تعداد بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۱۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 2021 24 October
واکسن کرونا نزدیکترین راه برای بازگشت ما به زندگی عادی است. اما چه باورهای غلطی باعث می‌شود تعداد کمی از ما واکسن نزنیم و راه را برای بازگشت به زندگی عادی مسدود کنیم؟

1- هیچ تداخل جدی بین مصرف داروهای روزانه و واکسن کرونا وجود ندارد. اگر پدر و مادر یا بزرگتر‌های ما روزانه داروهایی مثل فشار خون، قند خون، چربی و داروهای دیگر را مصرف می‌کنند، به آنها اطمینان دهید که تداخل مصرف روزانه این داروها و واکسن کرونا هیچ اساس علمی ندارد.

۲- قرار نیست بعد از زدن واکسن کرونا دیگر اصلاً مبتلا نشوید. شاید زیاد شنیده باشید که یکی از دوستان یا اقوام بعد از زدن واکسن کرونا گرفته است. در واقع بالا‌ترین تأثیر واکسنها کاهش قابل توجه بستری و فوت است. اگر شنیدیم کسی بعد از دریافت واکسن باز هم مبتلا شده، نگران نباشید و واکسن را جدی بگیرید.

۳- پای یک توطئه وسط است؛ ممکن است این حرف به گوشتان رسیده باشد. دقت کنید واکسن‌کرونا یک راه حل جهانی برای بازگشت به زندگی بعد از همه‌گیری کرونا است. خیلی از دانشمندان جهان و ایران و خیلی از کشورها اقدام به تولید واکسن برای گذر از این دوران سخت کرده‌اند.

۴- اگر واکسن بزنیم ممکن است کسی را مبتلا کنیم. 

این گزینه را از ذهنتان خارج کنید؛ چون با واکسن زدن کسی را مبتلا نمی‌کنید و نیازی به قرنطینه شدن هم نیست.

5- شنیده‌ایم یک کارشناس گفته واکسن نزنید.

در مسائل درمانی یک نکته را هیچ وقت فراموش نکنید؛ وقتی کسی توصیه‌ای درباره سلامتی به شما کرد، قبل از پذیرش حرفهای او، از سوابق علمی و پزشکی آن فرد مطمئن شوید.

۶- واکسن ما را در سالهای بعد ناتوان می‌کند.
شواهد علمی متعدد ثابت کرده واکسنها نه تنها باعث ناتوانی بلکه باعث افزایش توان بدن افراد در مقابل ویروسها می‌شوند. واکسنها به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کنند که ویروس را به عنوان یک مهاجم شناسایی کند. وقتی که سیستم ایمنی بداند چطور باید با یک بیماری مقابله کرد، اگر با فرم واقعی بیماری هم روبرو شود، می‌تواند از پس آن بر بیاید.

۷- بقیه بزنند، ما نمی‌زنیم.

با این نگاه، راه بازگشت به زندگی مسدود می‌شود. ما با ویروسی طرف هستیم که قدرت همه‌گیری بالایی دارد و باید تعداد کافی از مردم این واکسن را تزریق کنند تا اثر بخشی داشته باشد.

۸- واکسن باعث مرگ در سالهای آینده می‌شود.

بیشتر از ۲۵۰ سال از کشف واکسن در جهان می‌گذرد. در طول این سالها میلیونها انسان با واکسنهای کشف شده از بیماری و مرگ نجات پیدا کرده‌اند. کشور ما هم در سده اخیر یکی از کشورهای پیشرو در واکسیناسیون عمومی برای مقابله با بیماریهایی مثل فلج اطفال، سرخک، حصبه، وبا و دیگر با بیماریها بوده است. جدای از این، به گفته سازمان جهانی بهداشت، واکسنها سالانه جان ۲ تا ۳ میلیون نفر را در جهان نجات می‌دهند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها