تعداد بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ - 2021 10 October
فردی که با درج آگهی دروغین در سایت‌ دیوار از هزار نفر از هموطنان کلاهبرداری کرده بود، در شیراز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: «مال‌باختگان بیان داشتند که در سایت دیوار با یک آگهی تحت عنوان فروش و اجاره منزل زیر قیمت بازار برخورد کرده‌اند. آنها با فرد تبلیغ کننده ارتباط برقرار کرده‌اند. مجرم مبلغ اندکی وجه به عنوان بیعانه از آنها درخواست کرده و پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگوی تماس آنها نبوده است.»

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: «با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه این کلاهبردار، ۳۰ عدد سیم کارت بی‌نام و بیش از ۲۰ کارت عابر بانک کشف شد.»

وی عنوان داشت: «متهم در ۱۱ استان کشور اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با همین شیوه و شگرد کرده است. این کلاهبردار تا کنون در تحقیقات به هزار فقره کلاهبرداری از این طریق به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرده است. فرد دستگیر شده بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش‌پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.»

کاربران هرگز فریب این گونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

شهروندان در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها