تعداد بازدید: ۶۷۷
کد خبر: ۱۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 2021 24 October
پست نی‌ریز این روزها حسابی سرش شلوغ شلوغ است و فقط کسانی که ظهرها و در هنگام ورود کامیون مرسولات در آنجا هستند، این موضوع را تأیید می‌کنند.
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس: در این راستا رئیس پست شهرستان می‌گوید: در شش ماهه نخست امسال 92.705 مرسوله به نی‌ریز ارسال شده است که ماهانه 15.451 مرسوله برای ۲۵ روز کاری اگر محاسبه کنیم در روز ۶۱۸ مرسوله ورودی داریم که در این راستا سهم هر نامه‌رسان ۱۵۵ مرسوله است و این در حالی است که استاندارد ارسال مرسوله به صورت روزانه ۸۰ عدد می‌باشد و با این آمار و ارقام یعنی دو برابر افزایش داشته‌ایم.

حجت‌ا... بی‌باک با بیان اینکه در مدت شیوع کرونا هیچ کدام از کارکنان اداره پست از مرخصی خود استفاده نکرده‌اند گفت: پست یکی از قدیمی‌ترین سازمانهای جامعه است و تاکنون تلاش کرده در هر برنامه و پروژه کلان کشوری که دولت آن را اعلام می‌کند، خدمات ارائه دهد.

بی‌باک با بیان اینکه در زمان پاندمی کرونا پست مظلوم واقع شده است گفت: در این مدت ما صادقانه کار کردیم و با اقداماتی که انجام دادیم توانستیم خریدهای اینترنتی مردم را که اوج گرفته، ساماندهی کنیم و این در شرایطی است که نی‌ریز با کمبود نیرو و افزایش مرسولات روبه‌رو شده بود.

رئیس پست نی‌ریز با ارائه آماری از مرسولات ارسالی به استان فارس گفت: در سال گذشته، 13.5میلیون مرسوله وارد پست فارس شده است و این افزایش ۳۰ درصدی مرسولات را نشان می‌دهد و در همین راستا و در مرکز استان کارکنان به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

در همین شهر نی‌ریز قبلاً یک کامیون، مرسولات را روزانه وارد می‌کرد اما حالا مرسولات به وسیله ده چرخ می‌آید.

بی‌باک با عذرخواهی از مردم در تأخیر در دریافت مرسولات گفت: قبلاً تأخیری در ارسال مرسولات نداشتیم اما به دلیل حجم بالا برخی از مرسولات با تأخیر ۷ تا ۸ روزه تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از همشهریان گلایه‌مند هستند که چرا کارتن‌هایشان متلاشی شده است گفت: من از مردم دعوت می‌کنم تا یک ظهر که کامیون مرسولات به نی‌ریز می‌آید، بیایند و ببینند که وضعیت کارتن‌ها چگونه است. متأسفانه در این رابطه عوامل متعددی تأثیرگذار است که مهمترین آنها استفاده از کارتن‌های کم کیفیت می‌باشد و دومین مسئله بارگیری کارتن‌ها در کامیون‌های ده‌چرخ بیست متری با ارتفاع ۴ متری است که سبب می‌شود تا کارتن‌هایی که در زیر مرسولات قرار می‌گیرند، آسیب ببینند.

او با بیان اینکه قبلاً پاکت و نامه بیشترین حجم از محصولات را به خود اختصاص می‌داد گفت: الان ۸۰ درصد ورودی‌های ما بسته و خریدهای اینترنتی است که در برخی از بسته‌ها کنسرو، آب معدنی و محصولاتی است که در نی‌ریز قابل خرید است و همین کار ما را سخت‌تر از قبل کرده.

رئیس این اداره گفت: در ابتدای سال گذشته با کمبود شدید نیرو مواجه بودیم و از آنجا که جذب نیرو نیز ممنوع بود با مشکلاتی روبه‌رو شدیم اما با رایزنی‌های انجام گرفته 2 نفر نیرو به صورت خصوصی و دانه‌شمار به ما اضافه شدند که یکی به صورت خودرویی و یک موتورسوار در امر ارسال مرسولات به ما کمک می‌کنند.

بی‌باک در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند نفر در اداره پست نی‌ریز مشغول به کار هستند گفت: شش نفر کارمند و دو نیروی خصوصی در اداره مشغول به کار هستند، همچنین ۱۴ دفتر پیشخوان و ۱۴ دفتر آی سی تی روستایی با ما همکاری می‌کنند.

رئیس پست شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه هنوز شهرستان بختگان زیرمجموعه ما است گفت: نامه‌نگاری‌هایی شده تا آنها مستقل شوند.

وی در ارتباط با ساختمان پست گفت: اعتبارات عمرانی برای ساختمان جدید اختصاص نیافته است و فعلاً برنامه‌ای برای جابجایی اداره پست به دلیل موقعیت مناسبی که در شهر دارد، نداریم اما با اعتباراتی که در سال ۱۳۹۶ دریافت کردیم بهسازی اداره انجام شد و قرار است برای سلامت بیشتر کارتن‌ها و مرسولات ارسالی یک سکوی تخلیه در اداره احداث کنیم تا جلوی آسیب رسیدن به مرسولات گرفته شود.

وی در پایان با انتقاد از اینکه متأسفانه پارک کردن مردم در کوچه پست به صورت دوبله سبب می‌شود تا برخی وقتها ماشین مرسولات با معطلی نیم ساعته خود را به پست برساند گفت: ما مجبوریم یک به یک به دنبال رانندگان ماشین‌های پارک شده در کوچه باشیم تا ماشین‌های خود را جابجا کنند و به‌رغم اینکه تابلو پارک‌ممنوع نیز در کوچه نصب شده اما متأسفانه رعایت نمی‌شود و این مسئله مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد می‌کند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها