تعداد بازدید: ۱۳۶۵
کد خبر: ۱۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ - 2021 10 October
بررسی نی‌ریزان فارس از کنکور امسال:
بررسی نی ریزان فارس نشان می‌دهد که تعداد قبول شدگان پزشکی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و به عدد 20 رسیده است.
محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:

بر پایه بررسی نی‌ریزان فارس که با همکاری آموزش و پرورش نی‌ریز انجام گرفت، ۱۷ داوطلب زیر رتبه ۱۶۰۰ را کسب کرده‌اند که در این بین و در رشته علوم تجربی 10 نفر توانستند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی وارد دانشگاه شوند. این در حالی است که در سال گذشته و تا سقف رتبه ۱۶۰۰، ۷ داوطلب توانسته بودند رتبه پزشکی را به دست آورند.

اما در جمع‌بندی کلی به نظر می‌رسد در مقایسه با جدول سال گذشته افرادی که تا رتبه ۱۶۰۰ توانسته‌اند به گروه‌های آموزشی مختلف از جمله مهندسی، انسانی، علوم پایه و علوم پزشکی راه یابند، تعداد برابری می‌کند.

اما آمار تفکیکی در رشته‌های مختلف نیز جالب توجه است؛ به نتایج زیر بر پایه رتبه‌های برتر کسب شده توسط دانش‌آموزان که ترکیبی از رتبه‌های ۳ و ۴ رقمی است دقت کنید:
پزشکی ۱۵ نفر، مهندسی ۹ نفر، دانشگاه فرهنگیان ۶ نفر، زیست‌شناسی ۵ نفر، میکروبیولوژی ۴ نفر، داروسازی، روانشناسی هوشبری، بهداشت حرفه‌ای و عمومی و زبان در هر رشته 3 نفر، دندانپزشکی و معماری در هر رشته ۲ نفر، و رشته‌های مددکاری، بهداشت عمومی، حسابداری، کاردرمانی، کارشناس تغذیه، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، ژنتیک، حقوق، مدیریت بازرگانی و هتلداری یک نفر توانسته‌اند مقام‌های برتر را در شهرستان از آن خود نمایند.

در همین رابطه با مدیر آموزش و پرورش نیز گفتگویی انجام دادیم تا عملکرد دانش‌آموزان را از وی سؤال نماییم.

امیر ولی‌زاده گفت: خوشبختانه در ارتباط با رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

البته این را عنوان کنم که هدف آموزش و پرورش تنها فرستادن دانش‌آموزان به آموزش عالی نیست بلکه تربیت دانش‌آموزانی است که برای آینده و جامعه مفید باشند.

اما در ارتباط با قبولی دانشگاه‌ها خوشبختانه امسال وضعیت ما در قبولی‌های پزشکی بسیار مطلوب بود. اما در پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سال گذشته قبولی‌هایمان کمتر بوده است.

ولی در جمع‌بندی کلی بر پایه آماری که از مدارس به دست ما رسیده، قبولی‌ها بسیار امیدوارکننده بوده و در همین جا از تمام مدیران، معلمان، دانش‌آموزان، اولیاء و رسانه‌ها که در این راستا گام برداشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نوشتنی است بر پایه اعلام مدارس مختلف شهرستان نی‌ریز برخی از داوطلبان امسال حاضر به بیان رتبه قبولی کنکور خود نشدند و همین عامل سبب شده تا نی‌ریزان فارس ملاک را برای داوطلبانی در نظر بگیرد که رتبه‌های کنکور خود را اعلام کرده‌اند.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره نماییم که تغییر رتبه شهرستان از ۲ به ۳ در منطقه‌بندی کنکور در کسب این نتایج بسیار تأثیرگذار بوده است. عملکردی که در زمان اصغر مسعودی نماینده پیشین مجلس در مرداد ماه ۱۳۹۸ عملی شد.

در زیر اسامی دانش‌آموزان، رشته و دانشگاه‌های قبول شده، مدرسه و رتبه‌اشان تا ۱۶۰۰ مشاهده می‌کنید:

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها