تعداد بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۱۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 2021 21 October
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از تخریب دو مورد تغییر کاربری غیرمجاز از نوع ساخت بنا و فنس‌کشی در زمین‌های کشاورزی این شهرستان به دست خود کشاورزان خبر داد.
علیرضا بصیری گفت: فرهنگ سازی صیانت از اراضی کشاورزی ابزاری برای همکاری کشاورزان با اداره امور اراضی شده است.

او تصریح کرد: این تغییرکاربری‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی منطقه موسوم به «قلعه خواجه» بود که در جلسات متعدد و با انجام مذاکرات مؤثر و بهره‌گیری از دانش علمی و جامعه‌شناسی منجر به آن شد که کشاورزان به تخلف خود پی ‌برده و با حضور نیروهای جهاد کشاورزی و مأموران انتظامی اقدام به قلع و قمع موارد مذکور نمایند.

وی با بیان اینکه این موارد پس از شناسایی، صدور اخطاریه و دیوارنویسی، منتج به دستور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری از سوی مراجع قضایی شده بود اظهار کرد: با فرهنگ سازی شعار «صیانت از اراضی کشاورزی وظیفه ذاتی همه شهروندان است»؛ بدون کمترین تنش زمین‌ها به حالت اولیه برگردانده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز ضمن تقدیر از همکاری این دو باغدار تأکید نمود: تلاش این مدیریت و کارکنان اداره امور اراضی صرفاً برای حفاظت از اراضی کشاورزی و پایداری بستر تولید است و تقاضای همکاری بیش از پیش تمامی شهروندان در انجام این امر مهم را داریم.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها