم دخیل هستند. ما برای جابه‌جایی تیرهای برق، با وجودی که وظیفه شهرداری نیست اما آن را انجام دادیم!

حامد فرغت ادامه داد: با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، سازما‌ن‌ها نمی‌توانند آنطور که باید و شاید خدمات ارائه دهند. لذا پوشش کانال گودچاهی مقدمه‌ای برای احداث پارک شمس‌المعالی بود که طرح بسیار فاخری می‌باشد.

شهردار نی‌ریز که خبراز بهره‌برداری صحن شهدا در آینده‌ای نزدیک داد گفت: در محلات قدیمی و بافت فرسوده، باید به جای تخریب احیاء و بازسازی کنیم.

او در پاسخ به عدم آسفالت و لکه‌گیری کوچه‌ها‌ و خیابان‌ها گفت: برای لکه‌گیری اگر مشکل قیر حل شود در دستور کار قرار می‌دهیم.

حامد فرغت افزود: یکشنبه‌ها در محل شهرداری با مردم دیدار چهره‌به‌چهره داریم و شهروندان می‌توانند خواسته‌های خود را با بنده در میان بگذارند.‌

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها